Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. szeptember 02.

Hogyan kezdj influenszer kampányba kisvállalkozóként?

Az influenszer marketing napjainkban egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások népszerűsítésében. Kisvállalkozóként is hatalmas előnyökre tehetsz szert, ha tudatosan és stratégiával használod ki az erejét. Lunczner Ádám, a Mindshare médiaügynökség innovációs vezetője osztja meg tapasztalatait, hogyan indíthatsz te is sikeres influenszer kampányt, amely valóban hozzájárul vállalkozásod növekedéséhez.

Ha vállalkozásunk nem csak a weboldalán, de a közösségi médiában is izgalmas, érdekes, figyelemfelkeltő tartalmakkal jelentkezik, és ezeknek a tartalmaknak van jól beazonosítható egyedi arca, aki megragadja az emberek figyelmét, garantáltan több érdeklődőt, követőt és vásárlót vonzhatunk be. Ezért jó ötlet, ha együttműködünk olyan emberekkel, akiknek nagy követőtáboruk van a közösségi médiában, vagy magunk válunk influenszerekké. Így hiteles és vonzó módon mutathatjuk be termékeinket vagy szolgáltatásainkat, és közvetlen kapcsolatot teremthetünk a potenciális vásárlóinkkal.

Az influenszer marketing nem a legolcsóbb megjelenési forma Lunczner Ádám szerint, ezért azt javasolja, hogy kezdetben mikro-influenszerekkel működjünk együtt. Célszerű olyanokat keresni, akik hitelesen tudják képviselni az adott terméket vagy szolgáltatást, akik azokkal állnak kapcsolatban, akiket mi is el akarunk érni. Arra viszont figyeljünk, szakértőnk szerint, hogy mivel sok esetben ők még nem rendelkeznek sok tapasztalattal, nem szabad elengedni a kezüket az együttműködés megkezdése után sem, fontos a szoros kapcsolattartás.

Mindig a célcsoportnak megfelelően válasszunk platformot is, hiszen így azokat érjük el, akiknek a termékünket vagy a szolgáltatásunkat értékesíteni szeretnénk. „Általánosságban elmondható, hogy az idősebb korosztály a Facebookon érhető el, míg az Instagram és a TikTok a fiatalabb, 18-39 éves korosztályban erősebb.” – magyarázza a szakértő, aki szerint el kell döntenünk, hogy élő közvetítést szeretnénk tartani, esetleg 10 perces termék tutorialt, vagy short-form adaptációt, ami több platformon is megállja a helyét (pl. TikTok és Reels). Ha az érdeklődés felkeltése a cél, akkor egy könnyen befogadható formátumot javasol Ádám, míg ha a bevonódás erősítése a cél, akkor inkább a long-form videó a célravezetőbb. Csakhogy sokan nem tudják, hogyan is kezdjenek neki az első videókhoz.

Ehhez adunk egy kis kapaszkodót:

  1. Szerezz be jó minőségű telefont és mikrofont!
  2. Tervezd meg a posztok témáját, szövegét, képi világát! (Érdemes 5-öt, 10-et előre!)
  3. Találd ki, hogy milyen módon és hol valósítod meg az ötletet!
  4. Vedd fel a videót! (Egy jó videóra 2-3 órát is rá kell szánni, főleg eleinte.)
  5. Ha valami nem jól sikerült, próbálkozz többször!
  6. A felvétel után jöhet az utómunka, a vágás!
  7. Hetente legalább 3-szor posztolj, hogy a vállalkozásodat jobban be tudják követni.

Tippek a posztokhoz:

  1. Konzisztencia és Márkaépítés: Legyen egységes a posztok stílusa, hogy könnyen felismerhető legyen a márkád.
  2. Optimalizálás: Használj releváns hashtageket és kulcsszavakat a nagyobb elérés érdekében.
  3. Közönségkapcsolat: Válaszolj a kommentekre és üzenetekre, hogy erősítsd a kapcsolatot a követőkkel.
  4. Elemzés: Rendszeresen elemezd a posztok teljesítményét és igazítsd a stratégiádat a kapott adatok alapján.
  5. Kollaborációk: Dolgozz együtt más influenszerekkel és márkákkal a közönséged bővítése érdekében.
  6. Trendek Követése: Maradj naprakész a közösségi média trendjeivel, és használd ki azokat a posztjaidban.
  7. Történetek Mesélése: Ne csak termékeket mutass be, hanem mesélj személyes történeteket is, hogy érzelmi kapcsolatot alakíts ki a vásárlóiddal.

Lunczner Ádám azt tanácsolja, hogy mindenképpen figyeljünk oda arra is, hogy a kampány hatékonyságát növeljük, illetve visszamérjük az eredményességét. Ehhez ad pár tippet:

  • NÖVELD A HATÉKONYSÁGOT! – Különböző innovatív megoldások és technológiák is rendelkezésre állnak az influenszer marketing hatékonyságának növelésére. Szakértőnk úgy látja, hogy ki lehet aknázni az élő közvetítésekben, például az Instagram Live, a Facebook Live vagy a YouTube Live-ban rejlő lehetőségeket is. Használatukkal az influenszerek valós időben mutathatják be a termékeidet és válaszolhatnak a követők kérdéseire, ami egy-egy termék esetén nyitja a kaput az oly népszerű edutainment* irányába is.
  • MÉRD VISSZA A KAMPÁNY HATÉKONYSÁGÁT! – Az influenszer kampányok ROI*-ját egy kisvállalkozás esetében többféleképen lehet mérni. Amennyiben van lehetőség kuponok beváltására pl. egy webshopban, akkor az mérhetővé teszi az együttműködést. Ha erre nincs lehetőség, akkor a weboldal forgalmának növekedését, vagy a látogatottság növekedését célszerű figyelni. Emellett minden, ami mérhető, az hasznos lehet számunkra: paraméterezzük a megosztott linket*, kérjük be a story, a poszt analitikáját, az elindított szavazás végeredményét, hasonlítsuk össze a kitűzött céllal.
  • KONKRÉT MUTATÓK ÉS ANALITIKAI ESZKÖZÖK IS SEGÍTSÉGEDRE LEHETNEK! – Ha értékesítés volt a fő cél, akkor a kuponok beváltása mérhető, ha viszont a márkaismertség erősítése, akkor az influenszer megjelenésekre érkező like-ok, kommentek mennyiségi és minőségi elemzése javasolt. A Google keresőben is nyomon lehet követni az adott márkával kapcsolatos keresések számának változását.
  • SOK SOCIAL MÉDIA ESZKÖZ ÁLL A RENDELKEZÉSEDRE – Például a Zoomsphere vagy a Hootsuite eszközei is előfizetés fejében adottak. Lényeg, hogy pontos képet kapjunk, nem pusztán a konverziók számát kell figyelnünk, mivel az influenszer kampány nem mindig hoz azonnali eredményt. A megjelenések, az elérések és a számszerűsíthető követések vagy egyéb interakciókat érdemes figyelni.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk