Vállalkozóként számtalan olyan dologgal kell foglalkoznunk, ami nem kapcsolódik szorosan a fő tevékenységünkhöz: pl. a marketing, a HR, a sales, az adminisztráció, a számlafeldolgozás, az ügyfélszolgálat. Ezek sokszor attól veszik el az időt, amivel valójában foglalkozni akarunk. Jó hír, hogy mostantól ezeket kiszervezhetjük a Mesterséges Intelligenciának! Szakértőinkkel, Dessislava Dimitrovával és Szertics Gergellyel annak jártunk utána, hogy hogyan segíthetnek bennünket az MI alapú szoftverek és melyek azok a területek az iparban, amelyek kapcsán számíthatunk ezekre az előnyökre.
Az elmúlt két-három évben jutott el oda a technológia fejlettsége, hogy az AI rendszerek már úgy használhatóak, mint a Word vagy az Excel, vagyis viszonylag egyszerű kezelni őket, miközben rendelkeznek minden komplex képességgel és tudással. „Az elmúlt fél évben robbant be rengeteg minden. A mesterséges intelligencia mostantól egyre inkább üzleti alkalmazásként működik: bonyolult programok, felhasználóbarát verzióban. Ez a fajta ’termékesítés’ most van éppen kialakulóban.” – magyarázza Szertics Gergely MI szakértő, az AI Partners ügyvezetője. Az MI-t korábban olyan területeken használták elsősorban, amelyek korszakalkotó megoldásokhoz vezettek és nem mellesleg megérte a komoly befektetést is, például az önvezető autók vagy a gyógyszerkutatás területén. Most jutott el a fejlődés abba a szakaszba, hogy már speciálisabb, egyedibb dolgokra is lehet használni. Ilyen pl. amikor a kamera – beépített szenzorok segítségével – a gyártás során felismeri a selejteket vagy egy traktor esetében előre jelzi a meghibásodást. „A szövegalkotó és a képalkotó MI, vagyis a ’generatív mesterséges intelligencia’ valami egészen új dolgot rak össze, vagyis alkot. Ez egy nagy áttörés most, emiatt nagyon könnyű hozzá kapcsolódni és számtalan jövőbeli dolgot fog alapjaiban átformálni. De vannak olyan, üzletileg már most elterjedt alkalmazások, mint például a képfeldolgozás!” – emeli ki a szakértő. Ez utóbbira példa az előbb említett kamera amely lefotózza a készülő termékeket, feldolgozza a látott képet és eldönti, hogy selejtes-e a gyártott egység. Ebben az esetben nem generál semmi újat, csak értelmezi a látványt és ellenőrzi, hogy pl. van-e rajta repedés, vagy megfelelő-e a méret. Ugyanígy működik, amikor a Facebook-on akarunk hirdetni olyan embereknek, akik hasonlóak azokhoz, akik már lájkolták az oldalunkat. Ez az ún. hasonlóságelemzés, ez is mesterséges intelligencia alapú. Ezek a funkciók a vállalkozásokban elősegíthetik a termelékenységet, csökkenthetik a költségeket, és javíthatják a versenyképességet. Rengeteg területen érhető már el szinte ’dobozos termék’, amit kisvállalkozásokban is alkalmazhatunk a chatbotoktól a webshopos ajánlórendszeren át a biztonsági kamerákba előre installált képfeldolgozó algoritmusokig.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk