Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2024. szeptember 30.

Még jó! – élelmiszermentő kampányt indított az Auchan

A teljes élelmiszerláncban keletkező élelmiszerhulladék több mint a fele a háztartásokból kerül ki. A hazai háztartások összes élelmiszerpazarlása 247 ezer tonna évente, ebből a mennyiségből 462 ezer ember tudna jóllakni egy évig napi háromszori étkezéssel. A pazarlásnak több okát is azonosította a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül programja, amelyek közül a leggyakoribbak, hogy elfeledkezünk róla és megromlik az élelmiszer, túl sokat vásároltunk belőle, illetve túl sokat főztünk, és nem volt kedvünk megenni.

A kidobott mennyiséget szeretné tovább csökkenteni a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az Auchan Magyarország a Nébih Maradék nélkül program támogatásával indított „Még jó!” szlogenű, szemléletformáló, edukációs kampányával. A szlogen arra utal, hogy bizonyos élelmiszerek, mint például a konzervek, száraztészták, rizs, kávé, tea, kakaó, csoki és még sorolhatnánk, sok esetben a termékcímkén feltüntetett minőségmegőrzési idő után is biztonsággal fogyaszthatók egy ideig, legfeljebb az élvezeti értékükből veszítenek valamennyit. Ezeknek az élelmiszereknek érdemes még egy esélyt adni, mielőtt kidobnánk. A Maradék nélkül a legfrissebb útmutatójában azt is megadja, hogy az egyes élelmiszertípusok körülbelül még meddig használhatók fel a minőségmegőrzési idő lejárta után. Természetesen fontos, hogy a csomagolásuk bontatlan és ép legyen, és az is elengedhetetlen, hogy csak akkor kerüljön a tányérunkra, ha szemre, szagra, állagra is rendben találjuk.

A Még jó! jelmondatot az Auchan felkérésére az előző héten már ismert hazai influencerek népszerűsítették, tegnap pedig, az élelmiszerpazarlás-elleni világnapra időzítve arról is lerántották a leplet, hogy mire vonatkozik a szlogen. Az Auchan áruházakban pedig egy hasznos kis eszközt is kapunk a kezünkbe, mert Még jó! matricákat adnak a blokk mellé néhány napig, amivel arra szeretnék ösztönözni a vásárlókat, hogy hazaérve nézzék át kamrájukat, spájzukat, és jelöljék meg azokat a termékeket, amiket ideje elfogyasztani. Természetesen a matricák ott lesznek a lejáratközeli, akciós termékeket kínáló sarokban is, hogy ezeket a tartós termékeket is fel lehessen címkézni a figyelmeztető „Még jó!” felirattal. A kezdeményezésről még több információt tudhatnak meg a vásárlók az Auchan aloldaláról és az áruházakban kihelyezett plakátokról. A kampányhoz csatlakozik a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, a Magyar Vöröskereszt és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége is. A szervezetek célja a csatlakozással az üzenet minél szélesebb körű eljuttatása, és az, hogy a nélkülözők is tisztában legyenek azzal, ha minőségmegőrzési idő utáni tartós élelmiszert kapnak adományba, ne tartsanak tőle, azok még biztonsággal felhasználhatók egy ideig.

A Nébih, hatósági munkája mellett, már megalakulása óta elkötelezett, hogy praktikus információkkal lássa el a lakosságot, a biztonság és minőség kérdései mellett az élelmiszerpazarlás megelőzésével kapcsolatban is. Rendkívül örültünk, hogy az Auchan a Maradék nélkül programunkat kérte fel szakmai partnernek a Még jó! kampányhoz. Az időzítés különösen szerencsés, mivel a kampány egybeesik azzal, hogy frissítettük a minőségmegőrzési idős termékköröket bemutató „Lejárt… Megehetem?” útmutatónkat. Az Auchan kihangosítja azt az üzenetünket, hogy mást jelent a fogyaszthatósági idő, ami az élelmiszerbiztonságra utal, és mást a minőségmegőrzési idő, aminek a lejárta után bizonyos körülmények között még egy ideig adhatunk esélyt az adott élelmiszernek, mielőtt kidobjuk” – hangsúlyozta dr. Nemes Imre, a Nébih elnöke. 

„Az élelmiszerpazarlás-elleni küzdelem vállalatunk számára mind nemzetközi, mind hazai szinten kiemelt stratégiai fontosságú. Eddig a belső folyamatainkban törekedtünk arra, hogy jelentősen csökkentsük a pazarlást, a beszerzéstől kezdve a kiárusításon át, a még fogyasztható, de megmaradt élelmiszerek jótékony célú felajánlásáig. A teljes ellátási láncunkra kiterjedő pazarlás ellenes intézkedéseink mellett most a Még jó! szemléletformáló kampánnyal kívánjuk felhívni a vásárlóink és a hazai lakosság figyelmét arra, hogy kevesebb élelmiszer vesszen kárba a háztartásokban is” – emelte ki Lucenko Viktória, az Auchan vezérigazgatója.  

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk