Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2024. május 15.

K&H: A karbonlábnyom csökkentése üzletileg is megéri

A Carbon Disclosure Project (CDP) nemzetközi nonprofit szervezet legfrissebb kutatása 1600 európai vállalat klímakommunikációját veszi górcső alá, és egy ötpontos szempontrendszer alapján értékeli őket. A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H belga anyabankja, a KBC Csoport fenntarthatósági törekvéseinek elismeréseként ismét a legjobbak közé került: „A” minősítést kapott a CDP-től, 2022 után immár a 2023-as tevékenysége alapján is.

Az erdők, a vizek, és az emberi létfeltételek védelmében

A klímaváltozás negatív hatásainak mérséklése terén nagy felelősség hárul a pénzintézetekre, mert finanszírozási politikájukkal jelentősen tudják befolyásolni a gazdaság szereplőit. Ha portfóliójukban folyamatosan csökkentik a környezetszennyező iparágak arányát, akkor ezeknek a tevékenységeknek a finanszírozása megdrágul, így rászorítja az iparági szereplőket arra, hogy csökkentsék környezeti lábnyomukat. A CDP kutatásából azonban kiderül, hogy a pénzintézetek több mint felének nincsenek terveik az erdőirtás megakadályozására és a vízkészlet védelmére. A jelentés kiemeli, hogy a K&H belga anyavállalata, a KBC Csoport a legtöbb pénzintézettel szemben mennyire elkötelezett a lakossági, valamint a kis- és középvállalati ügyfélkör fenntartható működésre történő átállásának támogatásában. A pénzintézeti csoport amellett, hogy többféle zöld hitelt és finanszírozási konstrukciót kínál, egy sor egyéb eszközt is kifejlesztett annak érdekében, hogy segítse ügyfeleit a környezeti hatásuk megértésében és kezelésében.

Ami ma nehézség, holnap üzleti lehetőség

„A K&H fenntarthatósági index felmérése alapján azt látjuk, a jelenlegi gazdasági helyzetben a magyarországi cégek zöme ma még inkább nehézségként éli meg a fenntarthatósági célok elérését, mintsem lehetőségként. Pedig már számos kimutatás bebizonyította, hogy hosszú távon nem csupán morális, de anyagi szempontból is érdemes a zöld irányba elmozdulni” – mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője.

A K&H Csoport legfőbb célja, hogy energiafinanszírozási portfóliójának 75 százaléka megújuló energiaforrásokra irányuljon. Az elmúlt években a bank a saját működésében is jelentős eredményeket ért el karbonlábnyomának csökkentésével, illetve olyan innovatív pénzügyi termékeket – így például felelős befektetési alapokat – is kidolgozott, amelyek az ügyfeleik számára is lehetővé teszik, hogy támogassák a klímacélok elérését.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk