A Microsoft Copilot elnevezésű mesterséges intelligencia alapú fejlett virtuális asszisztense hatékony tuningot jelent minden vállalkozás számára. A magyar nyelven is elérhető eszköz a Microsoft 365-ös csomag részeként valamennyi felhasználó számára hozzáférhető. Az eszközben rejlő széles körű lehetőségekről a Magyar Telekom kommunikációs vállalat két szakértőjét kérdeztük.
A digitalizáció és a gyors technológiai fejlődés alapvetően határozza meg életünk minden területét, ezért a vállalkozások számára kulcsfontosságú kérdés, hogy miként alkalmazkodnak ezekhez a folyamatokhoz, illetve hogyan integrálják az új technológiai eszközöket és megoldásokat a mindennapi működésükbe. A digitális érettség ma már nem csupán egy jövőbeli választható lehetőség, hanem az üzleti siker egyik alapvető feltétele. A mesterséges intelligencia (AI) és az új technológiai eszközök – például a felhőalapú szoftverek, az automatizált rendszerek és az adatalapú döntéshozatal – mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a cégek gyorsabban, hatékonyabban és versenyképesebben működjenek.
Érdemes tisztában lennünk azzal, hogy a digitális érettség nem csupán a technológiai eszközök meglétét vagy összességét jelenti, hanem egy olyan szemléletmódot, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy ezeket az eszközöket és platformokat hosszú távon, stratégiai előnyként használják. Azok a vállalkozások, amelyek számára prioritást jelent a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználása és a változásokhoz való alkalmazkodás, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert az alkalmazkodni képtelen versenytársaikkal szemben.
Mi az a Copilot?
Ebben a kontextusban a Microsoft Copilot – mint egy fejlett virtuális asszisztens – kulcsszerepet játszik a vállalkozások digitális transzformációjában. „A mesterséges intelligencia alapú Copilot képes gyorsan és hatékonyan feldolgozni az információkat, például az e-mailek és belső üzenetek között keresve a releváns adatokat, amelyeket a vállalkozás dolgozói felhasználhatnak a munkájuk során” – tudtuk meg Gale Tibortól, a Telekom ICT szakértőjétől. „A Copilot valóban egy hatékony asszisztensünk lehet a napi feladatok kezelésében” – erősítette meg Maár Balázs, a Telekom Microsoft szakértője.
Tehát a Copilot alapvetően egy mesterséges intelligencia alapú eszköz, amely elérhető a Microsoft 365-ös csomag részeként, ugyanakkor az Office alkalmazásokkal és a céges információkkal integrált verziók díjszabáshoz kötöttek.
Adatvédelem a maximumon
A különbség a chatGPT és a Copilot között – hívta fel a figyelmünket Maár Balázs –, hogy a Copilot közvetlenül a Microsoft alkalmazásokban működik, és nemcsak általános kérdések megválaszolására alkalmas, hanem az üzleti folyamatokat is segíti, például dokumentumok generálásában vagy e-mailek kezelésében. „Az üzleti fókusz az egyik legnagyobb erőssége, hiszen egyszerűen integrálható a vállalati környezetbe” – tette hozzá a szakember.
„A Copilotot a ChatGPT-vel összehasonlítva a legnagyobb különbséget az adatkezelésben találjuk” – hívta fel a figyelmünket Gale Tibor. Ugyanis amíg a ChatGPT-t elsősorban az OpenAI fejleszti, és az adatok egy szélesebb körben hozzáférhetők – ugyanakkor a chatGPT esetén is több adatvédelmi beállítás közül választhatunk –, a Copilot esetében az adatok zártan, egy biztonságos környezetben maradnak. „Ez garanciát jelent arra, hogy az adatok nem kerülnek ki a rendszerből” – tette hozzá Gale Tibor. „A Copilot nem használja fel a felhasználói adatokat a tanításhoz, és nem fér hozzá a felhasználó promptjaihoz sem” – erősítette meg Maár Balázs. A vállalatok számára elérhetők olyan biztonsági megoldások is, amelyek segítenek az adatok megfelelő kezelésében, illetve az eszköz integrálható olyan rendszerekkel is, amelyek biztosítják az adatvédelmet és a bizalmas információk védelmét is.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk