Az Allianz által szervezett nemzetközi, Allianz Motor Day nevű eseményen folytatott eszmecserék középpontjában az állt, hogy miként lehetne a termékek és a szolgáltatások területén egyaránt előmozdítani az elektromobilitást a dekarbonizáció egyik alapvető lépéseként. Emellett arról is szó esett, miként lehetne csökkenteni a CO2-kibocsátást fenntartható kárrendezéssel.
Az Allianz egyértelmű javaslattal állt elő: „A gépjármű-biztosítás terén a fenntartható kárrendezés számos olyan tényezőt foglal magában, amellyel jelentősen csökkenthető a CO2-kibocsátás” – fejtette ki Klaus-Peter Roehler, az Allianz SE németországi, svájci, közép- és kelet-európai biztosítási üzletágáért, valamint a vállalat Global P&C Retail és SMC, illetve Global Claims üzletágáért felelős igazgatósági tagja. „Ebből a szempontból az a legfontosabb, hogy új alkatrészek használata helyett éljünk a megfelelő javítási lehetőségekkel.”
Az ütközésekből eredő káresemények többsége kis- vagy közepes mértékű sérüléssel jár, amely elsősorban a gépjárművek külső részét érinti. Ezek a károk különféle környezetbarát módszerekkel javíthatók. Az új alkatrészek gyártásának jóval nagyobb a szén-dioxid-lábnyoma, mint a javításé. „Noha ezeket a javítási lehetőségeket már sok esetben használjuk, úgy gondoljuk, hogy jelentős fejlődést lehetne még elérni ezen a téren. Ha a biztosítók évente akár csak két százalékponttal növelnék Európában a javítások arányát, szakértőink szerint közel 30 000 tonnányi CO2-kibocsátást kerülhetnénk el, ami nagyjából 5100 háztartás éves energiafogyasztásának felel meg” – magyarázta Roehler. „Ezért javasoljuk azt, hogy a jövőben növeljük a környezetbarát javítások arányát.”
„Fenntartható műhely” tanúsítvány
A fenntarthatóbb kárrendezés másik alaptényezője lehetne az európai piacokon működő műhelyek fenntarthatósági kritériumoknak megfelelő szabványos tanúsítványrendszerének bevezetése. „Az Allianz a gépjárműipar egyéb érdekelt feleivel együtt egységes előírásokat szeretne kialakítani Európában” – fejtette ki Roehler. „Csak így tudjuk tudatosan beépíteni a fenntarthatósági kritériumok betartását a műhelyválasztás folyamatába.”
A cél: az elektromos gépjárművek váljanak tömegesen elérhetővé a lakosság számára
Az éghajlatváltozás megfékezéséről szóló uniós jogszabály kimondja, hogy Európának 2050-re klímasemlegessé kell válnia, 2030-ra pedig legalább 55 százalékos csökkenést kell elérnie az üvegházhatásúgáz-kibocsátás terén az 1990-ben mért szintekhez képest. Az ENSZ által életre hívott Net Zero Insurance Alliance (Biztosítók szövetsége a nulla nettó szén-dioxid-kibocsátásért) – röviden NZIA – nevű társulás tevékenységei ehhez az általános kibocsátáscsökkentéshez járulnak hozzá. Az Allianz már egészen korán szorgalmazott lépéseket ezen a területen, és 2021 nyarán az NZIA egyik társalapítója lett, célul tűzve ki a biztosítási portfóliók dekarbonizációjának előmozdítását.
„Átfogó megközelítést dolgoztunk ki a fenntartható mobilitás témájával kapcsolatban. Egy biztos: fenntartható mobilitás és az elektromos közlekedés következetes bővítése nélkül az EU nem fogja tudni elérni ezeket a nagyratörő célkitűzéseket” – szögezte le Roehler. „Csak úgy tehetjük tömegesen hozzáférhetővé az elektromos mobilitást a lakosság számára, ha a piac összes szereplője ügyfélbarát megoldásokat alakít ki. Ide tartoznak többek között a versenyképes árak, a töltési infrastruktúra gyorsabb és szélesebb körű kiépítése, valamint az elektromos gépjárművekhez kapcsolódó hasznos szolgáltatások.”
„Bár az elektromos autók iránti kereslet Magyarországon is folyamatosan nő, a villanyautózás a legtöbbeknek még továbbra is jelentős életmódváltással jár. Az eddig hozzánk elért visszajelzések alapján a töltőhálózat sűrűségén túl jellemzően a töltők adott időpontban való elérhetősége, a töltési idő hossza, a gyorstöltés akkumulátorkapacitásra gyakorolt esetleges hatásai, illetve az áramdíj a legfontosabb félelmek az elektromos autókkal kapcsolatban” – teszi hozzá a téma hazai vonatkozásait Antalffy Dániel, az Allianz Hungária Zrt. szenior termékmenedzsere. „Szerencsére a piac növekedésével együtt egyre jobban fejlődik az infrastruktúra Magyarországon is, ahol tavaly év végén már csaknem 2000 nyilvános töltőberendezés működött kétszer annyi töltőponttal.”
Elektromos gépjárművekre szakosodott platform fogja megkönnyíteni az ügyfelek fenntartható mobilitással kapcsolatos döntéseit
Az Allianz elismert szakértőkkel és márkákkal működik együtt egy kimondottan elektromos gépjárművekkel foglalkozó digitális platform kialakításán. A platform széles körű információkat szolgáltat az ügyfeleknek az elektromobilitás témájában, és egy válogatott termékekből és szolgáltatásokból álló piacteret biztosít számukra az elektromos gépjárművekhez kapcsolódóan. Információkat nyújt többek között a biztosítási fedezetekkel és a töltőállomásokkal kapcsolatban, valamint olyan szolgáltatásokat kínál, mint az akkumulátor-vizsgálat a használt elektromos gépjárművek megvásárlása/értékesítése előtt, vagy a wallbox fali töltők beszerelését helyszíni ellenőrzéssel. Ezenkívül a felületen egy kedvező feltételekkel kibocsátott töltőkártya is megvásárolható, és kimondottan elektromos gépjárművekhez kialakított biztosítási termékek is elérhetőek. A platform 2023 elején lesz üzemkész, és először Németországban tudják majd igénybe venni az ügyfelek. A következő évben az Allianz Partners számos más piacon is tervezi a felület bevezetését. „Az ügyfelek az Allianz platformján széles körű, elektromobilitáshoz kapcsolódó információkat, termékeket és szolgáltatásokat találnak egyetlen felületen. Ezzel az a célunk, hogy segítsünk nekik letenni a voksukat a fenntartható mobilitás mellett” – magyarázta Roehler.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk