KKV Business | 2023. július 14.

Hogyan csinálj bizniszt a parkolásból?

Az okos parkolás ötlete akkor merült fel Somogyi Zsolt ügyvezető életében, amikor egy külföldi úton, egy színházi előadásra odaérve képtelen volt leparkolni a környéken, mert nem volt elég szabad hely. Ekkor jött az ötlet: mi lenne, ha magánszemélyként lehetne helyeket foglalni az utcán egy előre kidolgozott rendszerben? Az akkor még pár fős csapat úgy gondolta, érdemes a tervezés és a kivitelezés előtt egy átfogó kutatást végezni; egyáltalán szükség lehet-e a szegmensben rájuk? Úgy vélik, olyan szolgáltatást kell manapság kialakítani, mely naprakész, jövőtálló és mindenképpen a társadalom hasznára válik.

A Parkl véleménye szerint nagyon fontos, hogy mindenekelőtt tájékozódjunk az aktuális piacról és mérjük fel a kereslet-kínálat kettősét. Számos tanulmányt megvizsgálva arra jutottak, hogy a dugók 30%-a azért alakul ki, mert az emberek parkolót keresnek maguknak az utcákon. Ehhez párosult, hogy egyes szállodák és irodaházak garázsaiban számos szabad kapacitás van, így úgy vélték, miért ne lehetne optimálisan kihasználni ezeket, azaz ideális módon összehozni a keresletet és a kínálatot?

Hogyan lett a Parkl a vállalatok fő parkolószolgáltatója?

A kezdeti gondolatok sikeres terveket szültek, és a Parkl mára komoly vállalkozássá nőtte ki magát. A cég az évek során organikusan fejlődött, és bár a kezdetekben egy-két kulcsmunkavállaló alkotta a csapatot, mára igazi kis családdá alakult a 25 fős cég. A Parkl munkáját vezetői szinten, Somogyi Zsolt ügyvezető mellett Bacsa Zoltán technológiai vezető, Tóth Gábor operatív igazgató és Magyar Balázs Sales vezető koordinálja, 5. kerületi irodájukból.

Magyar Balázs elmondta, hogy a főbb szervezeti egységeket már az induláskor igyekeztek kialakítani, azonban ezek akkor még csak 1-1 emberrel működtek, sőt volt, hogy 2-3 területre jutott 1 ember. A hat évvel ezelőtti Parklnél kevesen csináltak sok mindent: a munkatársak sokszor szakterületükön kívül eső feladatokat is elláttak a vállalkozás sikerének érdekében. A gyors fejlődésnek köszönhetően hamar rá kellett jöjjenek, bővíteniük kell a céget, így a kulcsmunkavállalók köré csapatokat építettek fel. Mára a cég az üzletfejlesztésen, a marketingen, a pénzügyön, a termékfejlesztésen (szoftver és hardver), az üzemeltetésen és a customer supporton (ügyféltámogatás) belül is több embert foglalkoztat.

A Sales vezető szerint a Parkl egyik fő filozófiája a tudatos és organikus építkezés. A fenntartható növekedést a cég kiemelt feladatának tartja. Fontos, hogy minden évben legyen valamilyen új mérföldkő, melyet el szeretnének érni, és mindig tudjanak valami újat alkotni a megfelelő kompetenciájú kollégákkal. „Terjeszkedni szeretnénk, ám nem erőltetve és nem mindenáron, hanem figyelembe véve a gazdasági fenntarthatósági szempontokat.” – teszi hozzá Tóth Gábor operatív igazgató.

A két vezető egyetértett abban, hogy a vállalkozásoknál a siker alapvető kulcsa a dolgozókban rejlik, hiszen ők azok, akik végrehajtják a folyamatokat és aktív szereplőként részt vesznek egy cég életében. „Vannak alap értékeink, melyeket a külvilág felé közvetítünk, és arra törekszünk, hogy a vállalati értékkészletbe passzoló kollégákat vegyünk fel.”– folytatja stratégiájuk felvázolását Tóth Gábor. A bővülés nem jelenti azonban a csapatok szeparálódását; a menedzsment nagy hangsúlyt fektet a csapatkohézióra, amit rendszeres csapatépítő eseményekkel támogatnak. Egyik fő elvük az, hogy a munkavállalók is jól érezzék magukat a munkahelyen, és vállalkozóként kiemelten fontosnak tartják, hogy egy összetartó csapat jöjjön létre, mert részben ez a sikeres vállalkozás kulcsa.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!  

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk