Karrier | 2022. február 28.

Mottl-Molnár Orsolya: Azt szeretem, amikor a munkámnak van hatása

Ahogy arról korábban a marketing.hu is tudósított, Mottl-Molnár Orsolya lett a HEINEKEN Hungária marketing és kereskedelmi igazgatója. Ebből az alkalomból készítettünk vele interjút.

Mutasd be a szakmai életutad legfontosabb állomásait!

Első diplomámat alapszakon a Budapesti Gazdasági Egyetem Vendéglátás és Szálloda szakán szereztem, az egyetemi éveim alatt pedig különböző tapasztalatokat gyűjtöttem a vendéglátás területén. Akkoriban az értékesítési terület tűnt vonzónak számomra, így egyetem után Top Horeca képviselőként helyezkedtem el a HEINEKEN-nél, a kiemelet budapesti partnerekért feleltem. Itt ismerkedtem meg közelebbről a marketing területtel a szoros együttműködéseink kapcsán, és közben elvégeztem az International Business School Marketing Management mesterszakát. Két év után vállalaton belül területet váltottam, és azonnali szerelem volt, így maradtam marketinges.

Dolgoztam a portfóliónk összes márkáján, talán a Sopronis időszakra vagyok a legbüszkébb, 2016-2019 között sikerült a csapatommal megfordítani az addigi csökkenő tendenciát a márkán, és olyan sikereket elérni, mint az Óvatos Duhaj IPA bevezetése a piacra. 2018-2019 között szintén a HEINEKEN-nél szereztem nemzetközi tapasztalatot, a francia leányvállalatot támogattam egy stratégiai projektben, a hároméves portfólióstratégia elkészítésében. 2021 őszén tértem vissza szülési szabadságról, és rövid innovációs manageri szerepkör után kerültem a jelenlegi pozíciómba.

Ki, kik inspirálnak szakmai életedben?

Nagyon szerencsés helyzetben vagyok, mert szakmai pályafutásom során rengeteg emberrel dolgozhattam együtt, akik inspiráltak, akiktől tanulhattam: vezetőim, kollégáim, a csapatom, ügynökségi partnerek. Az elmúlt években a legtöbb inspirációt a hazai craft sörös szcénából merítettem, szerintem néhány hazai főzde világszínvonalat képvisel, a Monyó és a Mad Scientist személyes kedvenceim, fantasztikus, amit felépítettek.

Mostanában pedig a start up világot igyekszem jobban megismerni, szerintem egy nagyvállalatnál rengeteget tanulhatunk ennek a világnak a működéséből, gondolkodásából.

Milyen eredményeidre vagy a legbüszkébb?

Azt szeretem, amikor a munkámnak a bottom line eredményeken túl is van hatása. Úgy gondolom, hogy az Óvatos Duhaj IPA bevezetés ilyen volt. Alapjában változtatta meg a magyar sörpiac addigi felállását, és lehetőséget adott a tömegek számára is, hogy megismerje a lager sörökön túli világot. A másik ilyen projekt, amit említenék, a Soproni úttörő szerepe a magyar alapanyagok használatában. 2016 óta kizárólag magyar árpát használunk a sörünkben, és 2018-ban elindult a magyar komló projektünk is, a Magyar Ökomenikus Segélyszervezettel együttműködésben, aminek tavaly arathattuk le a gyümölcsét, és a Soproni 1895be magyar komló kerülhetett. Ebben elsők voltunk, és nagyon büszke vagyok rá, hogy részese lehettem.

Véleményed szerint mi a szerepe ma a marketingnek a környezet, a társadalom, illetve a gazdaság szempontjából?

Egyre több, úgy gondolom. Szerintem a jövő marketingjének már csak akkor lesz létjogosultsága, ha valós szerepet vállal az üzleti célokon túl olyan társadalmi, környezeti kérdésekben, amik a fogyasztók életében is fontosak. Ugyanakkor a nagy márkáknak szerintem szemléletformáló kötelessége is van, hogy ne csak a meglévő igényekre adjunk választ, de hívjuk fel a figyelmet a kritikus problémákra, és járjunk jó példával, például a fenntarthatóság területén.

Hogy látod, a cégetek esetén mennyire van fókuszban a marketing, illetve a trade marketing?

FMCG vállalatként egyértelműen fókuszban van. A marketingről indul a stratégia, az innováció. A trade marketing szerepe, hogy ez a valóságban, bolti szinten is tökéletesen megvalósuljon. Ezt tükrözi a csapat mérete és felelősségi köre is. Jelenleg 23 fős a csapatunk, és azon szerencsés marketingesek közé tartozunk, akik egyszerre foglalkozhatnak olyan erős, ikonikus, globális márkákkal, mint a Heineken, szorosan együtt dolgozva egy nemzetközi csapattal, és helyi márkákkal, mint a Soproni vagy a Gösser, ahol teljesen a mi kezünkben van a márkaépítés, kommunikáció és termékfejlesztés is.

Milyen fő célkitűzéseid, tervid van a marketing és a trade marketing területén?

A csapatom sok tehetséges fiatalból áll, sokan viszonylag frissen kerültek a pozíciójukba. Így az elsődleges célkitűzésem mindenképpen a csapat építése és szakmai fejlesztése lesz. Fontos megemlíteni a digitalizáció területét is, hiszen ezen a téren is komoly ambícióink vannak a csapattal. Emellett, ahogy fent említettem, azt gondolom, a marketing jövője a tartalmas szerepvállalás, ezt a küldetést követve szeretném kitűzni a márkáink fejlődési irányát, innovációinkat. Nagyon izgalmas feladat lesz, hogy ebbe a gondolkodásba hogyan tudjuk integrálni a trade marketing csapattal a bolti szintű megjelenéseket, a vásárlói élményeket. Alig várom!

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk