Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2024. szeptember 18.

A legrosszabb helyzetben az ételérzékeny, vagy cukros nélkülözők vannak

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége, a Magyar Vöröskereszt és az Auchan Alapítvány összefogásával hiánypótló módon ezúttal az ételérzékenységgel, illetve a cukorbetegséggel élő rászorulók kapnak olyan élelmiszereket, amelyek számukra is fogyaszthatók.

Az Auchan Alapítvány anyagi támogatásából a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége háromféle receptkönyvet állított össze: cukorbetegeknek, glutén- és laktózérzékenyeknek. Kifejezetten olyan recepteket gyűjtöttek össze, amelyekhez hozzáférhető és olcsó alapanyagok kellenek. A receptek természetesen nem csak a nélkülözőknek, hanem másnak is hasznosak lehetnek, akik az adott egészségügyi problémával küzdenek, ezért ingyen letölthetők az aktivitás mindhárom résztvevőjének honlapjáról, a dietetikusok esetében az okostanyer.hu oldalról.

A szakszerűen összeállított receptek mellett a jótékonyság is nagy teret kapott az együttműködésben, hiszen az Auchan Alapítvány finanszírozásából a Magyar Vöröskereszt 200 rászorulóhoz juttatott el a diétájuknak megfelelő élelemiszercsomagot. Ezek a speciális összeállítások főként liszteket (pl. rizsliszt) és tésztákat (pl. csicseriborsó tészta), Omega-3 és Omega-6 zsírsavakat tartalmazó olajat, olajos magvakat, a cukorbetegeknek eritritet, illetve a laktózérzékenyeknek UHT laktózmentes tejet tartalmaztak. Egységesen minden csomagban volt savanyúkáposzta, szeletelt gombakonzerv és tarkabab a kiegyensúlyozott táplálkozás elősegítéséhez. Az adománycsomagok 7 és fél kilósak voltak, értékük 9-11 ezer forint között mozgott.

A program különlegessége, hogy az erre fordítható alapítványi összeget a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az Auchan dolgozói „sportolták össze”. Az Auchan Alapítványnak ugyanis a fő célkitűzései közé tartozik az egészséges táplálkozás és életmód propagálása. Az Auchan Move egy olyan nemzetközi, céges belső aktivitás, ami a mozgást úgy kívánja népszerűsíteni a munkatársak körében, hogy a sportolással egyben jótékonykodni is lehessen. Ezúttal a kerékpározással, futással, úszással, sétával, túrázással összegyűjtött kilométereket ajánlhatták fel a dolgozók karitatív célra, amit az Auchan Alapítvány pénzre váltott. A nemzetközi „Auchan-mezőnyben” Magyarország tavaly a hetedik helyen végzett, amivel 16 000 eurót gyűjtöttek össze. Döntően ebből valósulhatott meg az ételérzékenységgel küzdő rászorulóknak segítő projekt, ami ugyanakkor a hazai lakosság hasonló táplálkozási gondokkal küzdő részének is hasznos lehet.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk