A tudósok szerint a klímaváltozással járó globális felmelegedés a korábbinál sokkal zordabb időjárást okozhat a világ minden pontján. Viharok, árvizek, szárazság és spontán erdőtüzek – ezek jelentik a közeljövőt a tudományos közösség szerint. Az európai vállalkozások és politikai szereplők számára ez keményebb feltételeket jelent, mert az éghajlatváltozás elleni küzdelmet célzó új szabályozások egyre szigorodnak.
A Financial Times magazin a Statista adatszolgáltató segítségével negyedik alkalommal állította össze a Climate Leaders listát. A feldolgozott adatok alapján kijelenthető, hogy egyre több európai nagyvállalat képes csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását. Az adatokat a kutatók a cégek klímaváltozással kapcsolatos jelentései alapján gyűjtötték össze. A listát alátámasztó kutatás azt vizsgálja, hogy melyek azok a vállalkozások, amelyek a legnagyobb mértékben csökkentették a káros anyagok kibocsátását a 2017 és 2022 közötti ötéves időszakban.
A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H belga anyabankja, a KBC Csoport ebben az öt évben 63,8 százalékkal csökkentette saját szén-dioxid-kibocsátását. Ha 2015-től nézzük az adatokat, akkor ugyanez az érték már 68 százalék. A KBC célja, hogy 2030-ra 80 százalékot érjen el a kibocsátás-csökkentés, ami a trendeket és a pénzintézeti csoport erőfeszítéseit nézve teljesen reális célkitűzésnek tekinthető. A klímacélokkal kapcsolatban a Bankcsoport kommunikációja mindig világos és nyílt volt, ami szintén feltétele annak, hogy a KBC Csoport 2024-ben is a Climate Leaders csoportba került. Az előző évhez hasonlóan a Carbon Disclosure Project (CDP) is a legmagasabb, A-kategóriába sorolta be a bankot az átlátható klímakommunikációjáért.
„Büszkék vagyunk rá, hogy a fenntarthatósághoz való hozzáállásunkért és a fenntartható jövőért tett lépéseinkért újabb nemzetközi elismerésben részesült bankcsoportunk” – monda Suba Levente, a K&H Csoport fenntarthatósági vezetője. Noha a K&H saját működése terén már elérte a nettó zéró-kibocsátást (jelentős üvegházhatású gáz kibocsátás csökkentési programjával és a fennmaradó kibocsátások semlegesítésével), azért igyekszik ügyfeleit is ebbe az irányba terelni. Egyre növeli azoknak a pénzügyi termékeinek az arányát, amelyek az ügyfelek zöld átállását segítik. A környezetszennyező tevékenységek finanszírozását kivezeti, és nagy hangsúlyt helyez a fenntartható tevékenységekre. Suba Levente hangsúlyozta, hogy a klímaváltozás elleni küzdelem a pénzintézet számára töretlenül fontos cél. „A saját működésünkben tett extra erőfeszítéseknél sokkal nagyobb hatást tudunk kiváltani azáltal, ha az ügyfeleinknek is zöld megoldásokat kínálunk, és tudatosságra ösztönözzük őket” – tette hozzá a fenntarthatósági szakember.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk