A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Danone és a KSZGYSZ által közösen létrehozott Műanyag kisokos célja egy mindenki számára könnyen érthető tájékoztatási anyag összeállítása volt, ami összefoglalja a hazai piacon jelenlévő műanyagfajtákat és azoknak újrahasznosítási lehetőségeit, segítve ezzel a fogyasztók környezettudatos döntéshozását.
A Trade Magazin által idén harmadik alkalommal meghirdetett „Fenntarthatóság Szimbóluma” verseny célja, hogy minden évben minél több olyan sikeres projekt kerüljön bemutatásra, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez. A meghirdetett kategóriákba érkezett pályázatokat a szakmai zsűri online értékelte. Akár vállalati, akár egy-egy márkára vonatkozó vállalásaikkal, fejlesztéseikkel, beruházásaikkal példaként állhatnak a piac szereplői, valamint vásárlóik, fogyasztóik előtt.
Ma Magyarországon összesen évente 16–19 millió tonna hulladék képződik, amiből mintegy 3,5–3,7 millió tonnát tesz ki a háztartási hulladék. A háztartási szilárd hulladék 12–15%-a műanyag, amelynek nagy részét a csomagolási hulladék (italos- és tisztítószeres flakonok, zacskók, élelmiszer-csomagoló tálcák és fóliák) teszi ki. Ezen műanyagok fajtáit, újrahasznosítási lehetőségeit és környezeti hatásait összefoglaló Műanyag kisokost egy a KSZGYSZ környezetvédelmi szakembereiből álló szakmai csoport dolgozta ki. A 10 műanyagfajtát bemutató edukációs anyag szövegét informatív képek és ábrák egészítik ki, amik segítik a könnyebb megértést.
A Műanyag kisokos elérhető és letölthető a Danone honlapján az alábbi linken: https://danone.hu/tarsadalmi-felelosseg/kornyezet/muanyag-kisokos/
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk