Lendületes rajtot vett a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjánál, a K&H-nál a piaci zöld lakáshitel, amellyel a pénzintézet elsőként jelent meg a magyar piacon idén augusztusban. Bár a korábbi évekhez képest bizonytalanabbá vált a gazdasági környezet, a magasba szökő infláció miatt a kamatok is emelkedőre kerültek, ám utóbbi tényező miatt fokozott igény mutatkozik a kedvezményes kamatozással elérhető konstrukciók iránt: márpedig a K&H zöld lakáshitele ilyen.
A kölcsön igénybe vehető már meglévő ingatlan modernizációjára, felújítására vagy olyan új ingatlan vásárlására, amely már megfelel a magasabb energetikai elvárásoknak.
A konstrukcióval azért jelent meg a piacon a K&H, hogy a kölcsönből finanszírozott lakóingatlan energetikai besorolása és energiafogyasztása javuljon, így megfeleljen a „közel nulla energiaigényre vonatkozó követelményeknek”, vagyis az adott lakóingatlan minimum teljesítse a BB energetikai osztályra vonatkozó paramétereket, amelyek alapján az egy négyzetméterre vetített éves energiafogyasztás maximum 80 kWh óra lehet. A K&H zöld lakáshitel bevezetése összhangban van a K&H törekvéseivel, amelyek kiemelten kezelik a fenntarthatóságot, a környezetvédelmet és az energiatakarékosságot.
Az augusztusi bevezetés óta az igénylők 52 százaléka lakóingatlan-építésére kérte a zöld lakáshitelt, 37 százalékuk olyan lakás vásárlására szánja a hitelösszeget, amely még csak tervezőasztalon elérhető, azaz a következő években fog elkészülni, 5 százalékuk már elkészült – energiatakarékos – új lakás vásárlását finanszírozza a kölcsönből. Emellett az igénylők 6 százaléka meglévő lakóingatlan modernizációra, felújítására fordítja az igényelt összeget.
A pénzintézet augusztus elejétől november végéig összesen közel 2,8 milliárd forint értékben fogadott be zöldlakáshitel-igénylést. A befogadott hitelek átlagos összege 25,8 millió forintot tett ki.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk