Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2022. június 20.

Nespresso kapszulákkal ápolják a pannonhalmi levendulákat

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Nestlé Nespresso márkájának kávékapszulái értéket képviselnek, hiszen az újrahasznosításuk által minden komponensük – az alumínium és a kávézacc egyaránt – visszakerül a körforgásba ahelyett, hogy hulladékká válna. Magyarországon már 2012 óta elérhető a kapszula-újrahasznosítási lehetőség és itthon a használt Nespresso kávékapszulák több mint 40%-át újrahasznosítják.  A márka világszerte újra és újra egyedi ötletekkel rukkol elő, hogy látványos és kreatív módon mutathassa be, hogy az újrahasznosított kávékapszulák milyen sokféleképpen nyerhetnek új életet. Az itthon újrahasznosított alumíniumból korábban a Tipton Eyeworks-szel együttműködve született dizájner szemüvegkeret, tavaly pedig a biodiverzitás és a termőtalaj minőségének javítása érdekében a vállalat egyedülálló helyi kezdeményezést hirdetett.

A Magyarországon begyűjtött kávékapszulák feldolgozása során nyert kávézacc egy részéből a Nespresso egy speciálisan erre a célra kifejlesztett termesztőközeget gyártatott, melyet a Pannonhalmi Főapátság levendulamezőin hasznosítottak a termőtalaj minőségének javítására. A kapszulák a hazai fogyasztóktól származtak, és mind a feldolgozás — vagyis az alumínium és a kávézacc szétválasztása —, mind pedig az egyes komponensek újrahasznosítása Magyarországon történt. Az alumínium különböző használati tárgyak, alkatrészek formájában születhet újjá, a kávézaccot pedig komposztálás útján hasznosítják újra.

A Pannonhalmi Főapátsággal való együttműködés keretén belül a kávézaccban található értékes tápanyagok egy speciálisan előállított termőközeg formájában kerültek vissza a körforgásba. A sikeres együttműködés eredményeként a látogatók júniustól megcsodálhatják a pannonhalmi levendulavirágzást.

A Nespresso több mint három évtizede dolgozik azért, hogy a körforgásos szemlélet jegyében a mindennapi működésébe integrálja a fenntarthatóságot. Az elmúlt években 59 országban összesen 58 millió svájci frankot fektetett a kávékapszulák újrahasznosításába, Magyarországon pedig már a vásárlók több mint 99 százaléka számára elérhető valamelyik kapszula-újrahasznosítási lehetőség: a használt kapszulákat leadhatják a Nespresso Boutique-okban vagy átvételi pontokon vagy visszaküldhetik futárral az online rendelésük kézbesítésekor. A körforgásos szemléletet a termékekben és a csomagolásban is erősítik: a piacon elsőként mutatták be a 80%-ban újrahasznosított alumíniumból készült kapszulákat, és a Nespresso célja, hogy hamarosan az összes Original és Vertuo kapszula újrahasznosított alumíniumból, illetve kis karbonlábnyomú, új alumíniumból készüljön. 

 
 

 

 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk