A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Rossmann Magyarország számára a fenntarthatóság nemcsak egy követendő trend, hanem olyan alapvető érték, amely meghatározza a vállalat kultúráját és az üzleti stratégiáját is. Ennek érdekében számos intézkedést vezettek be, beleértve a környezetbarát termékek népszerűsítését, a fenntartható csomagolási megoldások előtérbe helyezését, valamint az üzletek energiahatékonyságának növelését.
A Rossmann a vásárlói igényeket szem előtt tartva törekszik arra, hogy felelősen tegyen egy fenntarthatóbb jövőért és a mindennapi vásárlói döntéshozatalok során is segítsenek különböző információkkal, tippekkel, trükkökkel a környezetbarát és egészségtudatos életmód útvesztőjében.
„A fenntarthatósággal kapcsolatos piaci trendeket és megváltozott fogyasztói elvárásokat mi is érzékeljük, nyomon követjük és reagálunk rájuk. Termékválasztékunk 25 százaléka már valamilyen fenntarthatósággal kapcsolatos termék" – mondta el Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója.
„A 29 sajátmárkás brandből 28-nál megtalálhatók a fenntartható, környezetbarát tanúsítványok. Akár csomagolásukat, kiszerelésüket, újratölthetőségüket vagy alapanyagukat tekintve” – tette hozzá Németh Kornél, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója.
Környezeti lábnyomuk csökkentésének érdekében, a vállalat az idei évtől nem ad ki új Rossmann+ hűségkártyát. A korábban regisztrált vásárlók továbbra is használhatják kártyájukat, azonban az újonnan regisztrálók már csak virtuális kártyákat igényelhetnek.
A Rossmann+ programot a vállalat 2019-ben indította útjára, azzal a céllal, hogy meghálálják törzsvásárlóik bizalmát, és segítsék őket a hétköznapi bevásárlások során. A programhoz csatlakozó vásárlókat személyre szabott hírlevelekben szólítják meg az új termékek vagy tartalmak esetén. A Rossmann+ VIP programhoz 2023 folyamán háromszázezer új tag csatlakozott, így már összesen több mint 2 millió tagot számlálnak.
„A plasztikkártyák kivezetését egyre több cég lépi meg hűségprogramjai keretében, ugyanis számottevő mennyiségű műanyag felhasználását tudják kiküszöbölni vele – a Rossmann esetében ez egy évben közel 3 tonna műanyag megspórolását jelenti. Emellett a vásárlók is egyre inkább a digitális megoldásokat preferálják. Nem utolsó szempont a kényelem sem, ugyanis a telefonon kívül nem szükséges, hogy náluk legyen más, egy helyen hozzáférnek valamennyi hűségkártyához, és ez gyakran még olyan extra kedvezményeket is jelent, mint a Rossmann esetében a Kuponközpont ajánlatai” – emelte ki Szabó Karolina, a Rossmann CRM és Ügyfélszolgálati managere.
A cég ösztönzi az ügyfeleket és partnereket, hogy csatlakozzanak a fenntarthatósági kezdeményezéseikhez, amelyek nemcsak a környezetvédelmet, hanem a digitális és fenntartható vásárlási megoldások felé történő elmozdulást is elősegítik. Bár a plasztikkártyák teljes kivezetéséről még nincs szó, a Rossmann Magyarország elkötelezett amellett, hogy folyamatos innovációval és fejlesztéssel a fenntarthatóság terén élen járó vállalat legyen a kiskereskedelmi szektorban.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk