Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2024. szeptember 10.

A SPAR segítséget nyújt a szelektív hulladékgyűjtésben

„A SPAR Magyarország az elmúlt három évben jelentős eredményeket ért el a hulladékgazdálkodás területén. 2023-ban többek között döntöttünk arról, hogy kevesebb műanyagot használunk több termékünk csomagolásánál: például a közkedvelt S-BUDGET sertés darált hús új, flow-pack csomagolása 70%-kal kevesebb műanyag felhasználásával készül. Emellett jelentős mennyiségű műanyagfóliát takarítunk meg azzal, hogy a logisztikai területen többször használatos rolli-ponyvával fedjük le a szállítmányok egy részét, az újonnan bevezetett digitális megoldásainkkal pedig a papíralapú adminisztrációt sikerült nagyban csökkentenünk. Mindezek révén hulladéktermelésünk több mint 1600 tonnával mérséklődött 2023-ban 2022-höz képest, három év alatt pedig csaknem 4 ezer tonnával csökkentettük a keletkező hulladék mennyiségét” - ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A közelmúltban a vállalat számára a legnagyobb feladatot a január elsejétől elindult visszaváltási rendszer jelentette, amelynek keretében 339 saját üzemeltetésű üzletbe telepítettek REpont automatákat. A SPAR szeretné megkönnyíteni a vásárlói számára az otthoni gyűjtést. A folyamatos fogyasztói tájékoztatás mellett kétféle méretben elérhető, újrahasznosított anyagból készült palackgyűjtő táskát is kínál a vállalat, amelyek segítenek abban, hogy otthon mindenki praktikus módon gyűjthesse az üres csomagolásokat.

Örömteli, hogy ma már összesen több mint 700-féle árucikken szerepel hulladékos piktogram. Ezzel a megoldással a vállalat a vásárlóinak szeretne segíteni abban, hogy miként tudnak megfelelően bánni a termékek csomagolásával, felhasználásuk után hulladékként hogyan lehet megkülönböztetni és szelektálni azokat.

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a SPAR lehetőséget teremt a hulladékok szelektív gyűjtésére is, így segítve az újrahasznosítás megvalósulását. A szelektív feldolgozás irányába tett fontos lépés, hogy mára a vállalat majdnem minden üzletében működik visszavételi pont papír, műanyag, üveg, valamint több helyszínen elérhető használt sütőolaj, elem és fénycső elhelyezési lehetőség. A vásárlók egy interaktív térképen kereshetik meg, hogy mely áruházakban találnak speciális gyűjtőpontokat a különböző hulladékfajták vonatkozásában. A kereső nemrégiben az új, REpont automatákkal bővült: www.sparafenntarthatojovoert.hu/szelektiv-hulladek

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk