Korunk egyik legnagyobb fenntarthatósági kihívása a csomagolások újrahasznosítása és visszaforgatása a gazdaságba. A nyári fesztiválokon is hatalmas mennyiségű csomagolási hulladék keletkezik, melyek csökkentésére már több kezdeményezés is született, például az egyszer használatos műanyagok kiváltása, repohár-rendszer bevezetése, azonban még a mai napig nagyon sok műanyagpalack-és pohár kerül szemétbe a rendezvényeken, ami az egyik legnagyobb környezetterhelést jelenti.
A PET-tel szemben az alumínium italdobozok – megfelelő gyűjtés és kezelés mellett – végtelenszer és teljes mértékben, minőségvesztés nélkül újrahasznosíthatók. Hulladékanyagként is a legértékesebbek az összes csomagolás közül, visszagyűjtésük és újrahasznosításuk is a legkönnyebben, legnagyobb arányban megoldott. A valaha kibocsátott alumínium mintegy 75 százaléka jelenleg is forgalomban van, a hatékony körforgásnak köszönhetően akár 60 nappal azután, hogy a fogyasztó a szelektív hulladék tárolóba dobta, ismételten alumíniumdoboz készülhet belőle.
A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a HELL cégcsoport többek között ezért is tette le a voksát az alumíniumdoboz mellett, és mindenkit – fogyasztókat és italgyártókat egyaránt – arra ösztönöz, hogy tegyen aktívan a körforgásos gazdaság megvalósulásáért.
A környezettudatos hulladékgyűjtés létrejöttét az idei EFOTT-on egy igen látványos installációval segítette a HELL. Az alumínium körforgását népszerűsítő építmény egy közel 2×2 méteres doboz volt, mely egyben egy hatalmas visszagyűjtő pontként is működött. Azok, akik ebbe dobták kiürült italdobozaikat, hasznos ajándékokat kaptak – több doboz esetén akár napszemüveget, sapkát, törölközőt. A fesztivál idejére meghirdetett visszagyűjtési kampány szemmel látható eredményt hozott, hiszen az EFOTT 4 napján alig lehetett eldobott dobozokkal találkozni a velencei-tavi fesztivál területén.
A begyűjtött több ezer aludobozt az Inter-Metal Recycling szállította be a hulladékkezelő telephelyére – az aluhegyeket bálázzák, majd visszaszállítják a gyártóhoz, hogy újra olyan tekercsek készüljenek belőlük, amelyeket a HELL is használ termékei csomagolásánál, ezzel bezárva a körforgást.
A HELL ENERGY-nél a fenntarthatóság nemcsak elméleti szinten része a vállalati filozófiának, hanem stratégia épül rá, és az valódi tettekben mutatkozik meg. A cégcsoport hosszú távú fenntartható fejlődési programjának köszönhetően folyamatosan növeli portfóliójában az aludobozos termékek arányát, így tavaly már termékeinek 95 százaléka alumíniumdobozban került forgalomba, melyek világszinten is kimagasló újrahasznosított tartalommal és alacsony karbonlábnyommal rendelkeznek.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk