A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjának, a Telekomnak a Telekom Kraft kezdeményezés nyomán sokéves gyakorlata van a fejlődni és fejleszteni szándékozó fiatalok ötleteinek sikerre vitelében. Ezt a kiterjedt tapasztalatot csatornázta be a vállalat az Ashokával közösen indított Green Lab powered by Telekom Kraft programba, ahol a jelentkezők közül kiválasztott, 17-35 éves fiatalokból álló csapatokat a Telekom professzionális szakmai mentorálásával, a MasterCard, a TMF Group és az Ashoka munkatársainak közreműködésével készítették fel a legégetőbb fenntarthatósági problémák megoldására. A csapatok saját ötletekkel pályázhattak, ezeket az elképzeléseket segített eredményes projektté fejleszteni a képzésekkel, műhelyfoglalkozásokkal, prezentációs gyakorlatokkal átszőtt közel fél éves mentorprogram, amelynek lezárására, a projektek bemutatása a zsűri előtt.
A szakmai zsűri elé olyan kimunkált, a gyakorlati megvalósításra, piaci bevezetésre kész környezetmentő projektek kerültek, mint az ételszállításhoz használt dobozok betétdíjas újrahasznosítási rendszerét kidolgozó Chiefood, a városi biciklizést biztonságosabbá tevő alkalmazást fejlesztő Urban Jungle Revolutionists, a különféle közlekedési módokat a legkisebb karbonlábnyom érdekében kombináló útvonaltervező, a 4 for Cities, a zöld edukáció keresleti és kínálati oldalát összekapcsoló Lunaria, valamint a vállalati és közintézményi irodabútorok második életét megszervező, az eszközöket a rászoruló, illetve ökotudatos felhasználókhoz eljuttató Viribus Unitis. A zsűri döntése értelmében a győztes csapat a Lunaria lett, az Urban Jungle Revolutionists és a Viribus Unitis csapata pedig megosztott második helyezést ért el, ők osztoznak a megvalósítást lehetővé tevő egymillió forintos pénzbeli támogatáson.
„A Telekom Kraftot azért indítottuk el, mert a fiatalokkal számos programban, többek között digitális tananyagok, illetve az adott generációnak szánt szolgáltatások fejlesztésén is együtt dolgozva azzal szembesültünk, hogy rengeteg az olyan értékes újító ötlet, amely azért nem válik valóra, mert az ötletgazdák nem kapják meg azt a szakmai támogatást, amelyre a piaci bevezetéshez, a források megszerzéséhez, a kapcsolatok építéséhez életkorukból adódóan szükségük lenne. A Green Lab powered by Telekom Kraft tökéletesen illeszkedik ebbe a koncepcióba, mivel egyéni és társadalmi szinten is a fejlődést, az előrelépést szolgálja. A kezdeményezés révén törődő márkaként egyszerre segítjük a jövő felelős, a társadalomért tenni akaró tehetségeit, hogy magasabb szinten tudják megvalósítani ötleteiket, és a környezetvédelmi problémák megoldását, a gazdaság működésének fenntarthatóbbá tételét” – nyilatkozta Szabó Béla Attila, a Telekom Márka és kommunikációs igazgatója.
„Az Ashoka Magyarország több mint 25 éve dolgozik azon, hogy az ország vezető társadalmi innovátoraiból stabil hálózatot építsen. Elősegítjük az ágazatok közötti kapcsolódásokat, megkeressük a szakmai szervezeteket és a döntéshozókat. Kiemelten támogatjuk a fiatal generáció bevonását, elengedhetetlennek tartjuk azt, hogy a fiatal társadalmi vállalkozókat szakmai tudással és gyakorlati eszközökkel támogassuk ötleteik megvalósításában. Ez a vízió motiválta az Ashokát abban, hogy céges partnereivel elindítsa a programot” – tette hozzá Pethe Zsolt, az Ashoka Magyarország vezetője.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk