Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2022. szeptember 02.

Mit tesz a Coca-Cola a fenntartható jövőért?

A hulladék kezelése világszerte problémát jelent. Tudjuk, hogy a Coca-Cola is részese ennek, hiszen a megfelelő csomagolás használata megkerülhetetlen, ha garantálni akarjuk fogyasztóinknak a termékeink minőségét. 5 éve hirdettük meg a Hulladékmentes Világ globális stratégiánkat, melyben vállaltuk, hogy 2025-re 100 százalékban újrahasznosíthatóvá tesszük csomagolóanyagainkat, és 2030-ig elérjük, hogy minden egyes általunk felhasznált palack vagy aludoboz után egyet visszagyűjtünk.

A The Coca‑Cola Company Magyarországon forgalmazott PET-palackjai már most is 100 százalékban újrahasznosíthatóak, a hazai gyártás során felhasznált műanyag mennyisége pedig 15 százalékkal csökkent az elmúlt pár évben. A körforgásos gazdaságban üdítőitalaink palackjaiból újra és újra palack készülhet, ehhez azonban az kell, hogy a megfelelő helyre kerüljenek a szelektív hulladékgyűjtés során.

A szelektív gyűjtés népszerűsítésére országos kampányt is indítottunk, melynek részeként kupakkód feltöltő nyereményjátékot hirdettünk olyan környezetbarát nyereményekkel, mint a kerékpár vagy egy elektromos autó, valamint praktikus tudnivalókat és tanácsokat osztottunk meg a fogyasztókkal a szelektív hulladékgyűjtés mikéntjéről, hiszen nem mindig egyértelmű, hogy mit hova dobhatunk. Tavaly év végén pedig közösségi pályázatot hirdettünk szelektív hulladékgyűjtő edények kihelyezésére. Olyan Magyarországon működő szervezetek, intézmények, közösségek pályázhattak, amelyek székhelyén, telephelyén elérhető a szelektív hulladékgyűjtési szolgáltatás, ám nincsenek hulladékgyűjtő edényeik. Már az első szakaszban 166 szelektív hulladékgyűjtő szettet osztottunk ki, ezzel közel 150 000 ember számára tettük lehetővé, hogy hozzájáruljanak a Hulladékmentes Világ megteremtéséhez. A pályázatról többet megtudhat a „Nem vagyok szemét!” oldalon.

Mindezek mellett a Coca-Cola globális alapítványa, a The Coca‑Cola Foundation évek óta támogat olyan projekteket, amelynek célja természetes vizeink megőrzése, megtisztítása és helyreállítása. Az Élő Duna program például egyedülálló, ágazatokon átívelő partnerség, amely a közép-európai WWF, a The Coca‑Cola Foundation és a Nemzetközi Duna-védelmi Bizottság (ICPDR) összefogásával a dunai vizesélőhelyek megőrzését és helyreállítását helyezi fókuszba, Magyarország mellett többek között Bulgáriában, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában – segítve elő a vizesélőhelyek klímaváltozással szembeni ellenálló képességének növelését. A program nyolc év alatt számos létfontosságú vizesélőhelyet, folyóágat és árteret állított helyre a Duna és mellékfolyói mentén. A projekt keretében 5 462 hektárnyi vizesélőhelyet (több mint 7 422 futballpályányi területet) revitalizáltak, ez 4800 úszómedencének megfelelő, több mint 13 millió köbméter plusz vízmennyiség befogadását teszi lehetővé.

A 2019-ben indított Hulladékmentes Tisza projekt keretében pedig az Országos Vízügyi Főigazgatósággal és a PET Kupával fogott össze a Coca-Cola, hogy megtisztítsa a hulladéktól a Tisza felső szakaszát. A projekt első szakaszában a Coca-Cola 73 millió forintos támogatással és munkatársainak önkéntes akcióival segítette a kezdeményezést, így 80 tonna hulladékot dolgoztak fel kevesebb, mint 2 év alatt. A programról további részletek olvashatók a Hulladékmentes Tisza oldalán.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk