Nyilvános | 2024. augusztus 07.

HoReCa és Event marketing konferencia

2024 november 26-án HoReCa és Event marketing konferenciát tartott az MMSZ HoReCa tagozata.

Aktualitások a HoReCa piacon – innovációk és fenntarthatóság

A Magyar Marketing Szövetség HoReCa és Event & Zöld Tagozatai közös rendezvényt szerveztek 2024. november 26-án, a budaörsi METRO Gasztroakadémián. Az esemény kiemelt témái között szerepeltek a HoReCa szektorban megjelenő új trendek, valamint a fenntarthatósági törekvések, amelyek egyre meghatározóbbá válnak a hazai gasztronómiai és vendéglátóipari piacon.


A szakmai program 10:00-kor Bódi Krisztina, a HoReCa és Event Tagozat tagozatvezetőjének, valamint Hermann Zsuzsanna, a Zöld Tagozat elnökének köszöntőjével indult.
A délelőtti szekció első előadója Felker Noémi üzletfejlesztési tanácsadó volt, aki „Ez nem óvoda, ez egy munkahely!” címmel tartott előadást. Beszédében a generációk közötti kapcsolatokról, azok üzleti környezetre gyakorolt hatásairól és a vezetői szempontokról osztott meg tapasztalatokat.

Ezt követően Forrai Miklós, az Alessio és a Casa Christa tulajdonosa, a fővárosi és vidéki vendéglátóhelyek közötti különbségekre fókuszált. Részletesen tárgyalta a gasztronómiai trendeket és a marketingstratégiák eltéréseit, valamint bemutatta, hogy hogyan lehet hatékonyan reagálni ezekre a kihívásokra.

Bősze Ákos, a METRO HoReCa üzletágfejlesztési vezetője, a generációs különbségeket vizsgálta a vendéglátásban. Előadásában arra világított rá, hogy a különböző generációk milyen eltérő igényeket támasztanak a HoReCa szektorban, mind a vendégek, mind a munkavállalók oldaláról.

A délelőtti szekció egy meleg ebéddel zárult, amely nemcsak a gasztronómiai élvezetekről szólt, hanem lehetőséget adott a résztvevőknek a kötetlen szakmai beszélgetésekre és a kapcsolatépítésre.

A délutáni program Markus Jafet, a Nagy Sportágválasztó projektmenedzsere, előadásával folytatódott, amely az egészségtudatosság témáját járta körül a Geogo – Út az egészséghez applikáció bemutatásával.

Ezt követően Bősze Ákos bemutatta a METRO Gasztroakadémia működését, továbbá a különféle vonzó programlehetőségeit.

A délután egyik kiemelt programpontja volt a szakmai kerekasztal-beszélgetés, amelyet Kaszás Attila, a HoReCa és Event tagozat elnöke moderált. A beszélgetés résztvevői: Dani David Chef (Vaj Bisztró és Vendégház), Dr. Rákóczi János (Opera Gin), Huszár Orsolya (Pasaréti Közösségi Ház) és Vári Adrienn (GasztroÉn) voltak. A panel résztvevői megvitatták a HoReCa és az eseményszervezés szektorának kommunikációs kihívásait, és megosztották bevált gyakorlataikat.

A kerekasztal-beszélgetés után egy rövid szünet következett, majd 14:00-tól a résztvevők csoportos látogatást tettek a METRO budaörsi áruházában. A túra során a fenntarthatósági megoldásokkal és az áruház innovatív kezdeményezéseivel ismerkedhettek meg.

A nap zárásaként Tulkán Tímea, a METRO marketing és sajátmárka-vezetője tartott előadást a vállalat fenntarthatósági stratégiájáról. Bemutatta a METRO saját márkás termékeinek újdonságait, és megosztotta, hogy milyen lépéseket tesznek a környezetvédelem érdekében.


A rendezvény kiváló lehetőséget kínált a résztvevők számára, hogy betekintést nyerjenek az aktuális piaci trendekbe és megismerkedjenek a fenntarthatósági innovációkkal. Az előadások, panelbeszélgetések és gyakorlati bemutatók révén a résztvevők átfogó képet kaphattak a magyar vendéglátóipar jövőjéről, miközben értékes szakmai kapcsolatokat is építhettek.