Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. május 03.

Sokat köszönhetek az anyaságomnak a munkámban!

Fónyad Dorottya és a Dora Natura története 2013-ban kezdődött. A kisgyermekes anyuka natúr babakozmetikumokat szeretett volna elérhetővé tenni, ám nem úgy, hogy külföldről hozza be az itthon még kevésbé ismert márkákat, hanem saját termékekkel.

A vállalkozás kezdetekor gyerekkori barátnője, Bagi Renáta volt a társa. 23 évesek voltak, Dorottya kettő, míg Reni egy pici gyermeket nevelt. Induló tőke nem állt rendelkezésükre, viszont lelkesek voltak és hittek abban, hogy ami az ő gyerekeiknek jó, azt más is szívesen használja majd. Időközben Dorottya négygyermekes édesanya lett. Sikerei azonban azt bizonyítják, hogy anyaság és vállalkozás működhet egymás mellett.

Százzal indultak, most százezres nagyságrendben gyártatnak

Dorottya közgazdász végzettsége, illetve az, hogy mindketten vállalkozó családból származnak, sokat segített a kezdő lépéseknél, nem állt tőlük távol a saját céghez szükséges gondolkodás. Anyai részről pedig a gyógyítás, a gondoskodás volt jelen a Dora Natura tulajdonosának életében.

„Az édesanyám gyermekorvosként dolgozik a mai napig, én pedig nagyon sok időt töltöttem vele bent a kórházban – kezdi a történetet Fónyad Dorottya. „A koraszülött osztályon dajkálhattam a kicsiket, akikről lemondtak a szüleik,. közben pedig édesanyám mindig magyarázott; hogy milyen krémet kenünk a kicsire, vagy miért van szükség erre a vizsgálatra. Én pedig észrevétlenül szívtam magamba a tudást. Azt hiszem, csak azért nem lettem orvos, mert pontosan láttam, hogy ez a hivatás mekkora odafigyelést igényel. Engem viszont, ha megkérdeztek gyerekkoromban, hogy mi szeretnék lenni, mindig azt mondtam, hogy édesanya. 21 évesen érkezett az első gyermekem.”

Dorottya már akkor tudatosan kereste a natúrkozmetikumokat, így eldöntötték, hogy saját, csecsemőknek szóló portfóliót állítanak össze.

„A termékfejlesztéshez egyikünk sem értett, így megkerestük az ország akkori egyetlen iskoláját, ahol natúrkozmetológusokat képeztek – folytatja Dorottya. „Nagyon készségesek voltak az intézményben és ajánlottak nekünk végzett hallgatókat, akiket megkerestünk és kértünk egy próbakeverést. Viszonylag hamar kiderült, hogy ki az, aki érti, hogy mit szeretnénk, alapos és megbízható. Ő volt az, aki az első termékeinket elkészítette.”

A kész termékhez azonban kellett egy bérgyártó, aki akár kis mennyiségért is hajlandó beindítani a gépeket.

„Miközben egy éven belül mindketten elváltunk és semmiféle anyagi hátszelünk nem volt, nagyon hittünk abban, hogy a Dora Naturára szüksége van a vásárlóknak. Végül jelentkeztünk egy fiatal vállalkozóknak kiírt pályázatra, a kapott pénzből pedig legyártattuk az első száz darabot.”

Dóriék ugyanis hosszas keresés után találtak egy olyan bérgyártót, aki bizalmat szavazott nekik és elkészítette az első száz tégely krémet.

„Azóta is nagyon hálásak vagyunk és a mai napig vele gyártatunk. Azóta már évente százezres nagyságrendben.”

Ag39637

Dolgozókat és stratégiát kaptak támogatásul

Az elkészült termékeket kismama és babás csoportokban, védőnői rendezvényeken ajánlották. Évekig Dorottya lakásában volt a raktár, ott is csomagolt és ő adta fel a postán a rendelt termékeket.

2018 aztán fordulópont volt a Dora Natura életében; 5 éven át nem vettek ki semmit a cégből, hanem visszaforgatták, mellette pedig főállásban dolgoztak, ha éppen nem otthon babáztak.

„Láttuk, hogy ezzel az üzleti modellel nem tudunk több embert kiszolgálni – emlékszik vissza Dorottya. Befektetőket kerestünk, de nem azért, hogy tőkét injektáljanak a cégbe, hanem dolgos kezekre és egy helyiségre volt szükségünk. Végül az egyik cég adott egy sarkot a saját raktárában, megkaptuk a dolgos kezeket és a stratégiát is. Ma már úgy látom, hogy mi telepakoltuk a szekeret és ennyi segítség kellett, hogy megtoljuk. Fél évvel később már saját irodánk és külsős raktárunk volt.”

Jelenleg a back office-ban és a Dora Natura üzletben összesen kilencen dolgoznak, de a fejlesztőkkel, a logisztikusokkal és a termék gyártóival együtt nagyjából 50 ember dolgozik Dorottya cégének.

10 év alatt beletanult, hogyan kell kozmetikumokat készíteni, illetve egy érzékszervi minősítő képzést is elvégzett. Hatóanyag szinten ő állítja össze a terméket, a receptúrát, amit aztán a fejlesztők a gyártásra optimalizálnak.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk