Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2024. május 03.

Nagy változás a Szentkirályinál

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Szentkirályi Magyarország évek óta elkötelezett támogatója a körforgásos gazdaságnak, a fenntartható vállalati működésnek. Az italcsomagolások újrahasznosítására bizonyítottan a legeredményesebb módszer a kötelező betétdíjas rendszer bevezetése, amellyel nemzetközi tapasztalatok alapján néhány év alatt szinte teljesen hulladékmentessé tehető az iparág. A vállalatcsoport épp ezért régóta szorgalmazta a hazai betétdíjas rendszer bevezetését és örömmel számol be arról, hogy jóval a jogszabályban előírt, 2024. július 1-ig tartó türelmi időszak lejárta előtt, már április elején megkezdte a visszaváltható csomagolással ellátott termékeinek kiszállítását a boltokba. 

Hatalmas változást jelent mindez a gyártóknak

A vállalat a tavalyi év elején kezdte meg a felkészülést a kötelező betétdíjas rendszerre történő átállásra, a szükséges változtatások végrehajtása azonban csak a jogszabály megjelenését követően, tavaly október közepén kezdődhetett el.

Nemcsak a belső rendszereket és munkafolyamatokat kellett ugyanis átalaktani, hanem a kereskedelmi partnerekkel is meg kellett egyezni logisztikai és pénzügyi elszámolási kérdésekben. Emellett több száz termék csomagolását – a 0,1 liternél nagyobb, de 3 liternél kisebb PET palackokat, alumínium dobozokat és üvegeket – kellett újratervezni a követelményeknek megfelelően. A Szentkirályi Magyarország számos nemzetközi terméket is forgalmaz, amelyek csomagolásainak megváltoztatásához ráadásul elengedhetetlen volt a különböző országok gyáraival történő egyeztetés is. Minden egyes új termékcsomagolást regisztrálni kellett a MOHU rendszerében is és ellenőrizni, hogy azokat valóban megfelelően elfogadják majd a visszaváltó automaták.

Tapasztalataink szerint a fogyasztói árak már a tavaly nyáron bevezetett Kiterjesztett Gyártói Felelősségi (EPR) díjak bevezetését követően jelentősen megemelkedtek, ehhez képest a betétdíjas rendszer költségei már nem jelentenek jelentős növekedést. Amennyiben a díjak nem emelkednek tovább, a vállalat nem számít további áremelkedésre a piacon.

A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a rendszert már bevezető országokban a palackok nagy többségét visszaváltják, ennek eredményeképp pedig megfelelő mennyiségű és minőségű másodlagos alapanyag marad a körforgásban. Így válik jelentősen fenntarthatóbbá az élelmiszeripar ezen ágazata és a palackból valóban palack lesz. 

 „Rengeteg munkát jelent a vállalatunknak a kötelező visszaváltás bevezetése, de ezt nem érezzük tehernek, hiszen az új rendszer célja egybecseng vállalatcsoportunk fenntarthatósági törekvéseivel. Büszkék vagyunk rá, hogy gyártóként az elsők között lehetünk Magyarországon, akik már most több olyan termékekkel vagyunk jelen a piacon – mint például a Szentkirályi Extra Dús, illetve Egy Csepp Gyümölcs ásványvizek amelyek csomagolása megfelel a DRS kritériumainak. Arra bíztatnék minden vásárlót, hogy figyelje a termékek csomagolását és váltsa vissza azokat a palackokat, amiken már megtalálható az 50 forintos visszaváltási díjat jelző ikon” – mondta Buzási Dániel, a Szentkirályi Magyarország ügyvezetője. 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk