Országszerte 25 áruházában épített ki napelemrendszert a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Tesco, melyek az üzletek tetején, helyben állítanak elő villamos energiát. A 2023. november és 2024. február között zajló telepítés eredményeként a vállalat az üzletek energiafogyasztásának átlag 26 százalékát tudja kiváltani saját termelésű villamos energiával, amivel az áruházlánc számításai szerint több mint 150 millió forintot tud megspórolni.
Tanúsítványokon keresztül a Tesco már 2020 óta 100 százalékban megújuló villamos energiát használ, fenntarthatósági célkitűzései között szerepel azonban a karbonsemleges működés elérése 2035-ig, amelyet 2050-re a teljes ellátási láncra is szeretne kiterjeszteni. Az 1.377.000 euró értékű beruházás újabb mérföldkő a Tesco életében a hálózati energiafogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás tényleges csökkentésére, melyet az elmúlt években számos egyéb intézkedéssel támogatott. 2016 óta a károsanyag-kibocsátás 63 százalékkal csökkent köszönhetően többek között a LED-világításra való átállásnak vagy a zárható hűtőajtók használatának.
A nemrég kiépített napelemrendszerek üzembe helyezése folyamatosan zajlik, és a Tesco a tapasztalatok fényében dönt majd a további tervezett napelemes bővítések részleteiről.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk