Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2023. május 24.

A Steamhouse Café sztorija

Reziliens vállalkozásoknak áll a világ – az utóbbi két-három év tapasztalata mindenképpen ez. Hiszen azok a vállalkozások élték túl a covid-járványt, emelkedtek felül az áremelkedések okozta nehézségeken, amelyek tudtak gyorsan reagálni, alkalmazkodtak a vállalkozásokhoz. Mint például a Steamhouse Café, akik nemhogy nem húzták le a rolót a koronavírus miatt, de még egy új üzletágat is elindítottak. Példájukon keresztül mutatjuk be, hogy milyen is az, amikor egy vállalkozás reziliens, megfelelőek a belső folyamatai, erős az ellenállóképessége. Segítségünkre lesz ebben Lonkai Márton, a Steamhouse alapítója, és Klausz Attila gazdaságfejlesztési tanácsadó.

Reziliencia. Akár saját magunkra vonatkoztatva is tanulnunk kell még, mit jelent ez a kifejezés, de vállalkozásokat tekintve pláne nem árt tisztán látnunk. A pontos definíció szerint a reziliencia nem más, mint az általános értelemben vett rugalmas ellenállási képesség; mennyire tud egy egyén vagy akár egy szervezet sikeresen alkalmazkodni, adaptálódni a sokkszerű külső hatásokhoz.

Klausz Attila gazdaságfejlesztési tanácsadó szerint a mostani világ változásai is azt igazolják, hogy akkor lehetünk sikeresek, ha rugalmasan alkalmazkodunk a körülményekhez: „Ez pedig akkor sikerül jobban, akkor lehetünk reziliensebbek, ha van küldetéstudatunk. Ha egy vállalkozó csak a vagyongyarapodásra koncentrál, amolyan megélhetési vállalkozást tart fenn, akkor rendszerint próbálja megakadályozni a változásokat, nem pedig alkalmazkodni hozzájuk.”

Megvalósult álom, amit a covidjárvány sem sodorhatott el

A Steamhouse jó példa lehet arra, milyen is egy reziliens vállalkozás. Lonkai Márton alapítónak a saját sztorija is rendkívüli, hogyan lett a korábbi multi vállalatoknál dolgozó marketingszakemberből kávézótulajdonos – röviden összefoglalva azért, mert neki volt és van küldetése, ő tényleg megvalósította az álmot, amelyet sok más marketinges is dédelget, hogy egy nap majd saját kávézója lesz. Márton 2016-ban nyitotta meg saját üzletét a Batthyány téren, egy évvel később pedig már magyar bajnokságot nyert vele.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!  

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk