"Ez a tízmilliárd eurós beruházás villamosítja Spanyolországot, Európa második legnagyobb autógyártóját. Akkumulátor-gigagyárat létesítünk Saguntóban, ezzel elektromos járművek gyártását tesszük lehetővé Martorell és Pamplona üzemeiben, illetve átfogó beszállítói ökoszisztémát építünk ki. Ez Spanyolország eddigi legnagyobb ipari beruházása" - hangsúlyozta Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke.
A találkozó helyszínéül a Parc Sagunt II (Valencia) szolgált, ahol a Volkswagen Csoport az ország első gigagyárát létesíti. Az akkumulátorgyár felépítése a "Future: Fast Forward" projekt egyik fő eleme. Május 4-én a projektben résztvevő összesen 62 nemzeti és nemzetközi vállalat, illetve benchmark-cég együttesen pályázott a Stratégiai Projekt a Gazdaság Élénkítéséért és Átalakításáért (spanyolul PERTE) Elektromos és Hálózatba Kapcsolt Jármű (spanyolul VEC) programjára.
"A Volkswagen Csoport, a SEAT S.A. és a spanyol kormányzat közös jövőképet fogalmazott meg Spanyolország európai elektromos mobilitási központtá fejlesztéséről, mi pedig készen állunk ezen átalakulás elindítására. A PERTE egész Spanyolország számára mintául szolgálhat a hagyományos ipari struktúrák átalakítására" - tette hozzá Herbert Diess.
A gigagyár éves termelési kapacitása a 40 gigawattórát is elérheti, a teljes cellamennyiséget Martorell és Pamplona üzemei használják fel, 2030-ra pedig a tervek szerint már több mint 3000 munkatársat foglalkoztat és 200 hektáron működik majd. A gigagyár építése 2023 első negyedévében, a termelés pedig 2026-ban veszi kezdetét.
Az első mérföldkövet a PERTE-pályázat kedvező elbírálása, illetve az engedélyek véglegesítése jelenti.
"Több, mint hárommilliárd euró beruházással építjük meg az akkumulátor-gigagyárat, de a PERTE forrásai is elengedhetetlenek azon ambiciózus célkitűzésünk megvalósításához, hogy az elektromos járművek európai központjává fejlesszük Spanyolországot" - emelte ki Thomas Schmall. - "A saguntói akkumulátorgyár 200 hektáron terül majd el, a harmadikként azon hat gigagyár közül, amelyeket a vállalatcsoport Európa-szerte tervez létesíteni. Az akkumulátorgyártás spanyolországi és európai felfuttatása tekintetében egyaránt kulcsfontosságú a hosszú távú fenntarthatóság és a zárt értékteremtési láncolat. Néhány alapvető szempont: a gigagyár ellátásához szükséges villamosenergia száz százalékban megújuló forrásokból megoldott előállításával, a helyi ellátás (local-to-local) koncepciójával és az értékes nyersanyagok helyszíni újrahasznosításával új valenciai gyárunk a körforgásos gazdaság mintaképeként szolgálhat."
Napelempark-megállapodás az Iberdrolával
A május 5-i rendezvény részeként stratégiai megállapodást írt alá a Volkswagen Csoport és az Iberdrola Csoport, amelynek keretében a gigagyárat zöld energiával ellátó napelemüzem is épülhet Saguntóban. A napelemes erőmű az akkumulátorgyártól kevesebb, mint tíz kilométerre, 250 hektáron terül majd el, és első fázisában a gigagyár teljes energiaigényének 20 százalékát biztosítja.
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely egyaránt tervez, fejleszt, gyárt és értékesít autókat Spanyolországban. A Volkswagen Csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), CUPRA és SEAT márkanév alatt értékesíti járműveit, a SEAT MÓ pedig a városi mobilitási termékeket és megoldásokat kínáló üzletág.
A SEAT S.A. járművei több mint 80 százalékát exportálja és 75 országban van jelen. A vállalat több mint 15 ezer szakembert foglalkoztat és három gyártóközponttal - Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell - rendelkezik, ahol a SEAT Ibiza, a SEAT Arona, a Leon család és a CUPRA Formentor készül. Mindemellett a SEAT S.A. Németországban CUPRA Born és SEAT Tarraco, Csehországban Ateca, Portugáliában pedig SEAT Alhambra modelljeit készíti, SEAT CODE szoftverfejlesztő központja pedig Barcelonában működik.
A SEAT S.A. 2025-ig ötmilliárd eurót invesztál új modellek fejlesztésébe két kereskedelmi márkája, a SEAT és a CUPRA számára, valamint termékpalettája elektromossá alakításába. A vállalat célja, hogy meghatározó szerepet játsszon a városi járművek villamosításában, különös tekintettel a spanyol autóipar átalakítására.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk