Mindig van új a nap alatt és ez az üzleti modellekre is igaz. Ha úgy érzed, a jelenlegi működéssel nehezebb megtartani a vevőidet, vagy éppen újakra szert tenni, érdemes kipróbálni új utakat. Így a cég is kicsit felfrissül és a megrendelők is úgy érzik, több lehetőségből válogathatnak. A különböző utakról, lehetséges stratégiákról kérdeztünk sikeres vállalkozókat és szakértőket.
Ismerd meg a saját céged!
Ahhoz azonban, hogy egy üzleti modellváltás növelje a bevételeket, ismernünk kell a cégünket, piaci helyzetünket és a környezetet, amiben működik. Ha azonban ezeket nem látjuk tisztán, a leginnovatívabb üzleti modell sem fog sikert hozni.
„Meg kell találni azt a kis rést, azt a versenyelőnyt, letapogatni az adott ágazatot és ezután eldönteni, hogy közösségépítéssel, komplex szolgáltatással, ernyős hálózattal, vagy valamilyen más módon akarjuk megújítani a termékünket, szolgáltatásunkat – javasolja Kálmán Edina szervezetfejlesztő és üzletfejlesztési tanácsadó. – Az, hogy milyen irányba fejlesszük tovább a céget, három fontos pilléren nyugszik: a versenykörnyezeten, a vezetőn és a szervezet felépítésén. Az, hogy a vezető mit akar, alapvetően határoz meg mindent a vállalkozásnál, ily módon az alkalmazott üzleti modellt is. A szervezeten belüli eljárásrendet pedig alapjaiban boríthatja meg egy üzleti modell váltás, így alaposan elő kell készíteni.”
Edina munkája során több, mint száz céggel dolgozott az egész országban, két fős mikróvállalkozástól 1000 munkavállalót foglalkoztató nagyvállalatig. A tapasztalata az, hogy általában szükséges egy külső tanácsadó, hogy reálisan lássák a cég piaci helyzetét, az üzleti hálózatban elfoglalt reális helyét.
„Olyan üzleti modellt érdemes bevezetni, amelyhez megvan minden kompetenciánk, hogy a váltás után is otthonosan mozogjunk a feladataink között. Erre remek példa egy targoncaszerelő cég, akik áttértek szép lassan a felújított targoncák forgalmazására. Minden képességük megvolt hozzá: tudták, hogyan diagnosztizálják a hibákat, honnan rendelhetik az alkatrészeket, és a javításhoz is megvolt a tudásuk.”
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk