Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2022. szeptember 30.

A Tesco partnerei is küzdenek az élelemiszer-pazarlás ellen

„Az élelmiszer-hulladék problémája túlságosan nagy horderejű ahhoz, hogy egyetlen vállalat képes legyen megoldani azt. Ezért szállítóinkat arra ösztönzzük, hogy hozzánk hasonlóan tegyék közzé saját élelmiszer-hulladékkal kapcsolatos adataikat. Büszkék vagyunk rá, hogy közép-európai sajátmárkás termékeink szállítói közül idén már 16-an hozzák nyilvánosságra ezzel kapcsolatos beszámolójukat, 7-tel többen, mint előző évben. Szállítóink ilyen nagy arányú elköteleződése jelentősen növeli ellátási láncunk fenntarthatóságát” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.

Magyarországon a kiskereskedők közül a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Tesco elsőként tette közzé a működése során keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, és 2020-ban már elérte az ENSZ 12.3-as Fenntartható Fejlődési Célját (SDG), amely az élelmiszer-pazarlás 2030-ra történő megfelezéséről szól.

Az élelmiszer-pazarlás elleni harc nem csupán a bolygó, hanem az üzleti működés szempontjából is fontos. A WRAP által nemrég megjelentetett, 1200 értékesítési hely és 200 vállalat bevonásával 17 országban végzett felmérés egyértelműen rámutat, hogy 1 USA dollár befektetése a tevékenységbe 14 dollárnyi hasznot jelent, miközben a világon évente 940 milliárd dollár értékű élelmiszer megy veszendőbe.

„A jelenlegi, újabbnál újabb kihívásokat tartogató időszakban a kereskedők, a szállítók és a vásárlók számára is egyre sürgetőbbé válik az élelmiszer-hulladék megelőzése. A pazarlás ugyanis hozzájárul a globális felmelegedéshez, és pénztárcánkra is negatív hatással van. Szállítóinkon kívül ezért vásárlóink számára is hangsúlyozzuk a téma fontosságát, és hasznos tippeket, tanácsokat osztunk meg velük az élelmiszer-pazarlás elkerülése érdekében, ezzel is spórolásra ösztönözve őket” – tette hozzá Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Zrt. vezérigazgatója.

A Tesco egyik sajátmárkás szállítójaként a magyar Master Good cégcsoport is részt vesz az élelmiszer-pazarlás elleni harcban. A szabadtartásban, természetes táplálékon nevelt tanyasi csirkéből készült termékeket szállító családi vállalkozás 2017-ben kötelezte el magát a működésében keletkező élelmiszer-hulladék 50 százalékos csökkentése mellett, melyet 2030-ig tervez megvalósítani. A 2021-ben náluk termelődő 47 777 tonna élelmiszer-feleslegből 43 620 tonnát biotechnológiai alapanyagként, 4145 tonnát pedig állati takarmányozásra hasznosítottak újra, így működésükben mindössze 740 tonna élelmiszer-hulladék keletkezett, ami az értékesített termékek mindössze 0,39 százalékát teszi ki.

A Tesco szállítóinak élelmiszer-hulladékkal kapcsolatos beszámolóit itt találod.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk