Veronika közgazdász és marketing végzettséggel a bankszektorban kezdte a pályafutását, majd hosszú évekig a Hungexpon dolgozott rendezvénymarketing területen. Pár éve, az első gyermeke születése után még egy kis időre visszament az állásába, de a második után már nem. Úgy döntött önállósodik, hogy jobban össze tudja egyeztetni a gyereknevelést a munkájával. Social médiával, Facebook és Instagram oldalak menedzselésével kezdett el foglalkozni, ám az időzítés nem bizonyult túl szerencsésnek.
„Amikor 2020-ban beütött a covid, csak 2 éves volt a kisebbik gyerekem, épp első osztályba ment a nagyobbik, ráadásul ott álltam életemben először vállalkozóként. – avat be a kezdetekbe Veronika – Nagyon kemény volt menedzselni a négy fal közé rekedt család életét, megoldani a gyerekek ellátását, a nagyobbik online tanulását, és ott volt a kezdő vállalkozásom is, amiben erősen a tanuló fázisban voltam. Visszagondolva fogalmam sincs hogyan, de végigcsináltam!”
Szép lassan beindult a saját üzlet, – a covid is engedett a szorításából – egyre több ügyfele lett, de nem volt maradéktalanul boldog az új munkájával.
„Sok akadályba ütköztem, mert elsősorban tartalommarketinggel foglalkoztam, a Facebookon és az Instagramon viszont nem lehetett elérni már semmit sem fizetett hirdetés nélkül, ráadásul rettenetesen negatívnak találtam mind a két platformot: rengeteg a troll, a beszólogatás. Azt gondoltam, hogy egy ételízesítő oldalán nem lehet beszólni. Hát be lehet! Amikor még éjfélkor is pityegett a telefonom és undorító üzeneteket kaptam, na akkor azt mondtam, hogy nekem ebből elég!”
Elkezdett új, békésebb és jobb szakterület után kutatni. Akkor már régóta használta magánemberként a Pinterestet, ami a sokszínűsége és a népszerűsége mellett azért volt számára szimpatikus, mert az oldal – ahogy saját magukat is nevezik – az „internet utolsó pozitív zuga”. Mivel olvasott róla, hogy üzleti célokra is kiválóan működik, elkezdte érdekelni a dolog.
„Itthon elvégeztem egy tanfolyamot, amivel megalapoztam a tudásomat, csakhogy én többet akartam, így egy amerikai ügynökségnél kezdtem el workshopokra járni és tanulni. Ahogy egyre inkább elmélyedtem a Pinterest működésében, rájöttem, hogy ez egy iszonyatosan jó marketing felület, amit itthon még nem nagyon ismernek a vállalkozók.
Úgy találta, hogy ugyanazzal a befektetett energiával sokkal jobb eredményt tud rajta elérni.
„A Facebookon és az Instagramon maximum néhány órás, esetleg fél napos élete van egy posztnak, aztán „elsüllyed”. Ehhez képest a Pinteresten évekig megmarad, ráadásul organikusan is nagyon jó eredményeket tud vele elérni. Ha valakinek van egy több éves blogja, vagy tartalmat gyárt más közösségi területekre, azt remekül fel tudja itt használni. Úgy találtam, hogy az oldalnak marketing szempontból nagyon is van létjogosultsága. Ebben az is megerősített, hogy egyre gyakrabban találkozom olyan ügyfelekkel, akik hozzám hasonlóan egyre inkább kiábrándultak a Facebookkal és az Instagrammal kapcsolatban, és keresik az alternatív felületeket.”
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk