Bodzay-Velis Anett hat éve, önmaga stílusának megtalálása – és ezzel ruhatárának optimalizálása – érdekében ismerkedett meg a színtípusokkal. Eleinte online kutatott a témában, majd elindította YouTube csatornáját, Pretty Colors néven, ahol dokumentálta saját útját. Ezzel létrehozta az első magyar nyelvű videós platformot, amely színtanácsadással foglalkozik. A közelmúltban úgy döntött, hogy tanácsadói szolgáltatását szeretné jövedelmező vállalkozássá fejleszteni. Ehhez Szabó Katalin tanácsait kérte: egyeztetésük után nagyot fordult a Pretty Colors világa. Mutatjuk, mit, hogyan, s miért csináltak.
Bodzay-Velis Anett, a Pretty Colors megálmodója színtanácsadóként segít a nőknek megtalálni azokat a ruha, haj és smink színeket, amelyek legszebben harmonizálnak a saját adottságaikkal. Öt éve ad tippeket, hasznos tanácsokat a Youtube csatornáján, idén azonban úgy döntött, szeretné felpörgetni vállalkozását. – Szerettem volna nagyobb sebességre kapcsolni a vállalkozásomban. Voltak ötleteim, de nem tudtam melyik lenne a legeredményesebb a fejlődésemben. Ezért egy online marketing szakértőhöz, Szabó Katalinhoz (Katiötletek) fordultam – emlékszik vissza Anett. – Első beszélgetésünkből hamar kiderült, hogy Anett nagyon profi a videókészítésben. Találkozásunkkor tizenegyezer feliratkozója volt a YouTube csatornáján – ezt már Szabó Katalin meséli, hozzátéve, hogy tudta, ebben az esetben nem az a kérdés, hogy ki fogja a jó tartalmakat elkészíteni, hiszen Anett digitálisan naprakész, hanem az, hogy mely területeket vegyék célba az újításokkal.
Adj magadból is, megtérül!
Volt Facebook és Instagram oldalam is, de azokra nem töltöttem fel személyes tartalmakat. Nem akartam összemosni a vállalkozást a magánéletemmel. Tőlem távol áll ez a megközelítés, pedig látom, hogy sok tartalomkészítőnél működik. Katalin tanácsa az volt, lehet személyesebb az oldalam anélkül, hogy az egész életem nyitott könyv lenne. Megbeszéltük, hogy például a saját öltözködésem bemutatása egyszerű tükörszelfikkel és hasonló személyes tartalmak hitelesebbé teszik mindazt, amit képviselek. Megértettem, hogy így jobban eljutnak az információk az emberekhez – avat be Anett. Az online marketing tanácsadó pedig hozzáteszi: – Nála is, mint oly sokaknál, pusztán arról volt szó, hogy ez a zseniális ötletekkel és tudással megáldott szakember nem rendelkezett elég önbizalommal, vagy talán mondhatnám azt is, hogy merészséggel. Pedig ekkor már sokezren követték őt azért, mert jó, amit csinál. Azáltal, hogy beszélgettünk erről, Anett bátrabb lett és belevágott az újításokba – részletezi Katalin.
De nemcsak a személyes tartalmak szaporodtak meg a Katiötletek tanácsai alapján. Elkészült a Pretty Colors két Facebook csoportja is. Egy bazár, ahol a színtanácsadás iránt érdeklődők adhatnak-vehetnek ruhákat. Illetve egy zárt csoport, ahol beszélgetések, témafelvetések, tanácsadás zajlik. Ezen túlmenően elindította Anett a hírlevél rendszert, amelyben tájékoztatja a feliratkozókat az aktualitásokról és az akciókról, valamint életre hívott egy teljesen új üzleti lábat, a workshopokat.
Korábban egyéni és páros tanácsadást tartottam, a Katalinnal való beszélgetés után viszont azonnal elkezdtem megszervezni a csoportos workshopokat. Három alkalmon vagyok túl, mind teltházzal zajlott. Nagy az érdeklődés, s úgy érzem, igazán hasznos a kis csoportban történő munka, ugyanis teljesen más perspektívába helyezi a színeket az, ha másokon is láthatjuk őket. Megtapasztalhatják a résztvevők, hogy egy szín vagy egy fazon akár plusz-mínusz öt évet és öt kilót is jelenthet – húzza alá a színtanácsadó, hozzátéve, hogy nem az a célja, hogy mindenkiből szupermodellt faragjon.
Színtanácsadás? Hiszen ez mindenkinek jó!
Bodzay-Velis Anett úgy véli, hogy minden nő megérdemelné, hogy találkozzon a színtanácsadással, akár már a tízes, húszas éveiben. – Rengeteg felesleges vásárlást meg tudnának spórolni ezáltal a hölgyek és boldogabbak is lennének – mondja Anett, aki sokáig maga sem volt tisztában a színtípusával, a testalkatával, sőt előfordult, hogy impulzív vásárlóként meggondolatlanul halmozta fel a ruhákat, amelyek egy részét aztán nem is hordta. – Beláttam, hogy tudatosabban kell hozzáállnom az öltözködéshez, és ekkor találkoztam a színtípusokkal, amelynek az álommunkámat köszönhetem – emlékszik vissza. De hogy lett ebből hivatás? – adódik a kérdés: – Amikor felfedeztem a saját színeimet, akkor minden a helyére került, értelmet nyert. Sokkal kevesebb pénzből el tudtam érni, hogy elégedett legyek a ruháimmal. Ez egy folyamatos változás. Az ember tanulja saját magát, az adottságait, a stílusát. S ez akkora hatással volt a saját életemre, hogy egészen beszippantott és szerettem volna egyre többet ezzel foglalkozni. Aztán pedig másoknak is meg akartam mutatni azt a csodát, amin én keresztülmentem – fejti ki. Az első ügyfelei a videói alapján találtak rá Anettre, aki a Youtube-os tartalmait kezdettől fogva egyedül készíti. Egy filmes stáb feladatait végzi el egyedül a forgatókönyvírástól kezdve a színészeten át a világításig és a vágásig. Eleinte heti egy új videót töltött fel, de amióta édesanya lett és a vállalkozása más területein is meg kell feleljen, azóta havi egy új tartalom a cél. A fellelhető videókat érdemes visszanézni azoknak a hölgyeknek, akik érdeklődnek a téma iránt.
Merre tart most a Pretty Colors? – teszem fel a kérdést. – Mindenképp felszálló ágba került – feleli a megálmodó – , hiszen a követők száma nő, az egyéni tanácsadás és a workshop is népszerű. Csak néhány hónapja döntöttem el, hogy sebességet váltok és már érződik az eredmény. Szeretnék ezen az úton továbbmenni. A következő lépés az online ruhatár konzultáció, amelyet most indítok el. Ez jó alternatíva lehet azoknak, akik változtatnának az öltözködésükön, de a hozzájuk passzoló színek helyett az életmódjuknak, stílusuknak vagy testalkatuknak megfelelő ruhák megtalálása a fő céljuk. Viszont a távolság vagy az időhiány miatt nem tudják megoldani a személyes találkozót velem. Közben a digitális tartalomgyártásban is szeretnék fejlődni. Célom, hogy egy témát hatékonyan, több platformon is feldolgozzak, ezzel időt és energiát spórolva meg magamnak.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk