A BMW Group világszerte 128 196 darab tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt értékesített 2022 első kilenc hónapjában, és ezzel egy éven belül több mint megkétszerezte a zéró emissziójú modellpalettájára érkező megrendeléseket (+114,8%). Eme kimagasló értékesítési eredmény egyúttal azt is jelenti, hogy a vállalatcsoport a tisztán elektromos meghajtású modellek népszerűségéből maradéktalanul képes lendületes növekedést kovácsolni.
„Tisztán elektromos meghajtású modellpalettánk lendületes növekedése egyértelmű bizonyítékul szolgál arra, hogy a BMW Group portfóliója elnyeri az ügyfelek tetszését – így a vállalat konzekvensen halad tovább az elektromobilitás irányába” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Változatos hajtáslánc-technológiai megoldásaink megnyerő, fenntartható portfóliójának és hatékony működési teljesítményünknek köszönhetően kiváló úton haladunk afelé, hogy maradéktalanul teljesítsük a 2022-es esztendőre kitűzött értékesítési céljainkat” – tette hozzá.
A beszállítói nehézségekkel és az Ukrajnában zajló háború következményeivel sújtott első félév után a BMW Group értékesítési mutatói a harmadik negyedév végét már szinte a tavalyi esztendő szintjén zárták (-0,9%), szám szerint 587 795 darab eladott modellel. A müncheni központú vállalatcsoport január és szeptember között értékesített új autóinak száma ezzel 1 747 889 darabra nőtt, amelyből a szeptember önmagában 210 543 darabbal vette ki a részét, 6,6 százalékos növekedés mellett.
A BMW Group megerősítette a teljes 2022-es évre vetített előrejelzését, amely szerint az eladások némileg elmaradnak majd az előző évitől.
A BMW Group kiváló úton halad afelé, hogy 2022-ben megduplázza tisztán elektromos meghajtású modelljei értékesítési mennyiségét
2022 első kilenc hónapjában a BMW Group világszerte 128 196 darab tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modellt adott el, amely az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva 114,8 százalékos gyarapodást jelent. A harmadik negyedévben 52 306 darab zéró emissziójú újdonság talált gazdára, amely 121,6 százalékos fejlődésnek felel meg.
A BMW iX3 modell (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,5 – 18,9 kWh / 100 km) mellett a vállalatcsoport két technológiai zászlóshajója, a BMW i4 és a BMW iX is tovább folytatja lendületes növekedését: az iránymutató modelleket rendkívül intenzív, töretlen ügyfélérdeklődések övezik. Az elektromos mobilitás térnyerésének a BMW márka két legújabb tisztán elektromos meghajtású modellje, a BMW i7 (a BMW i7 xDrive60 modell kombinált energiafogyasztása (WLTP): 18,4 – 19,6 kWh / 100 km) és a BMW iX1 (a BMW iX1 xDrive30 modell kombinált energiafogyasztása (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km) ad újabb lendületet. Mindkét modellt – ahogyan a BMW 3-as sorozat kínai piacra készített, tisztán elektromos meghajtású és hosszított tengelytávolságú modellváltozatát is – pozitív visszajelzésekkel illetik az ügyfelek. A BMW Group tisztán elektromos meghajtású portfóliójának fontos alappilléreként a zéró emissziójú MINI Cooper SE (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,3 – 17,6 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km) ugyancsak kimagasló népszerűségnek örvend. Mint ilyen, a BMW Group kiváló úton halad 2022-re kitűzött azon célja felé, hogy megduplázza tisztán elektromos meghajtású modelljei egész éves értékesítési mennyiségét.
A BMW Group gyors ütemben bővíti tovább emisszió-mentes portfólióját: 2023-ban újabb modellek debütálnak, köztük a BMW i5 modell és a tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre luxusautó. Utóbbi októberben ünnepli világpremierjét.
Termékpalettája gyors ütemű bővítésére és töretlen ügyfélérdeklődéseire alapozva a BMW Group úgy tervezi, hogy a világ útjain guruló tisztán elektromos meghajtású modelljei száma 2025 végére a kétmilliót is átlépi.
A BMW továbbra is a világ legkelendőbb prémium autómárkája
Csúcstechnológiás termékpalettájának és innovatív hajtáslánc-technológiai megoldásainak köszönhetően a BMW márka világszerte 517 689 darab új autót adott el 2022 harmadik negyedévében, amely az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva mindössze 1,4 százalékos csökkenés. A tisztán elektromos meghajtású modellek mellett a BMW 4-es Gran Coupé, a BMW 2-es Active Tourer és a BMW X5 is kimagasló népszerűségnek örvend az ügyfelek körében. Az esztendő első kilenc hónapjában a BMW márka képes volt megőrizni piacvezető pozícióját a nemzetközi prémium szegmensben.
A negyedéves értékesítési eredmények újabb abszolút rekord felé vezetik a BMW M divíziót
A tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modellek, a BMW i4 M50 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,0 – 22,5 kWh / 100 km) és a BMW iX M60 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 22,5 – 24,5 kWh / 100 km) bemutatkozásával a BMW M GmbH elsőszámú sportautó-párosa, a BMW M3 és a BMW M4 is magasabb értékesítési fokozatba kapcsolt. Első féléves eladási mutatói után a divízió így ismét növekedési pályára állt: a 2022 első kilenc hónapjában értékesített 124 459 darab új modell 1,2 százalékos abszolút fejlődést jelent. A BMW M divízió így kiváló úton halad afelé, hogy újabb értékesítési rekorddal zárja fennállása 50. évfordulóját ünneplő, jubileumi évét – amelyet az utolsó negyedévben az első BMW M3 Touring piaci bevezetése koronáz meg.
A MINI kiváló értékesítési eredményekkel zárta a harmadik negyedévet
A MINI márka 209 271 darab új autót adott el 2022 első kilenc hónapjában, amelyből a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE 29 191 darabbal vette ki a részét. Ez az előző esztendő megegyező időszakához képest 45,2 százalékos növekedés, amely egyértelműen igazolja a márka ügyfeleinek osztatlan elköteleződését a tisztán elektromos meghajtású, gokartos vezetési élmény mellett.
A MINI modelljei iránt mutatkozó ügyfélérdeklődésekhez az új különkiadások – a háromajtós MINI, az ötajtós MINI és a MINI Cabrio Resolute Edition különkiadása, a MINI Clubman Untold Edition különkiadása és a MINI Countryman Untamed Edition különkiadása – is nagymértékben hozzájárulnak.
A Rolls-Royce Motor Cars 9 százalékkal növelte eladásait
A Rolls-Royce Motor Cars 4 701 darab luxusautót értékesített 2022 első három negyedévében, amely 8,9 százalékos abszolút növekedést jelent. A brit gyártó fejedelmi autóit töretlen ügyfélérdeklődések övezik, olyannyira, hogy az új modellekre érkező megrendelések átadási naptára már a következő év végéhez közelít. A vállalat első tisztán elektromos meghajtású modellje, a Rolls-Royce Spectre 2023 utolsó negyedévében érkezik meg az utakra. A Rolls-Royce ezzel a luxusautóval kezdi meg azon technológiai átállását, amelynek eredményeként 2030-ra teljes egészében zéró emissziójú gyártóvá fejlődik.
BMW Motorrad: a harmadik negyedév erős értékesítési mutatói újfent a divízió sikeres növekedési stratégiáját igazolják
2022 januárja és szeptembere között a BMW Motorrad világszerte 159 333 robogót és motorkerékpárt adott el. Az első félév sikeres értékesítési eredményét követően töretlenül folytatódott a BMW Group kétkerekű divíziójának termékei iránt mutatkozó kereslet. A BMW Motorrad értékesítési mutatói még a tartósan nehéz piaci körülmények ellenére is 1,7 százalékkal nőttek, amellyel még a 2021-es év megegyező időszakának rekordot jelentő értékeit is felülmúlták. A BMW Motorrad sikerét a rendkívül vonzó modellpaletta garantálja, amelyen 2022-ben olyan innovatív és magával ragadó újdonságok ünnepelték világpremierjüket, mint például a tisztán elektromos meghajtású BMW CE 04 modell.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
Kínában a BMW Group 214 146 darab új BMW és MINI modellt értékesített az év harmadik negyedévében, amely 5,7 százalékos növekedés. Az egész éves eladási mennyiség így 592 873 darabra nőtt.
Az Egyesült Államokban 85 209 darab újdonság talált gazdára júliusban, augusztusban és szeptemberben, amely az előző esztendő harmadik negyedévéhez viszonyítva 3,8 százalékos fejlődés. Január és szeptember között 249 835 darab új BMW és MINI modell kelt el a tengerentúlon.
Európában a BMW és a MINI modellek összetett értékesítési mutatója 11,1 százalékos csökkenéssel zárta a harmadik negyedévet, amely szám szerint 196 178 darab új autót jelent. 2022 első kilenc hónapjában 629 818 darab új modellt vásároltak az öreg kontinens ügyfelei. Németország ebből önmagában 184 476 darabbal vette ki a részét, amelynek köszönhetően a BMW márka a hazai piacán is vetélytársai előtt végzett.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk