Az Európai Uniós Kiberbiztonsági Ügynökség (ENISA) immáron tizenkettedik alkalommal hirdette meg az Európai Kiberbiztonsági Hónapot, melyhez idén is csatlakozott a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a a Szerencsejáték Zrt. Az idei kampány a pszichológiai manipuláción alapuló csalási technikák bemutatására, valamint az AI és a deepfake technológiák veszélyeire összpontosít.
Általánosságban elmondható, hogy ami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, az általában nem az, sőt. Fenntartásokkal érdemes kezelni minden olyan megkeresést (e-mail, SMS, hívás), ami meglepően kedvező ajánlatot kínál fel, egyértelműen sürgető hangnemben kommunikál és ezzel együtt megpróbál az érzelmeinkre is hatni.
A nemzetközi kampány legfőbb üzenete „Gondolkodj, mielőtt kattintasz!” A kiberbűnözők olyan kártékony linkek, fertőzött fájlok megnyitására, hamisított applikációk letöltésére ösztönzik a felhasználókat, amiken keresztül, ha óvatlanok vagy figyelmetlenek, akár érzékeny, személyes- és banki adatokat tulajdoníthatnak el tőlük. A nemzeti lottótársaság a nemzetközi kampányhoz kapcsolódva október folyamán social media csatornáin, különféle, kreatív edukációs tartalmakkal segíti játékosait, sportfogadóit, követőit az efféle helyzetek felismerésében, hogy láttatva a kifinomult manipulációs trükköket, megelőzze az áldozattá válást.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk