Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2022. április 22.

Így tesz a környezetért a P&G

A Procter&Gamble legfőbb célja, hogy 2040-ig nulla nettó üvegházhatásúgáz-kibocsátást érjen el gyártóüzemeiben és teljes ellátási láncában (a nyersanyagtól a kiskereskedőig). 2010 és 2021 között az energiahatékonyság növelése és a megújuló villamosenergia-beszerzés révén a vállalat létesítményeinek energiafelhasználását 21%-kal, globális üzemeinek abszolút Scope 1 és 2 kibocsátását 56%-kal csökkentette termelési egységenként. 2030-ra kitűzött céljuk, hogy 100%-ban megújuló villamos energiát használjanak, ezt Magyarországon már 2019-ben, globális szinten pedig idén 98%-ban elérték. Az elmúlt évtizedben számos innovációt mutattak be, és országokon átívelő fogyasztói edukációs programot indítottak annak érdekében, hogy csökkentsék a karbonlábnyom legnagyobb részét (78%), azaz a fogyasztói használatból eredő kibocsátást, például a termékhasználat során a víz felmelegítéséhez szükséges energiát. Ezen programja keretében a vállalat tavaly átfogó, bárki által elérhető oktatási segédanyagot jelentetett meg általános iskolások számára. 

A klímavédelem helyi szinten is fontos szerepet kap: tavaly több mint 1 hektár erdőt telepítettek a MyForest Közösségi Erdőkért Alapítvánnyal együttműködve, idén a programot folytatva újabb erdő telepítését tűzték ki célul. 

A víz a világ egyik legértékesebb erőforrása. Számítások szerint 2025-re a világ népességének körülbelül kétharmada vízhiányos területeken fog élni, ezért a vízvédelem az egyik legfontosabb környezetvédelmi tevékenység. A víz nélkülözhetetlen a P&G termékeinek nemcsak előállításához, de felhasználásához is, ezért a vállalat kiemelten foglalkozik vízgazdálkodása hatékonyságának növelésével, prioritásként kezelve a gyártás során történő vízfelhasználás csökkentését, az otthoni vízfelhasználás hatékonyabbá tételét, a rászorulók számára tiszta ivóvíz biztosítását, valamint a víz védelmét hét ország 18 kiemelt vízgyűjtő területén. 2010 óta a vállalat termelési egységenként 25%-kal növelte a vízhatékonyságot, és 3,1 milliárd liter vizet körkörös forrásokból szerzett be. 2030-as további céljuk, hogy 35%-os növekedést érjenek el a vízhatékonyság növelésében, és legalább ötmilliárd liter víz származzon körkörös forrásokból.

A csomagolás kulcsfontosságú a termékvédelem, a fogyasztók biztonsága, a könnyű használat, valamint a biztonsági és használati információk fogyasztókkal való közlése szempontjából. A közhiedelemmel ellentétben a műanyag csomagolás jelentős előnyöket kínál, védi a terméket, lehetővé teszi a könnyebb csomagolást, csökkenti az anyagigényt és a szállítási hatásokat. A műanyagcsomagolások hulladékká válása ugyanakkor aggasztó mértékű, amelynek csökkentése a csomagolások újrahasznosíthatóságával valósítható meg.  A P&G célja ezért, hogy 2030-ra 100%-ban újrafelhasználható vagy újrahasznosítható csomagolást kínáljon, és 50%-kal csökkentse a csomagolásban lévő szűz műanyagok mennyiségét (2017-es értékeihez képest). Tavaly óta a vállalat 18%-os növekedést ért el a termékcsomagolásainak újrahasznosíthatósága területén, jelenleg fogyasztói csomagolásainak közel háromnegyede (73%-a) újrahasznosítható vagy újrafelhasználható.

Műanyagfelhasználásának csökkentésére tett jó példa, hogy Észak-Amerikában az Old Spice és a Secret bevezette a Forest Stewardship Council (FSC) által tanúsított, 90%-ban újrahasznosított kartonból készült, teljesen papír tubuscsomagolást, a Head & Shoulders, a Pantene, a Herbal Essences és az Aussie pedig újrafelhasználható, újratölthető alumínium samponpalack rendszert vezetett be. 

A Procter & Gamble, csakúgy, mint számos nagyvállalat és szervezet régóta törekszik arra, hogy környezetvédelmi céljaival és vállalásaival előremozdítsa a klímaváltozás elleni küzdelmet. Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy a legtöbb erőforrást úgy spórolhatjuk meg, ha saját háztartásunkban változtatunk szokásainkon, fenntartható fogyasztókká válunk, és egyéni szinten is megteszünk minden tőlünk telhetőt a környezeti terhelés csökkentése érdekében.

A fogyasztók is segíthetnek

 

Az energiával való gazdálkodás és annak okos felhasználása nemcsak a pénztárcánkat kíméli, hanem a környezetet is. A háztartások energiafelhasználásának jelentős része a fűtésből származik, pedig a túlfűtött lakás az egészségre sincs jó hatással. Az ajánlott szobahőmérséklet 20°C körüli, a hálószobában akár 18°C is elég lehet. Az alacsonyabb hőmérséklet a szervezet számára is sokkal egészségesebb, jobb alvást biztosít és erősíti az immunrendszert. A lakás hőmérsékletének csökkentése mellett számos egyszerű cselekedettel tudunk energiát megtakarítani: húzzuk ki a nem használt töltőket és egyéb elektronikus eszközöket, használjunk energiatakarékos izzókat és készülékeket, csak teli mosógépet és mosogatógépet indítsunk be, energiatakarékos üzemmódban.

Az ivóvíz pazarlása sok háztartás egyik leggyakoribb bűne. A telipakolt mosó- és mosogatógép nemcsak energiát, de vizet is megtakarít. Szinte unalomig ismételt, de rendkívül fontos téma, hogy ne folyassuk a vizet fogmosás vagy borotválkozás közben, egy gyors zuhany pedig bőven elég a napi tisztálkodáshoz. A zuhanyfejre szerelt buborékoló további vizet takarít meg. A tiszta ivóvíz a bolygónknak mindössze 2,5 százalékát teszi ki, bánjunk vele tisztelettel! Számos mosószer – például az Ariel All-In-1 Pods – hatékony már alacsony hőmérsékletű, energiatakarékos rövid mosóprogramon is. A kertesházak lakói rengeteg vizet spórolhatnak az esővíz összegyűjtésével, amely kiválóan használható öntözésre vagy WC öblítésre.

Az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) szerint a világon előállított összes élelmiszer mintegy egyharmada kárba vész vagy hulladékká válik, mielőtt a termelőtől a fogyasztó asztalára jutna. Az EU-ban évente körülbelül 87,6 millió tonna élelmiszer vész kárba, illetve válik hulladékká. Legyünk mi is tudatos vásárlók! Ha éhesen megyünk a boltba, vagy elcsábítanak az ajánlatok, árengedmények, előfordulhat, hogy olyasmit is vásárolunk, amit általában nem vennénk meg. A bevásárlólista készítése nemcsak azt szolgálja, hogy ne felejtsünk el fontos tételeket, de remek módja annak is, hogy ne vásároljunk fölösleges dolgokat. 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk