Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2024. január 17.

Már nem szezonális közlekedési mód a kerékpározás

Az elmúlt években végleg megdőlt az a tévhit, mely szerint a kerékpározás csak szezonális közlekedési mód. A MOL Bubit használó budapestiek ugyanis az év utolsó hónapjaiban is előszeretettel ültek kerékpárra: novemberben az átlagos napi utazásszám a 7 ezret is túllépte, és decemberben – a hideg idő ellenére – is több napon keresztül 5 és 6 ezer feletti volt a napi csúcs. Bár az átlagmutatón ekkor már érződött a tél érkezése, de még ennek ellenére is decemberben napi 4 ezres utazásszámot mért a MOL Bubin a Budapesti Közlekedési Központ.

A társaság szerint ez egyébként növekvő tendencia, hiszen 2021-ben 2-4 ezer, 2022-ben 4-7 ezer volt az év utolsó hónapjainak átlagos utasszáma. Látható tehát, hogy a fővárosban közlekedők ma már télen is versenyképes közlekedési módként tekintenek a MOL Bubira.

Munkába tekernek a legtöbben

A BKK egy korábbi felmérése szerint a többség munkába járásra, illetve a munkából hazajutásra (57%) használja a zöld kerékpárokat, emellett sokan intézik ügyeiket, kisebb vásárlásaikat (49%) is a MOL Bubival, illetve szórakozni is közbringával járnak (40%).

 A fővárosban utazók jelenleg 201 helyszínen, többek között fontos közlekedési csomópontokban (például a Szentlélek téren vagy Zugló vasútállomáson) és közösségi közlekedési megállók közelében vehetik fel és adhatják le a MOL Bubi bicikliket. A flottában már összesen 2460 kerékpár szolgálja a budapestiek kényelmét, amelyekkel legfeljebb 10-15 perc alatt bárhová gyorsan el lehet jutni a város belső részein, hosszabb távolságokra pedig a szolgáltatás rugalmasan kombinálható a közösségi közlekedés egyéb eszközeivel.

A környezetnek is jót tesz

A MOL Bubit használók havonta több mint 90 ezer kg CO2-kibocsátást spórolnak meg, 2023-ban pedig összesen több mint ezer tonna károsanyagtól mentették meg Budapestet.

A MOL Bubinak a fővárosiak körében komoly a szemléletformáló hatása. Évről évre egyre többen ismerik fel, hogy kerékpárral közlekedni nemcsak kényelmes és gazdaságos, hanem sokszor – főleg a hagyományos közösségi közlekedési módokkal kombinálva – gyorsabb, mint autóval araszolni a forgalmi dugóban. Budapest jelentős részben a MOL Bubi közvetett hatására egyre többen közlekednek saját kerékpárral is.

(Borítókép forrása: https://www.molbubi.hu/)

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk