A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjai, a Magyar Telekom és a Mastercard támogatásával február 17-én startol az Ashoka Green Lab: egy fenntarthatósági program fiataloknak, akik újító gondolataikkal hozzájárulnának a világ környezeti kihívásainak megoldásához. A szakmai és mentorálási háttérrel, illetve pénzdíjjal is megtámogatott kezdeményezés célja olyan innovatív zöld projektek elindítása, amelyek a program tematikájába illő területeken kézzelfogható módon hozzájárulnak az ökológiai lábnyom csökkentéséhez, a fenntarthatóbb működéshez. A hasonló társadalmi vállalkozásokban világszerte eredményes Ashoka olyan partnerekkel fogott össze a program sikeréért, akik maguk is jelentős tapasztalattal rendelkeznek a fiatalokkal történő együttműködésben, illetve a környezeti problémák megoldásában. A kiemelt támogató, a Telekom, a Telekom Krafton belül évek óta épít közösséget és biztosít platformot, ön- és ötletfejlesztési lehetőséget az Y és Z generáció legkreatívabb tagjainak. A MasterCard egy olyan digitális gazdaság kiépítésének úttörője, amely minimális karbonlábnyomú, intelligens megoldásaival minimalizálja a környezetterhelést, és erre ösztönzi üzleti partnereit is. A TMF Group pedig olyan üzleti tudást tesz hozzáférhetővé, amely segíti a gazdasági élet szereplőit a fenntartható és etikus üzletvitel kialakításában.
A Green Lab programba olyan 17-35 év közötti tagokból álló 2-5 fős csapatok jelentkezhetnek, akik érdeklődnek a környezetvédelmi ügyek iránt és szívesen részt vesznek egy 4-5 hónapos fejlesztési folyamatban. A csapatoknak nem szükséges konkrét ötlettel érkezniük, elegendő, ha kellő elhivatottsággal rendelkeznek a meghirdetett 4 téma valamelyike iránt:
- Digitalizáció és fenntartható települések
- Hulladékmentes iroda
- Hatékony fenntarthatósági edukáció
- Környezetbarát ételrendelés
A fejlesztési folyamat során a fiatalok ezen ötletek kidolgozásához a Telekom Kraft KraftRoad nevű képzésén vesznek részt, ahol szakmai edukátorok támogatják őket abban, hogy egy pitchelhető koncepcióig eljuthassanak. A folyamat során az alapgondolatra épített üzleti terv megalkotásához kapnak minden részletre kiterjedő, a Design Thinkingtől a hatásmérés módszertanáig számos elméleti és gyakorlati projektfejlesztési ismeretet magában foglaló csoportos és egyéni mentorálási segítséget az Impact Academy szakértői mellett, a Telekom service design csapatának tagjaitól. A Green Lab program része az elkészült projektek megismertetése a nyilvánossággal, valamint a pénzdíjazás: a díjak összege eléri az egymillió forintot. A legjobbak arra is lehetőséget kapnak, hogy a továbbiakban MVP (Minimum Viable Product) fejlesztési struktúra keretében fejleszthessék termékké, illetve szolgáltatássá ötletüket.
„A Telekom a KraftRoad innovációs program és az ahhoz kapcsolódó közösségi kezdeményezések révén folyamatosan építi kapcsolatait a Green Lab pályázatban érintett korosztállyal. A Telekom célja, hogy a digitalizáció eszközrendszerét a fiatalok kreativitásával ötvözve olyan innovációk megszületését segítse, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a bolygó a következő generációk számára is élhető maradjon. A Green Lab program tökéletes példája annak, hogy a fiatalokkal együttműködve, olyan zöld innovációkat tudunk életre hívni, amelyből az egész társadalom profitálhat, miközben a fejlesztésekben részt vevő fiatalok releváns projekttapasz-talatot, korszerű digitális ismereteket és szerteágazó szakmai kapcsolatrendszert szereznek” – hangsúlyozta Szabó Béla, a Telekom márkakommunikációs igazgatója.
A programra február 17-től lehet jelentkezni a https://www.ashoka.org/hu/program/green-lab oldalon.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk