Az a vállalkozó, cégvezető, aki nem vesz részt rendszeresen szakmai és iparági konferenciákon, a lehetőségek sokaságától esik el – derült ki összeállításunkból, amelyhez sikeres vállalkozókat és cégvezetőket kérdeztünk arról, hogy miért érdemes és fontos a konferenciákon való részvétel. A válaszokból nem csak az derült ki, hogy ezek az események a legfontosabb trendek megismerése, a tudásbővítés, a brandépítés és networking legfontosabb helyszínei lehetnek. Betekintést nyerhetünk abba, hogy a cégvezetők emberileg miképpen élik meg ezeket a helyzeteket, s mely konferenciákat látogatják szívesen.
„Kisvállalkozóként elengedhetetlen, hogy folyamatosan keressük, figyelemmel kövessük azokat az eseményeket, amelyekkel gazdagodhatunk” – állítja Dr. Dura Mónika, a Mindwell Pszichológiai Központ alapító CEO-ja. A cégvezető szerint kétféle cél motiválhat bennünket a részvételre: vannak azok a nagy, komoly szakmai konferenciák, ahol az adott szakma kitűnőségei tartanak előadásokat, újdonságokat ismerhetünk meg, sok érdekességet tanulhatunk azokról a dolgokról, amelyeken a saját területünkön éppen fejlődni szeretnénk. „Másik nagyon fontos kategóriába tartoznak azok az úgynevezett kapcsolatépítő konferenciák, ahol pedig inkább a potenciális ügyfelek, partnerek megtalálása, megismerése a fő motiváció” – fejtette ki Dr. Dura Mónika. Úgy látja, hogy az ilyen események során lehet a későbbiekben hasznos kapcsolatokat kiépíteni, akár vállalati döntéshozókkal, rokon területen működő szakemberekkel.
Koncentrált tapasztalatcsere
S vannak azok az események is, ahol egy szűkebb réteg találkozik: ezek azok a szakmai szövetségek, amelyek szintén remek alkalmak szakmai eszmecserére, kerekasztalbeszélgetések, workshopok, akár HR, oktatási, vagy innovációs területen. „Ilyenkor ugyan kevesebb ember találkozik, viszont ők koncentráltabban tudnak eszmét és tapasztalatokat cserélni” – tette hozzá a CEO, aki szerint ugyanolyan fontosak a kisebb, családiasabb események, mint a nagyobb, inspiráló, motiváló rendezvények. „Mindenhol nem lehet jelen lenni, de érdemes kiválasztani néhányat, amit viszont mindenképpen beiktatunk a napirendünkbe” – fogalmazott.
Fókuszban a sikeres és őszinte vállalkozók
„Azt szeretem jobban, ahol több dolog történik párhuzamosan, mondhatnám azt is, hogy igazi fesztiválhangulat van” – tudtuk meg a cégvezetőtől. Ezek az események egyébként kapcsolatteremtésre, névjegycserékre adnak módot a sok program között. „Viszont nagyon inspiráló akár már előre kiválasztani, hogy melyek azok az előadások, amelyekről semmi pénzért sem maradnék le” – mondta Dr. Dura Mónika. Számára ilyen kihagyhatatlan eseményt jelentenek a HR Fest, a Portfolio Konferenciák és a Forbes Makers. Általában nagyon szereti mindazokat a rendezvényeket, ahol az előadók olyan sikeres vállalkozók, akik arról számolnak be, hogy milyen volt a siker felé vezető út, milyen akadályokat győztek le, mi vezetett el a jelenlegi állapotig. Ezek a példák nagyon inspirálóak, sokat lehet tanulni belőle. És általában az ilyen típusú eseményeken lehet igazán jól network-ölni és gyümölcsöző kapcsolatokat építeni. „Ilyen esemény például a Forbes Kilövés” – mondott egy példát a cégvezető.
Sokat, és még többet is jelenthetnek
„Bulik, események, konferenciák – mindezek nem csak szórakozást jelentenek számomra, hanem valódi életérzést és kihívást mind személyes, mind üzleti szinten. Kivehetünk belőlük sokat, vagy akár annál is többet, ha tudjuk, hogyan találjuk meg a számításainkat” – fogalmazta meg kérdésünkre a válaszát Varga-Márfy Milán, a ScaleAgency branding ügynökség CEO-ja. S mint megtudtuk: Milán imádja a rendezvényeket. „Az extrovertált személyiségem miatt odavagyok az új emberekkel való találkozásért, és a különféle rendezvények kiváló alkalmat kínálnak erre” – mondta a brand stratéga. „Egyszerűen élvezem az új helyek felfedezését, és minden egyes esemény tiszta lappal indul, aminek mindig pozitív végeredménye van. Úgy érzem, hogy minden esetben egy kicsit „dobozon kívül” vagyok, és sosem tudom pontosan, milyen izgalmas dolgok várnak rám” – avatott be minket Milán.
Emberi oldalról általában hamar látja, hogy kivel tud kapcsolódni s manapság már szívesebben épít üzleti kapcsolat miután látja, hogy megvan a közös rezgés, érdeklődés valakivel. „Emellett pedig tudok kapcsolódni ahhoz a vízióhoz, ami felé segíteni tudjuk őket” – mondta Milán. A konzultatív alapú értékesítési folyamatuknak köszönhetően a rendezvények ideális fórumot teremtenek ahhoz, hogy „az emberek lássák, milyenek vagyunk valójában, és mi a munkamódszerünk”. A brand stratéga nagyon szívesen vesz részt például a Bizalmi Kör, vagy a Business Bash estjein, amik szerinte nagyon jó alapot teremtenek a fentebb említett kapcsolatok kiépítésére, mindeközben élet- és vállalkozástapasztalatokat is tudnak cserélni más résztvevőkkel. Ugyanakkor a szakmai rendezvényeken is otthon érzi magát. Mint mondja, a Design Hét és a Startup Safari is olyan nagyszabású rendezvények, ahol minden évben összegyűlik az a mag, akik éppen benne vannak a körforgásban.
„Minden rendezvény előtt és alatt kiemelten fontosnak tartom, hogy tisztában legyünk azzal, miért vagyunk ott, és milyen céllal várjuk az eseményt” – hozta be a tudatosság fontosságát Milán. Úgy látja, hogy az előzetes elvárások tisztázása segít elkerülni a csalódást, és mindenki számára lehetővé teszi, hogy maximálisan kihasználja az adott rendezvényt. „Ha mindenki maga találja meg a számításait, akkor mindenki nyer, és ez a rendezvények varázsa” – fogalmazott a cégvezető.
Kapcsolatépítés, brandépítés
„A konferenciákon nagyon sokat tanulhatunk a vendégelőadóknak meghívott tapasztalt cégvezetőktől, akik értékes tapasztalatokat osztanak meg az iparágukkal kapcsolatban, a panelbeszélgetések során pedig egy-egy téma több aspektusát is megismerhetjük” – mondta Dessislava Dimitrova, az Alphasonic informatikai és biztonságtechnikai vállalkozás alapító-cégvezetője. Szerinte a mai rohanó világban nagyon fontos a tájékozottság s hogy legyen lehetőségünk bepillantást nyerni a legjobb stratégiákba. „A konferenciákon gyakran szerepelnek sikeres előadók, akik megoszthatják velünk a történeteiket, a tapasztalataikat és a stratégiáikat” – fogalmazott Dessislava Dimitrova. A cégvezető külön felhívta a figyelmet a kapcsolatépítés lehetőségére is, amit az üzleti élet legfontosabb elemének tart. „A szakemberek, a potenciális ügyfelek, az iparági szakértők ismeretsége nélkül üzletileg szegény maradna egy cég” – tette hozzá. Szerinte egy üzleti konferencia lehetőséget ad a vállalkozásunk ismertségének növelésére is azzal, hogy kisebb vagy nagyobb körben bemutathatjuk a termékeinket, a szolgáltatásainkat. „Ha pedig előadóként is jelen vagyunk, azzal a szakmai brandünket építhetjük” – tette hozzá a cégvezető. Úgy látja, hogy a konferenciák megfelelő környezetet biztosítanak a személyes- és szakmai fejlődésre, „én pedig imádok tanulni és nagy figyelmet fordítok a tudásom naprakészen tartására”.
Képet kapunk az iparági és a piaci helyzetről
Dessislava Dimitrova szerint a konferenciák remek alkalmat adnak a piaci helyzet megismerésére, emellett cégvezetőként, vállalkozóként képet kapunk a feltörekvő trendekről, beazonosíthatjuk a piaci hiányosságokat és lehetőségeket, s ennek megfelelően finomíthatjuk a saját üzleti stratégiánkat. Tehát a konferenciák a tanulás, a felzárkózás és a naprakész információk begyűjtésének fontos színtereit jelentik.
„Számomra a tavaszi és az őszi – az IT és a biztonságtechnikai területeket érintő – szakmai események segítenek abban, hogy átlássam a piaci- és benne a versenytársak helyzetét” – említette meg Dessislava Dimitrova. Ő leginkább a cégvezetés-, a sales- és marketing területeit érintő eseményeket, illetve a szakmai rendezvényeket tartja fontosnak. Példaként a Marketing Commando, a B2W Fesztivál, Piac és Profit és a Forbes, valamint az ITBusiness eseményeit említette.
A tudásvágy kielégítése
„Kíváncsisággal teli cégvezetők és dolgozók viszik előre társadalmunkat, egy kiválóan megszervezett konferencia pedig ezt a tudásvágyat tudja kielégíteni, szélesíti a résztvevő perspektíváját, miközben megismerkedik, hasonló- vagy éppen, hogy más gondolkodású szakemberekkel” – válaszolta kérdésünkre Tóth Marcell, a Solar-Kit ügyvezető CEO-ja. A cégvezető szerint egy inspiráló konferencia lehetőséget ad a napi operatív feladatok erdejéből kiemelkedni és madártávlatból szemlélni az iparágat. Tóth Marcell az iparági konferenciákat látja a legfontosabbnak, de fontosnak tartja, hogy a cégvezetők ne csak belföldi, hanem nemzetközi szintre is emelkedjenek. Mindemellett érdeklődésének megfelelően javasolt nem csak szorosan szakmai konferenciákon is részt vennie az ismeretségi körének bővülése tudásszintje növelése érdekében.
Új impulzusok, közelebb a jövőképünkhöz
„Két oldalról is meg tudom válaszolni a kérdést, egyszer, mint résztvevő, másrészt mint kiállító és előadó” – válaszolta Egerszegi Krisztián, a MiniCRM tulajdonosa, a Cégépítők alapítója. Mint mondja, a konferenciák egy nagyon jó platformot teremtenek az újdonságok, új tudás megszerzésére, kapcsolatok építésére. „A legfontosabb szerintem, hogy a rohanó világunkban, amikor az operatív munka és a napi tűzoltás akár a teljes napot elviszi, akkor meg kell állni egy pillanatra, hogy távolabbról is ránézzünk a cégünkre, jó irányba haladunk-e” – hívta fel a figyelmet Egerszegi Krisztián. Ez – ahogy fogalmazott – egy nagyon nehéz dolog, amikor tele a naptárunk, viszont egy konferencia tud ebben segíteni, mert miatta kiszakadunk egy napra a mókuskerekéből. A sok új impulzus pedig segíthet egy olyan új útra állni, ami közelebb visz a jövőképünk eléréséhez. „Kiállítóként ugyancsak hasznos, mert a mai online világban, ahol nagy a zaj, nehéz célzottan elérni egy érdeklődő közönséget, míg egy szakmai rendezvényen ez adja magát” – tette hozzá a cégvezető.
A MiniCRM tulajdonosa negyedévente 1-2 konferencián vesz részt, „szerintem ez egy értelmes mennyiség, ami nem megy a normál munka rovására”. Szavai szerint magyar KKV viszonylatban kiemelkedő esemény a Magyar Marketing Fesztivál, ami az egyik legnagyobb év eleji rendezvény, ahol a trendekről és újdonságokról van szó, és nagyon jól megtestesíti, miről kell szólnia egy szakmai rendezvénynek. „Ami fontos, hogy minden évben kell valami újdonságot is hoznia a rendezvénynek, különben előbb-utóbb kifénylik. Itt workshopok, networking is színesíti az agendát. Szakmai kapcsolatok, régi ismerősök mellett új leadeket is lehet szerezni. Kiállítóként pedig érdemes mindig valami meghökkentő újdonsággal is megjelenni. Mi a Jövőkép című könyvem és a Cégépítők társasjátékot visszük ki, nem csak a MiniCRM, mint szoftver jelenik meg” – avatott be bennünket a Egerszegi Krisztán.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk