A „Plastic Free July” egy nemzetközi kezdeményezés, amely Ausztráliából indult 2011-ben. Célja felhívni a figyelmet a mértéktelen műanyagfelhasználás veszélyeire, és előmozdítani a műanyagszennyezés csökkentését. A fenntarthatósági megmozdulás résztvevői egy teljes hónapon át nemet mondanak az egyszerhasználatos műanyagokra.
A mozgalom mögé olyan világcégek is betársulnak, mint a Henkel, mely vállalat egyébként is közismert a fenntarthatósági törekvéseiről. A Henkel célja, hogy 2030-ra klímapozitívvá váljon, így rengeteget tesz a körkörös gazdaság előmozdításáért, melynek a csomagolási törekvések – ezen belül pedig a műanyag újrahasznosítás – a fő pillére.
A műanyag hulladék a fogyasztók egyik legnagyobb dilemmája. Ezért több Henkel projekt is igyekszik különböző módon nyomon követni ezt a problémát, az alábbi célokkal:
A Henkel egyik kiemelt partnere a Plastic Bank, amely szervezettel folytatott együttműködés is elősegíti, hogy egyre több újrahasznosított műanyagot integráljanak termékeink csomagolásába. A Plastic Bank az óceán partokról származó műanyaghulladék begyűjtésére fókuszál, hogy azokat visszajuttassa a gyártási folyamatba, úgynevezett Social Plastic® műanyagként, és mindezzel a szegénység felszámolását is elősegíti. A Henkel volt a világ első nagy, fogyasztási cikkeket gyártó vállalat, amely együttműködésre lépett a Plastic Bank szervezettel, és sikeresen beépítette az összegyűjtött műanyagot egyes termékcsomagolásaiba.
De mi is pontosan a Social Plastic®? Miben különbözik az újrahasznosítható vagy újrahasználható műanyagtól?
Hogyan forradalmasítja a Social Plastic® a körkörös gazdaságot?
A Plastic Bank megállás nélkül terjeszkedik világszerte, újabb és újabb Social Plastic® gyűjtőpontokat létrehozva.
A Magyarországon is forgalomban lévő Henkel termékek közül már több márka is magas Social Plastic® aránnyal büszkélkedhet.
Fogyasztók ösztönzése – országos műanyaggyűjtés a Rossmannal karöltve
A Henkel és a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Rossman immár 6. alkalommal rendezte meg „Játék egy zöldebb jövőért” fenntarthatósági promócióját. A vásárlók 2016 óta, a promóció ideje alatt országszerte leadhatják kiürült Henkel termékes flakonjaikat, közel 220 Rossmann üzletben. Az üres flakonokért cserébe egy kódot kapnak, mellyel egy tetszőlegesen választott bölcsődére, óvodára vagy általános iskolára szavazhatnak. A legtöbb szavazatot kapott intézmény pedig értékes támogatásban részesül. A Henkel ezzel is rendszeresen emlékezteti a fogyasztókat, hogy a vállalat által forgalmazott termékek műanyag flakonjai szelektíven gyűjthetők és újrahasznosíthatók. Idén 9552 szavazat érkezett, mellyel 19104 darab, közel 2 tonnányi műanyag flakon gyűlt össze a tudatos fogyasztók által.
A munkatársak és partnerek bevonása – David Katz online előadás
A fenntarthatósági törekvések mellett a Henkel folyamatosan figyel arra is, hogy munkatársait és partnereiket tovább képezzék. Májusban David Katz, a Plastic Bank alapító- és vezérigazgatója szereplésével volt lehetőség részt venni egy egyedülálló online beszélgetésen, amelyen a Social Plastic® témaköre és a környezetvédelem volt napirenden. David Katztól megtudhattuk, hogy milyen műanyag helyzet uralkodik jelenleg a világban, beszélt a Henkellel való közös munkáról és arról, hogy egyén szinten mit tudunk tenni a műanyaghulladék csökkentése érdekében. Nagyon büszke a Henkellel való kapcsolatára, hiszen a Henkel világszinten az egyik vezető vállalat, amely változást tud hozni a műanyagszennyezés terén. Érdemes meghallgatni David Katz prezentációját, már-már megható, ahogy beszél a fenntarthatóságról, igazi motivációt ad mindenki számára.
A következő linken megtekinthető az előadás: https://bit.ly/3FPPS6A
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk