A megfelelő időpillanatban léptek a piacra, ezért a HR folyamatok automatizáláséban úttörő szerepet vállaló HRmaster szoftvert fejlesztő cég azóta az egyik legsikeresebb cég a piacon. Ugyanakkor a sikerhez vezető út számos kihívást tartogatott a csapat számára. Ezek leküzdéséről, vezetői gondolkodásról és a kezdő vállalkozók legfontosabb teendőiről is kérdeztük Dr. Mester Csabát, az Evolution Consulting Kft. ügyvezető igazgatóját.
Mikor és milyen motiváció alapján indult el a cég s miért éppen a HR területét választották?
A céget 2007-ben indítottuk el, kezdetben elsősorban HR-hez kapcsolódó tanácsadással és képzésekkel foglalkoztunk, ugyanis ez a terület már korábban is része volt a szakmai életemnek. Dolgoztam multinacionális tanácsadó cégeknél, magyar KKV-knál gazdasági vezetőként, és szabadúszó HR-szakemberként is. Ezek a szakmai tapasztalatok és élmények motiváltak a saját vállalkozásom elindítására. Az indulás utáni néhány évben a HR-tanácsadói tevékenységek domináltak, de hamarosan egyedi szoftvermegoldásokat kezdtünk el fejleszteni. Ez a lépés egy természetes szakmai evolúció része volt, ugyanis a tanácsadások során gyakran találkoztunk olyan ügyféligényekkel is, amelyek kiszolgálására akkor nem álltak rendelkezésre piaci eszközök. Erre egyfajta válaszként elindítottuk a saját szoftverfejlesztési tevékenységünket. A piaci tapasztalatok konzekvenciáit levonva alkottuk meg a moduláris felépítésű HRmaster szoftvert, amit azóta is folyamatosan fejlesztünk és bővítünk, ezért mára a HRmaster egy komplex szoftvercsomaggá nőtte ki magát.
Milyen feladatok megoldására, kihívásokra kínál megoldást a HRmaster szoftver s hogyan pozícionálták magukat a piacon?
Az indulásunk idején – ahogy említettem is – a HR-szoftverek piaca még gyerekcipőben járt, kevés átfogó megoldás létezett a HR területén jelentkező egyre több és komplexebb feladatok ellátásra. Úgy éreztük, hogy megvan a lehetőségünk valami maradandó megalkotására. Az elején persze időbe telt annak pontos meghatározása, hogy mely területekre fókuszálva szeretnénk megoldásokat nyújtani, de a piaci rések felismerésével sikerült olyan időbeli és szakmai előnyhöz jutnunk, amivel megalapozhattuk a piaci pozíciónkat és előnyt szerezhettünk a később érkező versenytársakkal szemben. Az ügyfeleink többsége kezdetben leginkább a személyügyi és munkaidőkezelési modul iránt érdeklődött, de idővel egyre nőtt az igény a további moduljaink, mint a toborzás-kiválasztás, a teljesítményértékelés, az e-learning és egyebek iránt is. A HRmaster egyik legfontosabb előnye a rugalmassága: a különböző modulok révén az ügyfelek testre szabhatják a rendszert, így az mindig pontosan ráilleszthető az adott szervezet igényeire.
Egy vállalkozás indítása csak a legritkábban megy simán, általában göröngyös az út, ezek pedig lehetnek kisebbek vagy nagyobbak is; az induláskor és az azt követő időszakban milyen kihívásokkal kellett szembesülniük és hogyan oldották meg a felmerülő nehézségeket?
Valóban, egy vállalkozás elindítása mindig komoly kihívásokat tartogat és a saját tapasztalatainkon keresztül tanuljuk meg, hogy milyen döntéseket kell hoznunk a különböző helyzetekben. Az egyik legnagyobb fejtörés az IT üzletág felfutásának kezdetekor jelentkezett, ekkor ugyanis két területre – a HR-szoftverek és vállalatirányítási rendszerek (ERP) fejlesztésére – fókuszáltunk. Viszont az ERP-megoldások fejlesztése rendkívül összetett és költséges folyamat; olykor alábecsültük a feladatok méretét és a szükséges erőforrások mértékét. Ezért később elengedtük ezt az irányt, és kizárólag a számunkra jobban áttekinthető HR területére koncentráltunk. Ez a döntés hosszú távon sikeresnek bizonyult. Ezen kívül nagy kihívást jelentett még a megfelelő szakértői csapat összeállítása is, hiszen a szakmailag felkészült IT- és HR-szakemberek kulcsfontossággal bírnak a célok elérése során. Az e téren jelentkező kihívásokra az alapító csapatban rejlő potenciál, a folyamatos toborzás, illetve a belső tudásmegosztás jelentette a megoldást. A fejlesztés során pedig fontos tapasztalatokat szereztünk a testre szabható megoldások piacán is, ugyanis gyakran felmerülő ügyféligény volt, hogy a rendszer könnyen illeszthető legyen különböző szervezeti, vállalati kultúrákhoz.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk