Idén tavasszal ismét összefogtak a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjai, a Nestlé és a Tesco, hogy a vásárlók segítségével támogassák a nehéz sorsú embereket. A jótékonysági akció ideje alatt (2024. május 9. és 22. között) a Tesco hipermarketekben megvásárolt Nestlé termékek (pl. édességek, kávé, bébiételek, állateledelek, ételízesítők, szószok, leveskockák és -porok) árából a Nestlé 1 százalékot ajánlott fel, a Tesco pedig az így összegyűlt összeget megduplázta, így összesen közel 12,5 millió forint jött össze a rászorulók élelmezésére. A Tesco 13 millió forintra egészíti ki az adományt, amelyet a Magyar Élelmiszerbank Egyesület kap, akik az összeget élelmiszermentésre fordítják és így százezer élelmiszercsomagot tudnak eljuttatni a nélkülözőknek. Ezek a csomagok jellemzően olyan lejáratközeli, csomagoláshibás, de kiváló minőségű, fogyasztásra tökéletesen alkalmas termékeket tartalmaznak, amelyeket a szervezet áruházakból és élelmiszergyártóktól gyűjt össze napi rendszerességgel.
„A két vállalat felajánlása a lehető legjobbkor érkezik, hiszen már itt vannak a hideg hónapok, amikor mindig jelentősen megugrik a hozzánk érkező segítségkérések száma. A rászoruló embereknek komoly terhet jelent, hogy ilyenkor többet kell fűtésre, téli ruhákra és gyógyszerekre költeni. Az élelmiszeradományoknak köszönhetően remélhetőleg könnyebben tudnak majd megbirkózni az akadályokkal. Köszönjük mindenkinek, aki a vásárlásával hozzájárult a segítő munkánkhoz” – mondta Cseh Balázs, az Élelmiszerbank elnöke.
„Vezető élelmiszeripari vállalatként kiemelt jelentőséggel bírnak számunkra azok az együttműködések, amelyek keretén belül többet tehetünk a rászorulókért. A Tescoval és az Élelmiszerbankkal közös kezdeményezésünk évről évre több ezer család számára biztosít hozzáférést élelmiszer-adományokhoz, ezzel könnyítve meg hétköznapjaikat. Köszönjük fogyasztóinknak, hogy termékeink választásával ők is aktívan hozzájárultak a rászorulók támogatásához!” – mondta Tompa Gábor, a Nestlé Hungária Kft. vállalati kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója.
„Társadalmi felelősségvállalási stratégiánk részeként napról napra többet teszünk az áruházaink környékén élő közösségekért. Külön öröm számunkra, hogy napi élelmiszermentő tevékenységünkön kívül partnereinkkel összefogva egyéb módon is segíthetünk a rászorulóknak. A Nestlével közös, évek óta rendszeresen elindított akciónk keretében vásárlóinknak köszönhetően tudunk adományozni azoknak, akik sokszor az alapvető élelmiszereket sem engedhetik meg maguknak. Köszönjük tehát mindenkinek, aki részt vett a több mint 639 ezer eladott terméket számláló kampányban!” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kommunikációs vezetője.
A Tesco és a Nestlé évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként vesz részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Jelenleg több mint 170 Tesco áruházban folyik napi szintű élelmiszermentés az egyesülettel közösen, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a segítségre szorulók támogatása. A programban részt vevő áruházak a 2023/24-es pénzügyi évben 3415 tonna megmaradt élelmiszert adományoztak jótékony célra, ami egyúttal több mint 8,1 millió adag ételt jelentett a nélkülözőknek. A Nestlé 2023-ban 37 millió forint értékben juttatott el élelmiszeradományt az Élelmiszerbankhoz.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk