Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2025. február 21.

Mitől lehet a vállalkozásodban a bónuszrendszer valóban motiváló erejű?

A te vállalkozásodban is jól jönne, ha a munkatársak motivációja és elkötelezettsége növekedne, és ezáltal hatékonyabbá válna a működés? Nos, akkor lehet, hogy ideje elgondolkodnod a bónuszrendszer bevezetésén. Két vállalkozás példáján mutatjuk be, hogy a bónuszrendszer nemcsak a multiknak való úri huncutság, szakértőnk pedig kiemeli, hogy milyen előnyökkel járhat a rendszer és mire kell különösen figyelni a bevezetésekor.

„Egy jól kidolgozott bónuszrendszer motiváló erővel bír, az alkalmazottak céljai közelebb kerülnek a vállalati célokhoz. A pénzügyi ösztönzők növelhetik a teljesítményt, a nem pénzügyi bónuszok pedig a csapatszellemet és a hosszú távú elköteleződést erősíthetik” – foglalja össze Kaszás Helga HR tanácsadó, milyen szerepet is tölt be a bónuszrendszer egy cég életében. És még mielőtt azt gondolnánk, ilyesmire csak a nagyvállalatoknál, multiknál van példa, ismerjünk meg két vállalkozásvezetőt, akik saját cégüknél már bevezettek bónuszrendszert.

Fülöp Roland három építőipari területen tevékenykedő cégben is érdekelt: az Amper Studio Kft. épületvillamossági generálkivitelezéssel foglalkozik, a Joule Kft. épületgépészeti munkákat végez, míg a Telesis Generál Zrt. generálkivitelezési feladatokra specializálódott. A három vállalkozásban összesen 80 főt foglalkoztatnak. Roland azt mondja, hogy a vezetők szemlélete egységesen az, hogy ha a náluk dolgozó kollégák jól keresnek, akkor fognak tudni ők maguk is jól keresni – ehhez motiválni kell a munkatársakat, amire tökéletesen alkalmas a kizárólag pénzbeli juttatásokra épülő bónuszrendszer.

Schnierer Péter a családi vállalkozásként indult Hergroup kereskedelmi ügyvezetője. Nyílászárók gyártásához szükséges alapanyagok nagykereskedelmével, árnyékolástechnikai termékek és ipari ajtók forgalmazásával foglalkoznak. Idénre már 50 fős lett a munkatársi állomány, a lapos szervezeti működés strukturálására, elmélyítésére kerestek megoldást, amit a közép- és felsővezetői réteg kialakítása, valamint a bónuszrendszer bevezetése hozott meg.

Hogyan célszerű bevezetni a bónuszrendszert?

Rolandéknál a cél egyértelműen a hatékonyságnövelés volt és egy saját fejlesztésű bónuszrendszerre esett a választás: „Öt hétvégén összeültünk mi tulajdonosok, számoltunk, matekoztunk, hogy egy mindenki számára előnyös rendszert alakítsunk ki. A bónuszrendszerünkben a teljes prémium összege megoszlik az egyes pozíciók között, más súlyozást kaptak a vezetői pozíciók, a projektvezetők, az építésvezetők, a műszaki előkészítők. De a bónusz odaítélésénél figyelembe vesszük az egyéni teljesítményt is.”

Péterék is saját rendszert vezettek be, hosszas előkészítés után: „Számos szakmai előadáson vettem részt, rengeteg a témához kapcsolódó podcastbeszélgetést meghallgattam, hogy a bónuszrendszer strukturális felépítését elkészítsem. Amit mindenképpen megtanultam, hogy egy bónuszrendszer akkor fog tudni jól működni, akkor fogja mindenki elfogadni, ha a munkatársakat bevonva alakítjuk ki. Így az egyes üzletágak vezetőivel közösen, a többi munkavállalót is bekapcsolva kezdtük el területenként és pozíciónként meghatározni a szempontrendszert.” Péter azt is hozzáteszi, hogy számukra az egyik legfontosabb szempont az volt, hogy minél egyszerűbb és könnyen érthető legyen a rendszer. Ugyanilyen lényeges volt az is, hogy a munkatársak azt érezzék, közvetlen ráhatásuk van a bónuszuk alakulására, tehát nagyobb hangsúlyt kaptak az egyéni teljesítmények.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk