Mi sülhet ki abból, ha egy sikeres HR-igazgató az emberközpontú szemléletét, a következetességet, az önismeretben és a pályaorientációban szerzett tapasztalatát egy alternatív oktatási programban kamatoztatja? Az Engame Akadémia története azt bizonyítja, hogy ez a kombó sok jót hozhat. Az alternatív budapesti iskolát január óta vezeti Bíró Ágota, aki az alapító Lévai Balázs bizalmát kapta meg ahhoz, hogy vegye át munkáját. Jelenleg megszületőben van az Engame Akadémia tuningolt érája, amely – ahogy az elmúlt tizennégy évben – továbbra is a boldog, kiegyensúlyozott felnőttkor felé navigálja a középiskolásokat.
Az Engame egy alternatív délutáni/hétvégi iskola Budapesten, amely az önismeret készségek fejlesztésével segíti a fiatalokat abban, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb utat, s bejussanak a top nemzetközi egyetemekre. Eddig 2000-nél is több diák vett részt programjaikon és sok náluk végzett diák tanul ma holland, angol, ír, de akár amerikai és kanadai felsőoktatási intézményekben is. Óriási súly nehezedik egy ilyen intézmény vezetőjére, hiszen egyszerre kell foglalkozni a gyerekekkel, azok szüleivel, a pedagógusokkal, a továbbtanulási trendekkel és a munkaerőpiaci változásokkal. Nyáron sem áll meg náluk az élet – a nyári rövid képzéseken bárki belekóstolhat milyen “Engamer”-nek lenni.
Bíró Ágota egy szoftverfejlesztő cég HR-vezetőjeként sokat tanult a vállalkozásvezetésről és szerette volna ezt átültetni a gyakorlatba. Mint mondja, tudatosan vágyott arra, hogy egy kisebb, magyar céget irányíthasson. Már a felmondását töltötte előző munkahelyén, amikor jelentkezett az utódját kereső Lévai Balázs felhívására. Többlépcsős felvételi eljárás után megkapta az állást, s januártól irányítja az iskolát. Szeptemberig az Engame alapítója is segíti őt a feladatok átvételében, Ágota addig ügyvezető-helyettes.
Nagyon fontosnak tartják, hogy a fiatalok tudatosak legyenek és rendelkezzenek megfelelő önismerettel. “Azzal foglalkozunk, hogy felfedezzék és megértsék, hogy ők kik is valójában. Sok szorongó, befeszült gyerek éli meg nálunk azt, hogy ő egy értékes ember sikeres jövőképpel” – avat be Ágota. Vezetői stílusáról szólva kérdésünkre kifejti, hogy az alapelvekben egyetértett Balázs és ő, ugyanakkor bizonyos dolgokban a következetességet hozzá kellett tennie az irányításhoz. “Szükség volt arra, hogy a folyamatokat végigvigye egy tapasztaltabb vezető. Jelezték, hogy szükségük van a professzionalizálásra. Körülbelül két hónapos megfigyelési időszak után szisztematikussá tettem a HR-folyamatokat. Készítettem egy partnerségi stratégiát is, átvilágítva a cég minden szegmensét. Következetesebb működésmódot vezettem be. Emellett sokat foglalkozom az emberekkel. Szerintem előtérbe kell helyezni az emberi struktúrát. A jó vezető véleményem szerint megfelelő számú és minőségű találkozót szervez a cégen belül. Ez nem óriási változás, de nagyon hasznos és egyelőre pozitív a visszajelzés a kollégák részéről. Fontos, hogy legyen elegendő struktúra, de ne túl sok. Emellett az agilis szervezetek működési elvét is hoztam magammal a korábbi cégtől és szeretem használni a csapataimmal. Az agilitás jelen volt a cégnél, de a következetességgel erősítettünk rajta” – részletezi Ágota azokat a nem erőszakosan végrehajtott, olykor apró, máskor nagyobb változásokat, amelyek összességükben jelentős tuningot eredményeznek Magyarország egyik vezető, pályaválasztást segítő intézményében.
Az Engame-nél több mint száz tanár és mentor foglalkozik a diákokkal, akik 9. évfolyamtól járhatnak az iskolába. A továbbtanulni készülők igényeinek megfelelően építik fel a képzést. “Rugalmas intézmény vagyunk, enélkül nem is tudnánk segíteni a diákjainknak” – mondja Ágota, hozzátéve, hogy a pedagógusokon és mentorokon túl olyan óraadók is támogatják céljaikat, akik nagyon jók a szakmájukban, ezáltal képesek bemutatni szakterületüket, inspirálni a diákokat. Emellett külsős cégeket is rendszeresen látogatnak, új ismeretekhez, tapasztalásokhoz juttatva a gyerekeket. Arra a kérdésre, hogy melyek az ideális tanár ismérvei az Engame-nél, Ágota összefoglalja: imádja a saját szakmáját és érti ennek a generációnak a nyelvét, tud hozzájuk kapcsolódni, mert az útkeresésben kell nekik segítséget adni. Jól tud angolul, nem csak a saját szakmáját szereti, de kíváncsi a diákokra is. Módszertanilag felkészült, interaktív foglalkozásokat tart, ahol a diákok kipróbálhatják magukat.
Ágota ikerfiúkat nevelt fel, akik mostanra túlvannak a pályaválasztáson, így a szükséges szülői tapasztalattal is rendelkezik ebben a témában. A pályaorientáció egy szakma, ezért az ebben egyedül maradó szülők nagyon nehéz helyzetben vannak. Ráadásul előfordul, hogy ők maguk is karrierkrízist élnek meg. “A szorongó szülők nem tudják jól irányítani a gyereküket, ebben edukálni kell őket. Folyamatosan változik a munkaerőpiac, amelyhez nagyon nehéz alkalmazkodni” –fogalmaz az Engame vezetője, hozzátéve, hogy ők a tanulás támogatására és a világ megismerése iránti vágyra koncentrálnak. “Egyszerre állunk az útkereső fiatalok és a szülők pártján. Vannak nehéz helyzetek, amikor nincs egyetértés köztük a célokat tekintve, de ebben is segítünk” – hangsúlyozza.
A Covid ebben az iparágban határozottan megmutatta, hogy az online oktatás egy járható út. Az Engame esetében is távlatokat nyitott meg. Személyes, budapesti képzésük mellett idén zárják az első, Covid utáni, teljes online tanévüket. “Elégedett az online csoport, ennek nagyon örülünk” – mondja Ágota és kiemeli, hogy szeretnék tovább emelni az online órák presztízsét, mert nagyon sok gyereknél ez jobban működik, mint a jelenléti foglalkozások. “Ebben folyamatosan próbálunk fejlődni, a digitális jelenlétet növelni muszáj” – teszi hozzá.
Az Engame közösségi média megjelenése professzionális, ami Ágota szerint alapelvárás egy olyan szolgáltatás esetében, amely a Z generációt célozza meg. Kihívás a marketing területén számukra, hogy egyszerre kell meggyőzőnek lenniük a gyerekeknél, akik az iskolába járnak és a szüleiknél, akik finanszírozzák a képzést. “A kreatív megközelítésben még szeretnénk egyet lépni a gyerekek felé” – avat be. Mint mondja, több pontra reagálnak marketinggel, amelyet szintén felturbóztak az elmúlt időszakban egy rátermett marketingmenedzser felvételével. “A megjelenések igyekszünk személyre szabottan tervezni. Nem könnyű leegyszerűsíteni az üzenetünket, mert mi boldog gyerekeket akarunk bejuttatni oda, ahová szeretnék és ez nem fogalmazható meg rövid szlogenekben. Az a célunk, hogy legyenek ebben az országban olyan fiatalok, akik nem feszülnek, hanem optimalizálják a saját képességeiket, lehetőségeiket arra, hogy egy boldog felnőttkorba jussanak el” – foglalja össze Ágota, s kiemeli, hogy a digitalizáció más területein is vannak fejlesztési céljaik. Vágynak egy saját applikációra, hangsúlyt fektetnek a pedagógusaik digitális kompetencia képzésére és azt is kutatják jelenleg, hogy mely digitális csatornák a legalkalmasabbak a diákokkal és a szülőkkel való kapcsolattartásra.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk