Bár a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Magyar Telekom fenntarthatósági törekvéseinek három pillére a klímavédelem, a digitalizáció és a sokszínűség, esélyegyenlőség nem változott, a 2023-as év elején a vállalat felülvizsgálta ezirányú stratégiáját és a megváltozott körülményekre még pontosabb számítások mentén határozta meg vállalásait. Emellett az éghajlatváltozás mérséklésére irányuló átmenetre vonatkozó részletes tervet is elkezdte a vállalat kidolgozni, mellyel összességében a scope 1-2-ben 80%-os üvegházhatású gáz kibocsátás csökkentést tud majd elérni 2030-ig.
„ Folyamatosan változó világunkban a siker és a fenntartható működés kulcsa az, hogy minél gyorsabban reagáljunk és alkalmazkodjunk. Változásokból és kihívásokból pedig a 2023-as évben sem volt hiány. Gondoljunk csak a minden piaci szereplőt egyaránt érintő drasztikus energiaár-emelkedésre az egyre fokozódó energiaigények kielégítése mellett. A folyamatos változások folyamatos alkalmazkodást kívánnak meg. Ennek jegyében 2023-ban megújítottuk fenntarthatósági stratégiánkat, ám három pillérünk – a klímavédelem, a digitalizáció és a befogadó, sokszínű munkahely - továbbra is változatlan maradt, ahogy az is, hogy a fenntarthatóság terén továbbra is a vezető vállalatok között kívánunk maradni Magyarországon” – mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
2023-as eredmények:
Klímavédelem terén kiemelendő, hogy a Magyar Telekom a Csoport teljes villamosenergia-felhasználását már 2021 óta teljes mértékben megújuló energiából fedezi, fennmaradó kibocsátásait pedig minden évben kompenzálja. 2023-ban kilencedik alkalommal vásárolt hitelesített kibocsátás-csökkentési egységeket.
A vállalat saját energiahatékonyságának növelése mellett 2023-ban feltérképezte azt is, milyen további termékeket és szolgáltatásokat tud nyújtani, mely az éghajlatváltozás mérséklését vagy az ahhoz való alkalmazkodást segíti elő. Ezek egy része tesztelési fázisban van, ilyen az energiamenedzsment megoldás is, melyet elsőként a saját székház működésénél vizsgált.
A körforgásos gazdaságra vonatkozó törekvéseket szem előtt tartva Magyarországon első távközlési szolgáltatóként a Magyar Telekom 2023 októberétől felújított telefonokat is forgalmaz. Amellett, hogy ezek a készülékek az újakhoz képest kedvezőbb áron érhetők el, az őket választó ügyfelek nem csak az eszköz élettartamát növelhetik, de egyúttal az elektronikai hulladék mennyiségét is csökkenthetik.
A digitalizáció terén tovább folytatódott az a hálózatmodernizációs program, amelynek köszönhetően 2023 év végére a gigabit-képes hozzáférési pontok száma országszerte meghaladta a 3,6 milliót. A Telekom vállalása, hogy 2027-ig 4,5 millió háztartásban és vállalatnál biztosít gigabit-képes hozzáférést.
Magyarország digitalizációját tovább segíti az 5G kiépítés minél gyorsabb megvalósulása. 2026-ig 99%-os lakosság-arányos kültéri 5G lefedettség biztosítását vállalta a Magyar Telekom, ez a szám 2023-ban már meghaladta a 65%-ot.
Nemcsak az infrastruktúra, hanem az emberek digitális készségfejlesztését is kiemelten kezeli a vállalat, és ebben a szellemiségben indult 2023-ban a Hello Szülő platform, valamint Netrevalók program is.
Az akadálymentes ügyfélélmény kapcsán is nagy előrelépést tett 2023-ban a Magyar Telekom azzal, hogy országszerte 29 kijelölt üzletében és a telefonos ügyfélszolgálaton is ingyenesen elérhetővé tette a KONTAKT jelnyelvi tolmácsszolgáltatást, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségével együttműködve.
A vállalat 2023-as fenntarthatósági tevékenységét és eredményeit a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) is elismerte: a BÉT Legek díját a Felelősségvállalás, Fenntarthatóság, Felelős Vállalatirányítási kategóriában a Magyar Telekom Nyrt. nyerte el.
További információk a 2023. évről szóló Fenntarthatósági Jelentésben olvasható.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk