Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2024. április 29.

Nőtt az elektromos kerékpárokból származó bevétel a Decathlonnál

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. Ezt támasztja alá a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Decathlon Magyarország elektromos kerékpárokból származó árbevétele is, ami idén már 90%-os növekedést mutat a 2023-as év azonos időszakához képest. A sportszerkereskedő vállalat ezt a tendenciát erősítené tovább széles termékportfóliójával, valamint egy új generációs modellel: a piacon egyedülálló automataváltós elektromos kerékpárral, amit kerekasztal-beszélgetéssel kísért sajtótájékoztatón mutatott be. 

Hazai viszonylatban még számos kérdés és tévhit övezi az e-bike-okat, de egyre többen ismerik fel a bennük rejlő lehetőségeket. A vállalat saját eredményei által is tapasztalja a pozitív változást. 

„2023-ban a vállalat teljes felnőtt kerékpár forgalmának 13%-át tették ki az elektromos kerékpárok, idén pedig már az első negyedévben jelentős növekedést látunk. Fontos, hogy az egyre tudatosabb felhasználók széles portfólióból tudjanak választani, így megtalálható nálunk az összecsukható, a trekking, a mountainbike és a cargo kerékpár is. Emellett célunk, hogy minél többen megismerjék és a városi közlekedésben is kihasználják az elektromos kerékpárok által nyújtott előnyöket” – mondta Miklós Lőrinc, a Decathlon országos kerékpársport-igazgatója.

A Nemzeti Kerékpáros Stratégia jövőképe, hogy 2030-ra a magyar lakosság egyharmada hetente többször elsőszámú közlekedési eszközként válassza a kerékpárt. „A környezeti terhek csökkentésére és az infrastruktúra kihívásaira elsősorban az gyakorolna pozitív hatást, ha az emberek nem a hagyományos biciklit, hanem az autójukat helyettesítenék elektromos kerékpárral. Ennek egy kiváló verziója lehet a tömegközlekedés és kerékpár kombinált verziója, illetve a munkába járás is fáradságmentesen és praktikusan megoldható így akár az agglomerációból is” – mondta Rajna Botond, a KTI Hálózattervezési Osztályának vezetője.

„A Magyar Kerékpárosklub legutóbbi, Így bringázik Magyarország kutatásából kiderült, hogy a kerékpárral megtett átlagos távolság vidéken 5-6 km, míg Budapesten 18 km. Az elektromos kerékpárok használata ezeket a hatótávokat jelentősen növelheti. Ez fenntarthatósági és egészségi szempontból is kedvező, hiszen az ilyen jellegű rendszeres kardió mozgás is nagyon sokat segít a szív- és érrendszer betegségeinek kockázatának csökkentésében” – tette hozzá Kádár Melinda, a Magyar Kerékpárosklub kommunikációs munkatársa. 

A városi kerékpárhasználat növekedését támogatják a Decathlon kerékpáros innovációi, mint amilyen a most bemutatott termék is, a Magyarországon egyedülálló automataváltós LD920E elektromos kerékpár. A belga E2 Drives startup vállalkozással közösen kifejlesztett, forradalmian új Owuru motorja exkluzív all-in-one technológiát kínál, ami egyesíti az elektromos rásegítést és a könnyed automata sebességváltást, így simán és teljesen automatikusan váltja a sebességfokozatokat. Ez az újítás, amellett, hogy nincs manuális váltó, végtelen számú áttételt tesz lehetővé: a sebességfokozat automatikusan igazodik a kerékpáros által megválasztott pedálozási ütemhez. A mérnökök több mint 10 éven keresztül fejlesztették.

Az LD920E automata váltós modell a Decathlon Magyarország online kínálatában, valamint budaörsi üzletében már elérhető.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk