Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Impact | 2024. április 26.

25%-kal csökkentettea károsanyag-kibocsátást a Fenix Outdoor

A 2023-as évben rekordot döntő átlaghőmérséklettel folytatódott az elmúlt kilenc évben tapasztalt felmelegedés, amely szorosan összefügg a globális éghajlatváltozással. Ebben egyaránt szerepe van a lég- és környezetszennyezésnek, a természeti erőforrásokra nehezedő nyomásnak, a földhasználati változásoknak, amelyek közvetlen hatással vannak a biodiverzitásra is. Felismerve ennek a folyamatnak a veszélyét, számos nemzet kötelezte el magát – például az idei dubaji COP28-as találkozón - olyan globális és közös összefogásra épülő keretrendszerek mellett, amelyek célja többek között a korunk legnagyobb egészségügyi kockázatát jelentő légszennyezés megfékezése, valamint a természeti értékek megóvása, helyreállítása.

A környezeti kockázatok és lehetőségek tekintetében a Fenix Outdoor proaktív intézkedéseivel hosszú évek óta azon dolgozik, hogy a negatív hatásokat mérsékelje, például a légi szállítmányozásokból és az üzleti utazásokból származó üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével, fenntartható anyagok használatával, hulladékcsökkentéssel, termékei élethosszának növelésével, nyersanyagainak körültekintő beszerzésével, valamint a működéséhez szükséges energiaforrások zöldre váltásával. A cégcsoport olyan népszerű outdoor márkákat foglal magába, mint a Fjällräven, a Hanwag, a Royal Robbins és a Tierra.

Generációkon átívelő, fenntartható termékek

A Fenix Outdoor fenntarthatósági attitűdjének alapját termékei időtállósága és tartóssága jelenti, mivel így a vásárlók hosszan – akár generációkon át – használják, minden egyes használattal és életben tartott évvel pedig csökken a környezeti lábnyomuk. Ebben hatalmas szerepet kap a javíthatóságuk, amelyet a vásárlók otthon is megtehetnek vagy a javítórészleggel rendelkező üzletekben is kérhetnek ehhez segítséget. A 2022-es évhez képest az észak-európai régióban közel megduplázódott az olyan termékek száma, amelyeket karbantartásra vagy javításra adtak le. A termékek élettartamának meghosszabbítását segíti egy másik, egyre népszerűbb megoldás, a továbbadás: tavaly a Fenix Outdoor stockholmi és malmöi üzleteiben is bevezették a használt termékek forgalmazását.

Emellett a cégcsoport folyamatosan figyelemmel kíséri értékláncának valamennyi területét, hogy beazonosíthassa azokat, amelyek a legjelentősebb környezeti hatással rendelkeznek, és innovatív megoldásokat keres ezek csökkentésére.

Etikus forrásból származó nyersanyagok

A nyersanyagbeszerzés a biodiverzitásra van a legnagyobb hatással: elsősorban a növényi – pamut - és az állati eredetű - bőr, gyapjú és pehely – anyagok előállításakor tapasztalható édesvízfogyasztás, a szövetfestés vagy a cserzés és kikészítés során alkalmazott színezékek és vegyi anyagok használata, a szabás során keletkező hulladékok, az energiafogyasztás, valamint a gazdaságok szintjén a földhasználat. A Fenix Outdoor az anyaghasználat környezeti terhelésének csökkentésére többféle intézkedést is alkalmaz. A korábbi évekhez hasonlóan tudatosan használ újrahasznosított, organikus, illetve a jövőben még újrahasznosítható anyagokat. Jelenleg is folyamatban van több új, alacsonyabb vízhasználattal járó technológia kidolgozása – például az esővíz felhasználása. A legfontosabb azonban a beszállítóira érvényes állatjóléti politikája (az RDS és az RWS), amelynek köszönhetően az előző évhez képest például a megfelelő tanúsítvánnyal rendelkező és nyomon követhető gyapjú aránya 9%-kal nőtt a cégcsoporton belül, az újrahasznosított poliamid aránya pedig 28%-kal nőtt. A Royal Robbins márka esetén 2023-ban az RWS tanúsított gyapjú a felhasznált gyapjú 69%-át tette ki, míg újrahasznosított poliésztert 82%-os arányban szereztek be, ezekkel bőven túlteljesítve a tavalyi évi célokat.

Zöldebb hulladékgazdálkodás

A legtöbb hulladék a bejövő szállítmányokból, valamint a raktárakban és üzletekben keletkezik. Ezeken a helyeken a cégcsoport helyi hulladékkezelő vállalatokkal együtt dolgozik a hulladékok hasznosításán és ártalmatlanításán. Elsősorban a kartonpapírokat, a cipősdobozokat és a papírtöltelékeket hasznosítják újra. 2023-ban az Egyesült Államokban 1,74 tonna lágy műanyag, főként polizsákok és zsugorfóliák újrafelhasználását biztosították az EcoCycle segítségével, ezzel párhuzamosan pedig kiterjesztették a polizsákmentes csomagolási programot, amelybe tavaly közel 150 ezer árucikket, köztük 40 ezer Fjällräven és a Tierra terméket vontak be.

Energiahatékonyság és károsanyag-kibocsátás csökkentés

A Fenix Outdoor saját működése során 99,99%-os arányban áttért a „zöld” villamosenergia használatára, kutatja a megújuló energiaforrások használatának bővebb lehetőségeit, valamint több energiahatékony eljárást vezetett be az üzleteiben és a gyáraiban. Ezeknek együttesen köszönhető, hogy 2019-hez képest 7%-kal csökkent az energiafogyasztás, a Scope 2-be tartozó kibocsátás pedig 80%-kal mérséklődött.

Az üvegházhatású gázok kibocsátását egyrészt a zöld energiára való áttéréssel, másrészt az utazásban és szállításban bevezetett változtatásokkal fogja vissza a cégcsoport. Ennek érdekében csökkentik a céges autók számát, és a fosszilis üzemanyaggal működő járműveket hibrid vagy elektromos autókra cserélik.  A jobb gyártástervezésnek és az ellátási láncban bekövetkező kevesebb fennakadásnak köszönhetően mind a termékek gyártásánál, mind a logisztikai ágazatban sikerült mérsékelni a légi áruszállítás használatát, amelynek mértékét idén még tovább kívánják csökkenteni.

Kiemelt partnerei is osztoznak a cégcsoport fenntarthatóság iránti elkötelezettségében. 2023 végére 24 Tier 1 és Tier 2 beszállítója végzett napelemes megvalósíthatósági vizsgálatot, közülük 11-en már telepítettek paneleket, 5-en pedig 2025-re tervezik. A vállalat tudomása szerint a megújuló energiaforrásokból származó villamosenergiát alkalmazó beszállítók aránya a tavalyi kiemelkedő 10,5%-hoz képest is növekedett, 2023-ban 13% volt.

A tavalyi évhez képest a Fenix Outdoor teljes tevékenységével járó – beleértve a termékei életciklusának végén keletkező - szén-dioxid kibocsátás 25%-kal csökkent. A cégcsoport továbbra is elkötelezetten fog dolgozik az éghajlat- és biodiverzitásvédelmi intézkedéseinek fokozásán, az innovatív és fenntarthatóbb anyagokon, valamint a körforgásos modellek gyakorlati kialakításán, hiszen a Fenix Outdoor számára az élhető természet a legfontosabb.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk