Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2024. október 01.

A Tesco annyi ételt mentett, mint Budapest éves élelmiszer-pazarlása

2014 óta 100 millió adag étel került a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Tesco üzletekből a nélkülözőkhöz.  A napi szintű folyamat keretében a Tesco áruházaiban megmaradt, de emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszerek rászorulókhoz kerülnek. 10 év alatt így annyi adomány talált gazdára, mint amennyi Budapest lakosainak együttes éves felesleges, vagyis elviekben megelőzhető élelmiszer-hulladéka. Azaz a Tesco mintegy 1 millió 680 ezer ember egyéves élelmiszer-pazarlását „írta jóvá” az elmúlt évtizedben.

„Elsődleges célunk, hogy az élelmiszer-felesleg mennyiségét szorítsuk vissza, amennyire csak lehetséges. Ehhez fejlett forgalom-előrejelző és rendelési eljárásokat, illetve a közeli lejárati idejű termékekre beállított árkedvezményrendszert használunk. Ha az élelmiszert nem tudjuk értékesíteni, elsősorban karitatív szervezeteknek, köztük például az Ökumenikus Segélyszervezetnek vagy a Magyar Élelmiszerban Egyesület segítségével helyi közösségeknek, állami fenntartású, civil, egyházi, önkormányzati szervezeteknek adjuk tovább. A maradékot pedig állatmenhelyeknek adományozzuk, illetve biogázüzemben hasznosítjuk. Csak az ezután megmaradó termékek válnak hulladékká. Büszkék vagyunk rá, hogy legutóbbi jelentésünk szerint az üzleteinkben forgalmazott élelmiszer mennyiségének csupán 0,67 százaléka került hulladéklerakókba. Jó gyakorlatainkkal pedig nemcsak az áruházaink környékén élő nehéz helyzetben lévő embereknek tudunk segíteni, de egyúttal a károsanyag-kibocsátásunkat is csökkentjük: a 2016/17-es pénzügyi év óta több mint 120 ezer tonnával”– mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Zrt. kommunikációs vezetője.

A Tesco a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet mellett tavaly óta a Munchcsal is együttműködik, hogy minél több üzletéből tudja eljuttatni az el nem adott, de még fogyasztható élelmiszereket azoknak, akiknek másképp nem kerülne elegendő étel az asztalukra. A Tesco továbbá – a kiskereskedelmi láncok közül egyedüliként – évek óta önkéntesen közzéteszi a működésében keletkező élelmiszer-hulladék mennyiségét, amelyet a bázisévhez képest már 74 százalékkal csökkentett, ezzel is hozzájárulva az ENSZ által kitűzött célhoz, az élelmiszer-pazarlás megfelezéséhez 2030-ig.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk