“A vállalatok felelőssége nem ér véget a gyártósorokon vagy az irodákban. A cselekedeteik minden fogyasztó életminőségét meghatározzák. Csak egy bolygónk van és egy életünk” - hangzott el 1972-ben. 50 évvel ezelőtt Antoine Riboud, a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Danone akkori ügyvezető igazgatójának marseille-i beszédében az elsők között hívta fel a figyelmet a cégek etikus működésének fontosságára. Az ott elhangzottak a mai napig meghatározzák a vállalatcsoport misszióját. Erre idén 50. alkalommal emlékezünk.
Üzlet a fenntarthatósággal karöltve
Antoine R. úttörő módon hívta fel a figyelmet arra, hogy minden magát felelősnek tartó gyártónak kötelessége nemcsak a termékeiért, de azok egészségre és a bolygóra gyakorolt hatásaiért is felelni. Azóta ez a Danone meghatározó missziója. Ennek értelmében a vállalat minden fejlesztése mögött az a cél áll, hogy termékei révén is a lehető legtöbb ember számára hozzájáruljanak az egészséges életvitelhez, miközben figyelnek arra is, hogy azok gyártása és csomagolása is a bolygóbarát megoldásokat segítse.
A Danone vállalatcsoportnak pedig számos értékes összetevője megvan ehhez a tökéletes recepthez. Többek közt a termékek széleskörű portfoliója, amelyek minden korosztály számára biztosítják a kiegyensúlyozott táplálkozást, a helyi partnerekkel megvalósított társadalmi célú -táplálkozással vagy akár a környezetünk védelmével kapcsolatos, informatív programok.
A marseille-i beszéd 50. évfordulója alkalmából pedig a globális Renew Danone programmal biztosítják a vállalat fenntartható fejlődését minden egyes helyi piacon, így Magyarországon is.
A vállalat az „Egy életünk van, és egy bolygónk” küldetése ennek a receptnek szerves részét képezi. A misszió abból indul ki, hogy az emberek egészsége és a Földünk jövője elválaszthatatlanul összefonódik.
Lokális törekvések egy globális misszióért
A Danone Magyarországon az elmúlt több mint harminc évben számos helyi programmal segítette és segíti napjainkban is a fenntartható életmód és az egészséges, pazarlásmentes étrend kialakítását. A cég törekszik arra, hogy támogassa a fogyasztókat a helyes étkezési szokások kialakításában. A vállalat küldetése, hogy ösztönözze a lakosságot egy egészségesebb életmód felvételét, és segítse őket a jó táplálkozási döntések meghozásában.
A vállalat „Tegyünk együtt a gyermekekért” társadalmi célú programja közel 20 éven keresztül segítette a magyar gyermekek egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozását.
Emellett a Danone olyan fontos témákra is törekszik felhívni a lakosság figyelmét, mint a kisgyermekek, az időskorúak és az onkológiai betegek alultápláltsága.
Folyamatosan munkálkodik az allergiás csecsemők, a koraszülöttek és az epilepsziás betegek aktív támogatásán is. Mindemellett szívügye a táplálásterápiát érintő szakmai és edukációs munka folytatása. Ezt szakmai partnereikkel karöltve mesterkurzusaik révén, valamint egy térítésmentes otthonápoló szolgálat fenntartásával is támogatja.
A tudatos fogyasztói választás támogatása érdekében a vállalat termékein fokozatosan vezeti be a Nutri-Score önkéntes tápértékjelölést. Ez segíti a fogyasztók könnyen érthető és átlátható tájékoztatását.
A helyi törekvések része a környezet iránti felelősségteljes hozzáállás is. Legyen szó akár az újrahasznosítható csomagolásról, az ökológiai lábnyom csökkentéséről vagy az élelmiszerpazarlás elleni fellépésről. A Danone évek óta szorosan együttműködik a Magyar Élelmiszerbankkal is. A vállalat Fenntarthatósági Díjjal kitüntetett Műanyag Kisokosával pedig nemcsak a vállalatoknak, de a fogyasztóknak is kézzelfogható támogatást nyújt a műanyag fajták megismerésében és felhasználásában, ezzel is aktív környezetvédelemre sarkalva mindannyiunkat.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk