Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2022. augusztus 09.

Egyre több az elektromos autó a magyar utakon

Teljesen átalakulhat az uniós autópiac, miután a brüsszeli döntéshozók elfogadták azt a tervezetet, amely szerint 2035-tól csak elektromos autókat lehet értékesíteni az Európai Unió tagországaiban. Egyelőre javaslatról van szó, amely még változhat, de az irány egyértelmű, a lokális kibocsátás nélkül közlekedő villanyautók lesznek a fókuszban. A tisztán elektromos autók piaca fokozatosan bővül évről évre Európa-szerte és Magyarországon is. Idén május végén több mint 27 ezer tisztán elektromos autót tartottak nyilván hivatalosan a magyar piacon, ami éves összevetésben 82 százalékos növekedésnek felel meg. 2020 májusához képest pedig 200 százalékos bővülést takar. Azaz két év leforgása alatt megháromszorozódott a tisztán elektromos autók száma Magyarországon – derül ki a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H összeállításából.

„A növekedés látványos, de hozzá kell tenni, hogy a 27 ezer villanyautó marginális részét képezi a teljes magyar autóparknak. Hiszen a múlt év végén közel 4 millió személyautó volt Magyarországon, tehát kevesebb mint 1 százalékos a részesedésük” – mondta Suba Levente, a K&H fenntarthatóságért felelős vezetője. Hozzátette: „Fontos látni, ha az uniós javaslatból végleges szabály születik, az még kevés lesz ahhoz, hogy valódi forradalomról beszéljünk. Ugyanis ahhoz, hogy a villanyautók valóban elterjedjenek, megfelelő töltőinfrastruktúrára van szükség. Emellett a villanyautók árának is mérséklődnie kell ahhoz, hogy tényleg népautókká válhassanak.”

Itt kulcsszerepet kap a finanszírozás, amelyben a K&H megtette az első lépést. Idén júniusban bevezette a K&H zöldautó finanszírozást. Ennek keretében a magyar vállalkozások – köztük akár az egyéni vállalkozók – legfeljebb egy darab használt vagy új, tisztán elektromos autót szerezhetnek be a piacon vállalkozók számára elérhető lízing konstrukciók kamatához képest több százalékponttal alacsonyabb kamatozású, forintalapú lízingkonstrukció segítségével.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk