Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2022. december 15.

A Coca-Cola rögzített kupakkal látja el italcsomagolásait

Az új kupakok innovatív kialakításának köszönhetően a megszokott módon – de rögzített kupakkal – használhatják a palackokat a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Coca-Cola Magyarország fogyasztói. A csomagolás egyben marad, így jelentősen csökkenhet az elveszített vagy eldobált, és ezáltal esetenként a természetbe kerülő kupakok mennyisége. Az új csomagolás használata ráadásul kényelmesebb és higiénikusabb is, hiszen a kupakot ivás közben nem kell kézben tartani, illetve elkerülhető, hogy a kupak leejtve beszennyeződjön. 

Noha a palackok és a kupakok kialakítása alapvetően változatlan maradt, ezeket immár egy műanyagszálból és egy gyűrűből álló kiegészítő köti össze. A fogyasztóknak mindössze annyi a dolguk, hogy a kupakot a megszokott módon eltekerik, majd hátrahajtják addig, amíg egy kis kattanást érzékelnek, és átadják magukat az üdítőital élvezetének. Ezt követően, a kupak visszazárása után az üres palackot a rögzített kupakkal együtt a legközelebbi szelektív hulladékgyűjtőbe helyezhetik. 

A rögzített kupak prototípusait egy célzott kutatás-fejlesztési projekt eredményeként, a The Coca-Cola Company palackozó partnerével, a Coca-Cola HBC Csoporttal szoros együttműködésben fejlesztették ki. Azon túl, hogy az új kupakok a legmagasabb szintű technológiai és biztonsági előírásoknak is megfelelnek, az innováció célja, hogy azok higiéniai, környezetvédelmi és kényelmi előnyökkel is rendelkezzenek. A rögzített kupak bevezetését Európa-szerte átfogó fogyasztói kutatás és tesztek előzték meg, amelyek alapján a most bemutatott új dizájn lett a fogyasztók által leginkább előnyben részesített, forma, funkció, valamint kényelem szempontjából is. 

Az új kupakok bevezetése egy újabb lépés, amelynek segítségével a vállalat támogatja a csomagolási hulladék csökkentését, a körforgásos gazdaság elérését. A műanyag kupakok és palackok együttes begyűjtését és újrahasznosítását célzó szabályozás továbbá összhangban van a vállalat csomagolásokra vonatkozó fenntarthatósági vállalásával, amelynek értelmében 2030-ra az italpalackok 100 százalékának megfelelő mennyiségű hulladék visszagyűjtéséhez fog hozzájárulni. 

"Büszkék vagyunk arra, hogy a magyar piacon a szénsavas üdítőitalok között elsőként vezethetjük be a csomagoláshoz rögzített kupakot. Ez egy fontos lépés a műanyaghulladék csökkentésében és hatékonyabb újrahasznosításában, amellyel egyszerre támogatjuk az EU vonatkozó erőfeszítéseit és jutunk közelebb Hulladékmentes Világ stratégiánk célkitűzéseihez. Ez utóbbi részeként globálisan vállaltuk azt is, hogy 2025-ig minden elsődleges italcsomagolást újrahasznosíthatóvá teszünk, ami Magyarországon már meg is valósult. Emellett azt is, hogy 2030-ig az általunk gyártott italpalackok 100 százalékának megfelelő mennyiségű hulladék visszagyűjtéséhez fogunk hozzájárulni. Ezzel segítjük a körforgásos gazdaságra történő átállást is" - mondta Sonia Dimogli a The Coca-Cola Company magyarországi ügyvezető igazgatója.

Az új, rögzített kupakokkal ellátott Coca-Cola, Sprite, Fanta és Kinley üdítőitalok 2023 elejétől kerülnek az üzletek polcaira, ezt követően pedig, szintén az év első felében a vállalat tea és juice termékei (Fuzetea és Cappy), majd a további termékek esetében is megtörténik az átállás.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk