Rendkívüli időket élünk, pár éve még elképzelhetetlen események, folyamatok, lehetőségek, kihívások zajlanak egyéni és társadalmi szinten is. Talán sosem volt még ennyi eszközünk, de ekkora kihívásaink sem, amelyek arra ösztökélnek, hogy haladéktalanul átgondoljuk a nem túl távoli jövőnket, sőt tulajdonképpen már a jelenünket is. Ma már a fenntartható fejlődéssel és az életszínvonalunk megtartásával valamennyiünknek foglalkoznia kell. Eddig talán csak a legelhivatottabbak élték úgy az életüket, hogy fogyasztói magatartásukat áthatotta a tudatosság. Ma már erre mindenki rákényszerül. A kényszerből azonban sok esetben erény kovácsolható: a pazarlás megállítása, a feleslegessé váló dolgok elajándékozása vagy újrahasznosítása, az erőforrásainkkal való spórolás, mind-mind olyan terület, ami jóérzéssel tölthet el bennünket és egy újabb szintre emelheti a létezésünket.
A fogyasztói magatartás változásában a tudatosság kulcsszó. Mit vegyek le az áruházak polcairól, mire van igazán szükségem, mi legyen azokkal a használható, más számára még értéket képviselő dolgaimmal, amelyekre nekem már nincs szükségem? Hogyan takarékoskodhatok az erőforrásokkal? Mit tegyek, hogy a háztartásomban keletkező hulladékból ne csak szemét legyen? Milyen megoldásokat kínálnak nekem, amelyekkel akár kényelmesebben, de biztosan fenntarthatóbban tudok élni?
Ezek közül a kérdések közül most három nagy területre koncentrál a Westend új kampánya: az élelmiszerpazarlás megállítására, a használt ruhák újrahasznosítására és azokra a digitális megoldásokra, amelyek használata a fenntarthatóbb működést segíti elő valamilyen módon. Élj tudatosan! szlogennel jelennek meg egész októberben a bevásárlóközpont digitális és online felületein a népszerűsítő felhívások. A Fogyassz tudatosan! alszlogen az élelmiszerpazarlás elleni fellépést sürgeti. A Vásárolj tudatosan! arra buzdít, hogy a feleslegessé váló, de mások számára még használható darabjainkat adjuk le a külön erre a célra a Westendben kialakított gyűjtőhelyre, a ReStore-ba. A Parkolj tudatosan! pedig arra biztatja a látogatókat, hogy ha már nem két keréken vagy közösségi közlekedéssel érkeztek a bevásárlóközpontba, hanem autóval, akkor legalább a parkolást intézzék papírmentesen a Westend saját parkoló applikációjával.
Az októberi image kampányhoz egy dizájnpályázat is társul. A vállalkozó kedvűek most a kampánnyal összhangban a fenntarthatóság jegyében tervezhetik át a Westend logóját, az ikonikus W betűt. A feladat tehát nem más, mint digitálisan megtölteni a Westend logóját olyan kreatív tartalommal, ami a legjobban reprezentálja a fenntarthatóságot, a tudatos váráslást, a tudatos fogyasztást és a papírmentes parkolási megoldást a bevásárlóközponthoz kötődően.
A pályázati anyagokat november 4-ig kell feltölteni a westend.hu/designpalyazat oldalra, ahol részletes pályázati kiírás is szerepel. A beérkezett pályaműveket egy rangos szakmai zsűri bírálja el, az eredményt pedig november 17-én teszik közzé. A zsűri tagjai: Winkler Nóra, rádiós és televíziós műsorvezető, művészeti újságíró, árverésvezető, Balázs Nikolett, a MŰTŐ kollektíva tagja és nemzetközileg aktív művész, valamint Pátkai Marcell, az Artkartett vezetője. Ők ítélik oda az első, második és harmadik helyezettnek járó 300 000, 200 000 és 100 000 forint értékű Westend ajándékkártyát. A szakmai zsűrin kívül a Westend három bérlője általuk felajánlott különdíjjal jutalmazza az általuk legkiválóbbnak tartott pályázókat és lesz online közönségszavazás is. Az eredményhirdetés napján a legjobb 40 pályaműből kiállítás nyílik a bevásárlóközpontban, ami egészen 2023. január 15-ig lesz látható.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk