KKV Business | 2023. július 07.

Közösségi média marketing tippek kisvállalkozóknak

Van egy olyan dolog, ami által még közelebb kerülhetünk a vásárlók szívéhez és még jobban bekerülhetünk a köztudatba: a közösségi média (social media) platformokon való jelenlét és az aktív tartalomgyártás – legyen az szöveges-, képi- vagy videóforma. Ha ugyanis vállalkozásunknak a weboldalon kívül eget rengető, ütős tartalmai vannak a közösségi média felületeken, garantáltan még több vásárlót vonzunk be vállalkozásunk életébe.

Napjainkban egy cég minél több népszerű social media oldalon van jelen, annál nagyobb valószínűséggel ismerheti meg a célszegmens az általa nyújtott termékeket és szolgáltatásokat.

A posztolás, a tartalomgyártás és az influencerekkel való együttműködés azonban szövevényes világ. Egy hatalmas háló, mely több ponton összekapcsolódik, és talán hihetetlennek tűnhet, de minden egyes apró lépés, melyet megteszünk egy jó poszt vagy bejegyzés érdekében – kulcsfontosságú lehet. Egy ütős szöveges üzenetet, képet vagy videót nem két pillanat összerakni, ugyanis a dolgok hátterében rengeteg sok tanulás, tapasztalás és munka kell, hogy legyen. Sikeres posztot és videót azonban bárki készíthet, és jó tartalomgyártó vagy influencer akárkiből lehet egy bizonyos idő után, hiszen ahogy a mondás is tartja: „gyakorlat teszi a mestert”.

Az influencer marketingről és a sikeres tartalomgyártás alapjairól Lévai Richárd online marketing szakértőt, a Liftup tulajdonosát kérdeztük. A TikTok-on való jelenléttel és az emberek sikeres elérésével kapcsolatban pedig a KALU Marketingügynökség szakértőit, Katona Zsombort és Luczy Martint interjúvoltuk meg, akik 2-3 éve teljeskörű TikTok menedzsmenttel és tartalomgyártással foglalkoznak.

Itt az idő elkezdeni posztolni!

Ha cégként még nem vagyunk jelen a legnépszerűbb kommunikációs csatornákon, itt az ideje, hogy elkezdjük. A legnépszerűbb ilyen csatorna manapság, mellyel egy vállalkozás ismertebbé válhat a Facebook, az Instagram és természetesen a TikTok felülete. Fontos, hogy a kommunikációs felületek kialakítása után mindenképpen foglalkozzunk a folyamatos kommunikációval, azaz a rendszeres posztolással. Egy idő után könnyen megszokhatjuk, ha a mindennapi rutinunkba beépülnek bizonyos kommunikációs feladatok, hiszen a posztolások megindításával az ad-hoc tartalomgyártó feladatok is előtérbe kerülnek.

„Sokat segít, ha egyrészről készítünk egy tartalomnaptárt, ahol betervezzük, milyen rendszerességgel és miről fogunk kommunikálni, és az is, ha a publikálás előtt az első 3-4 cikket, videót elkészítjük. Rá kell szokni arra, hogy ha bejön egy kérdés egy ügyféltől, akkor azt nem csak neki, személyre szabottan kell megválaszolni, hanem érdemes ebből videót vagy blogbejegyzést készíteni, hiszen ezek a válaszok hasznosak lehetnek neki.” – mondja Lévai Richárd.

A folyamatos tanulás és tapasztalatgyűjtés a posztok és videók elkészítése során elengedhetetlen. Lévai Richárd azt mondja, érdemes több formátumot is kipróbálni, de a legkézenfekvőbb, ha az elején azzal kezdünk neki a tartalomgyártásnak, ami a legkönnyebben megy. Aki például grafomán, az a szöveges blogbejegyzéseket részesítse előnyben, aki pedig szeret szerepelni, próbálkozzon a videógyártással. Mindig nagyon fontos, hogy időt szánjunk a tanulásra és megfelelő mennyiségű tapasztalatot szerezzünk. A sok gyakorlásra a KALU Marketing tagjai is felhívják a figyelmet. „Ebbe természetesen bele lehet tanulni, de a tökéletes posztokhoz tapasztalatot kell szerezni – mind a vágáshoz mind az ötleteléshez, mind akár a kommentek megválaszolásához. Az influencerkedés egy külön szakmává vált manapság. Olyannyira, hogy mondhatjuk azt, hogy egy cégnél akár egy részmunkaidős állás is lehet, de nyilván a kivitelezésen és a napi mennyiségen is sok múlik, illetve azon, hogy cégen belül hány ember tud foglalkozni ezzel.” – mondja Katona Zsombor. A TikTok szakértők úgy gondolják, egy olyan vállalkozás számára, aki kezdő a tartalomgyártásban, a videók készítése nagyon nagy falat, így próbáljunk meg erre a feladatra több embert is bevonni cégen belül.

A szakértők heti 3 tartalom közzétételére hívják fel a figyelmet. Ez azért jó, mert kezdőként, ha folyamatosan posztolunk, vállalkozásunkat jobban be tudják követni, többször jelenünk meg a felületeken és a vásárlók és a célközönség is nagyobb eséllyel tudja beazonosítani oldalunkat, ezáltal mindazt, amit nyújtani tudunk.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!  

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk