Az idei CSR Hungary díjátadón három elismerést is kapott a Henkel: a vállalat október 18-án vette át a díjakat a Legjobb belső CSR megoldások, valamint a Legjobb CSR (Közös ügyek – közös felelősség) kategóriában. A Henkel a „Tegyünk együtt a holnapért” munkavállalói önkéntességi programmal, valamint a Habmesékkel egy jobb életért kezdeményezéssel érdemelte ki a díjakat. A Trade magazin idén 4. alkalommal kapcsolódott a CSR Hungary versenyhez, hogy a nyertes FMCG-piaci pályázatok közül kettőt ismét kiemeljen, támogatva ezzel is őket a még szélesebb körű megismertetésben. Választásuk idén többek között a Henkel Magyarország Kft. „Tegyünk együtt a holnapért” munkavállalói önkéntességi programjára esett, mint más vállalatok számára is példaértékű és követendő közösségi program.
A munkatársak, mint a CSR mozgatói
A 1998 óta futó Tegyünk együtt a holnapért kezdeményezés keretében a Henkel a munkatársai önkéntes jótékonysági tevékenységét segíti anyagi hozzájárulással, termékadománnyal, fizetett szabadsággal vagy éppen technikai hátérrel.
A magyar leányvállalatnál is sikerrel működő programban az évek alatt rengeteg jótékony kezdeményezés valósult meg: többek között épült madárotthon, újult meg óvodai játszótér, zenei és alkotóteret alakítottak ki, túrák és sportesemények, táborok jöttek létre. Csak az elmúlt két évben közel 40 munkatárs által több mint 60 olyan jótékonysági program valósult meg, melyeket több mint 304 ezer euróval, azaz több mint 120 millió forinttal támogatta a vállalat.
Habmesék és tisztálkodószerek az óvodáknak és az ovisoknak
A Henkel a pandémia idején az ország legszegényebb részeit megcélozva juttatott el 150 ezer tusfürdőt, sampont, fogkrémet, szappant és mosószert több mint 37 ezer gyermekhez. A 2020 tavaszán induló adománysorozat 2021 novemberében zárult, az adományok az Örökbe fogadok egy ovit mozgalom segítségével értek el az érintettekhez.
A Habmesékkel egy jobb életért program egy mesekönyvvel kezdődött, amelybe influencerek közreműködésével kerültek bele a történetek. A kötetekkel a nyomtatás után online promóció keretében adományt gyűjtöttek, az így befolyt támogatásból aztán országszerte részesültek az óvodák. A haj- és testápolási termékekből sok intézményben fél vagy egy egész évre elegendő tisztálkodási készlet keletkezett, máshol az óvodai költségek csökkentek segítségükkel, így a megspórolt pénzt más eszközök beszerzésére vagy épp kirándulásra fordították. A mesekönyvekkel a későbbiekben a fogyasztók a Schauma termékek mellé csatolva is találkozhattak.
„A Henkel számára kiemelten fontos a fenntarthatóság és a társadalom iránti elkötelezettség, illetve az, hogy munkatárainkat is bevonjuk a fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységünkbe. A munkavállalói önkéntességi programunkkal az évek során már több százezer embert értünk el, pozitív hatást gyakorolva mikro- és makró környezetükre. Nagyon örülünk a díjaknak, ez számunkra komoly elismerés, különösen, hogy egy jubileumi évben, piacra lépésünk 35. évfordulóján nyertük el őket” – mondta Dr. Fábián Ágnes a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatója.
A Henkel egyébként 2020-ban már két 2 pályázattal – a „Millió Esély A Nőkért”, illetve a „A segítség nem marad el!” – nyert CSR Hungary Díjat, 2015-ben pedig a CSR Hungary Junior díját a Henkel fenntarthatósági nagykövet programja kapta meg.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk