A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Nestlé nettó zéró kibocsátási vállalásának teljesítéséhez folyamatosan fejleszti termékeinek csomagolását, hogy azok ne a hulladéklerakóban, vagy ami még rosszabb, a környezetben végezzék, hanem minél tovább körforgásban maradhassanak. A körforgásos szemlélet a tervezéstől kezdve a termékek előállításán át a csomagolási hulladék kezeléséig áthatja a vállalat szemléletét. Az erre irányuló erőfeszítések eredményeként 2023 végére a Nestlé által világszerte használt műanyag csomagolásoknak már 83,5 százaléka alkalmas az újrahasznosításra. Ezt elsősorban az összetett csomagolóanyagok átalakításával, egyanyagúvá (monomaterial) tételével érik el, amelyek újrafeldolgozása a megfelelő szelektív gyűjtési, válogatási, és hasznosítási infrastruktúra rendelkezésre állása esetén jóval egyszerűbb.
Körforgásban tartott csomagolóanyagok
2023 végére a Nestlé által felhasznált csomagolások alapanyagának 41,5 százalékát újrahasznosított vagy megújuló anyagok tették ki. Az európai gyárakban alkalmazott zsugorfóliában a vállalat 50 százalékban újrahasznosított polietilént (rPE) használ, és célja, hogy folyamatosan növelje az élelmiszeripari minőségű újrahasznosított polipropilén (rPP), valamint az rPE mennyiségét számos márkája, köztük a Nesquik, a KitKat és a Purina termékek csomagolásában is.
„Folyamatosan dolgozunk a csomagolóanyagaink átalakításán, újrahasznosíthatóságra tervezésén, a teljes felhasznált csomagolóanyag mennyiségének csökkentésén, valamint a megújuló vagy újrahasznosított anyagok használatának növelésén" – mondta Hőgyész Anna, a Nestlé Hungária fenntarthatósági vezetője, majd hozzátette: "Ezeken túl, Magyarországon is segítjük a hulladékgazdálkodási infrastruktúra fejlesztését, hogy a különböző csomagolások, kávékapszulák, fóliák újrahasznosítása és körforgásban tartása minél hatékonyabbá válhasson."
Az újrahasznosítható csomagolóanyagok tényleges újrahasznosításához a hulladékgazdálkodási infrastruktúra bővítésére is szükség van. Ezért a Nestlé az önkormányzatokkal, kormányokkal, iparági és civil szervezetekkel, valamint a fogyasztókkal együttműködve dolgozik az újrahasznosítást szolgáló infrastruktúra kialakításán és fejlesztésén mindazon országokban, ahol jelen van, így Magyarországon is. A vállalat támogatja az ENSZ műanyagszennyezés megszüntetéséről szóló egyezményét, valamint az átgondolt, hatékony, kötelezően alkalmazandó kiterjesztett gyártói felelősségvállalás és a betétdíjas visszaváltási rendszerek kialakítását.
Fenntartható csomagolóanyagok Magyarországon
A Nestlé munkatársai Magyarországon is döntő szerepet játszanak a csomagolások fenntarthatóbbá alakításában. A büki PURINA gyárban is zajlik az úgynevezett monomateriál, azaz egyanyagú csomagolások tesztelése és fejlesztése. Szerencsen elsőként a Nesquik termékek csomagolását alakították át olyan módon, hogy azok újrahasznosításra készen kerüljenek a boltokba. Ezután a kávékategóriában is alkalmazni kezdték ezt a megoldást, 2022 közepétől pedig az adagolt Nescafé kávék is újrahasznosíthatóságra tervezett csomagolóanyagba kerültek. Az üreges csokoládéfigurák gyártására specializálódott diósgyőri gyárnak pedig mostanra már minden csomagolóanyaga újrafeldolgozásra alkalmas.
Kapszula visszagyűjtés
A Nespresso minden egyes szelektíven gyűjtött és hozzá visszajuttatott használt kapszulát újrahasznosít, és mára minden magyarországi vásárlója számára elérhetővé tett valamilyen kapszulaleadási lehetőséget, a butikokban, illetve futárszolgálaton keresztül egyaránt. Fontos eredmény, hogy 2023-ban több mint 50 százalékot ért el a hazai használt Nespresso kapszula-visszagyűjtési és újrafeldolgozási arány, amely jóval meghaladta a globális átlagot.
A körforgásos modell jegyében egyre több NESCAFÉ Dolce Gusto kapszulagyűjtőpont érhető el Magyarországon; a hazai kávérajongók már 37 Media Markt visszagyűjtési ponton adhatják le használt műanyagkapszuláikat.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk